View Full Version: Base-in-Space

Tromsø Taekwon-do-klubbs forum > TKD-LAN > Base-in-Space

Title: Base-in-Space
Description: Mitt kommende Q3A-kart

Tor-Ivar - May 26, 2004 08:14 AM (GMT)
Jeg tenkte at det var på tide å flytte det hele. For de av dere som ikke har lest noe om det, poster jeg den gamle tråden med bildene her (alle bildene, bortsett fra oversiktsbildet, kan klikkes på for å få større versjoner), i tillegg til å legge ut et par nye. Jeg er fremdeles ute etter alfa-/betatestere, så hvis noen er interesserte, ta kontakt.
QUOTE (Tor-Ivar @ 25th May 2004, 11:31)
Sett ovenifra, med kun én tekstur. Her ser man ikke noe av alle gangene som er under. De andre bildene er av gangene.
user posted image

Dette er gangen dere ser nede til høyre på oversiktsbildet, som det kommer litt lys på. Svingen er ikke noe annet enn et gulv på oversiktsbildet, men bakerst i dette bildet, ser dere hvordan den skal se ut.
user posted image

Dette er den samme gangen, sett motsatt vei. De som har vært på hjemmesiden min har allerede sett dette bildet. På oversiktsbildet er denne gangen fullført.
user posted image

Dette er den første "flygende veien" jeg begynte på. Her ser vi inn i svingen som vi ser bakerst i bildet ovenfor.
user posted image

Nærbilde av den flygende veien:
user posted image

Denne veien leder ut mot et senter for veien under hovedområdet, der man finner railgun (oppe til venstre).
user posted image

Resten av de flygende veiene har jeg tenkt å lage av glass, slik som denne:
user posted image

Her ser dere fra en annen vinkel. Øverst, litt til venstre for midten, ser dere også den ene trappeoppgangen til topplanet.
user posted image

Jeg har nå mer eller mindre fullført gangene/veien som skal være under. Her er et par bilder av veiene. Launchpaden som er bakerst på det første bildet, er den samme som i bildene ovenfor.
user posted image _ user posted image

Tor-Ivar - May 26, 2004 09:14 AM (GMT)
Forresten... Jeg spurte tidligere om det var noen som var interessert i at jeg skulle lage tuts for Q3Radiant/GTKRadiant. Laiton er den eneste som har meldt interesse. Er det noen flere som ønsker det? Så vidt jeg vet, så finnes det ikke en eneste som har laget opplæring på norsk, så det ville jo har vært en liten utfordring.

Christian J - May 26, 2004 03:36 PM (GMT)
æ kan være en tæster
æ sitt æ gjøre bare manskitt så kansje æ får nokka vetti å gjøre

Tor-Ivar - May 27, 2004 06:33 AM (GMT)
Du får ikkje lov å vælg. Du ska. :P
Tubækk tu bokmål
Her er to nye bilder. I går laget jeg ferdig platået nedenfor trappa som er lengst til høyre på oversikten.
user posted image

Bakerst i bildet er trappa som jeg nevnte ovenfor. Belysningen i det nye området vil bli bedre når trappa er ferdig. Tanken er at lyset skal skinne ned fra den.
user posted image

Når det gjelder veiene som er åpne og fine, er hele poenget med dem at hvem som helst skal kunne plaffe dem ned med railgun (som man får her nede). Haglen vil bli plasser i seksjonen rett nedenfor trappen sammen med litt ammo. Jeg har også fundert på å sette ut en gul rustning her nede på den lengste av veiene, slik at folk får en grunn til å risikere livet (ikke bare de små helseboblene).

Tor-Ivar - May 30, 2004 01:05 PM (GMT)
Det går framover! Nå har jeg fått gjort ferdig ganske mye oppe på det største området, og har begynt på gangen som jumppaden går opp til.

user posted imageuser posted image
user posted imageuser posted image
Det dere ser her, er hovedområdet oppe. De tre neste bildene er av gangen som går parallellt med rommet, nærmest korridoren med jumppaden.

For øvrig skal jeg legge ut "Ny himmel" dersom det er noen som er interessert i å prøve det. Det er et gammelt kart, men det er morsomt å spille, og særlig hvis man har psykomange folk med. Kartet ble laget fordi jeg hadde problemer med himmelteksturer, så jeg telte opp hvor mange det skulle være, og lagde et kvadratisk kart med masser av kvadratiske rom, der jeg plasserte én himmeltekstur i hvert rom. Da jeg prøvde det med boter, oppdaget jeg at det faktisk var veldig spillbart, selv om alt foregår på samme plan, så jeg lagde "Ny himmel". Her er noen små bilder fra det:
user posted image

P. S.: Kartet har et hemmelig rom med BFG.

Tor-Ivar - May 30, 2004 03:41 PM (GMT)
Wilco. Ska bunnj å jobb med saken i dag.

Tor-Ivar - June 6, 2004 11:53 AM (GMT)
Og dermed e æ i gang. Interesserte kanj sjækk ut opplæringa i GtkRadiant. Førr kommunikasjon på forumet, klikk her.

RaZor_ClaW - June 20, 2004 03:04 AM (GMT)
ganske logiskt egentlig :P

Tor-Ivar - July 24, 2004 10:04 AM (GMT)
Razor: Kor e det du hentja allje de syke animeringen dine?

Christian J - August 6, 2004 10:22 PM (GMT)
e d længe t vi ser en beta?

vente som en litn onge...eller ikkje
vente no uansett

Tor-Ivar - August 19, 2004 07:53 AM (GMT)
Ja, det stæmmer at det vart skreve det, ja.
Ligg nok litt ætter skjema (bombe), men det e'kje så mykje igjæn.
De som e interessert kanj få prøv en alfa.

Tor-Ivar - September 23, 2004 08:32 PM (GMT)
La mæ si det sånn folkens. Vess æ hadde klona mæ sjøl, sånn at æ hadde tre kopia av mæ sjøl, hadde allje sammen gått i lufta tell sluttj på grunnj av overspennjing. Litt førr mykje førr tia. Men æ har utrulig løst å få det ferdig da... Vi må rætt og slætt se ka det blir tell. Æ ska i hvert fallj garanter at æ ska få i hop en skikkelig bra pakke med Q3A-kart tell LANet. Det e bære han CJ å førtæll mæ kor mange runda det ska vær og kor mange som ska spæll i ka.

Hosted for free by InvisionFree