Title: Bannerkonkurranse til hjemmesiden
Description: Info om kommunikasjon om konken.
Tor-Ivar - May 14, 2004 07:32 AM (GMT)
Vi trenger et skikkelig banner til hjemmesiden vår. Alle som ønsker å delta, kan hive seg med. De som ikke har egen plass de kan laste opp, kan sende en epost til meg, så kan dere få låne serverplass hos oss.
Regler:
Maksimal størrelse:
1024 x 200 (helst ikke fullt så høyt).
Format:
Kun elektronisk! Det kan leveres i gif- eller jpeg-format.
Siste frist:
15. juni 20:00. Alle forslag som er datostemplet senere, vil ikke tas i betraktning. Dersom noen har forslag som allerede ligger ute, kan de be om at disse tas i betraktning i stedet, dersom de ikke har klart å gjøre det ferdig innen fristen.
Hvem som kan delta:
Alle som ikke dømmer! Til og med de med guddomelig makt. Design er ikke en foreteelse for de ikke-dødelige, så de dødelige har bedre utgangspunkt. Her har vi ingen makt. De av gudene som ønsker å være med og avgjøre, kan selvfølgelig ikke delta.
Premiering:
Vinneren vil få tildelt en epost-konto på 10 MB fra oss (altså en konto med navn vinnerensønskedebrukernavn@tkd-lan.com), og mulighet til å låne serverplass til hjemmeside.
Ellers:
Prøv å holde dere til fargeskjemaet som siden allerede har. Hvis jeg ser forslag med turkis og rosa, får jeg fnatt!
I tillegg må dere enten inkludere teksten "Tromsø TKD-LAN" grafisk, eller dere må lage banneret slik at man kan sette inn tekst oppå. Det aller beste er hvis dere leverer to varianter, én til bruk på de andre sidene, og én til bruk på forsiden, der dere har laget en fin og flott logo. Husk at banneret må kunne strekkes, slik at det fyller skjermbredden, så hvis dere lager et med navnet på siden representert grafisk, må dere lage banneret i to deler (én del med navnet, og en del uten), slik at vi får fylt bredden på skjermen.
Denne tråden skal kun brukes til kommunikasjon om denne konkurransen, og alt skal foregå på bokmål. Jeg oppfordrer dere til å poste forslagene deres her på forumet, slik at folk kan komme med tips til hvordan dere skal arbeide videre. Dermed får alle lært noe, og flest mulig forslag kommer inn. Som nevnt over, kan de som trenger midlertidig plass til å laste opp forslaget sitt, få låne det her hos oss. Adressen for forslaget vil være www.tkd-lan.com/Bilder/Bannerkonk/navnet-på-bildet-ditt.jpg/gif.
Tom R - May 14, 2004 01:03 PM (GMT)
Slenger meg på konkurransen jeg :D
Aramil - May 14, 2004 09:14 PM (GMT)
æ slæng mæ me kanskje... B)
Aramil - May 15, 2004 03:00 PM (GMT)
Tor-Ivar - May 15, 2004 09:16 PM (GMT)
Dere får en advarsel for å ikke følge reglene for tråden. Jeg siterer:
| QUOTE |
| Denne tråden skal kun brukes til kommunikasjon om denne konkurransen, og alt skal foregå på bokmål. |
Så hold dere selv i nakkeskinnet. Det skal ikke være rot her. Når dere har noe å si om konkurransen, så skal dere bare hive dere med.
Det er selvfølgelig greit å fortelle at dere blir med. Det er bare trivelig, faktisk, for da ser folk at konkurransen er i gang, og flere blir forhåpentligvis oppmuntret til å prøve seg.
Christian J - May 17, 2004 11:55 AM (GMT)
må informere at jeg skal være en av dommerne
bestikkelse tas imot med takk
Aramil - May 17, 2004 04:29 PM (GMT)
uærlige christian..hufffhuffhuff...heldigvis har vi han tor-ivar til å passe på.. :P :D
Tor-Ivar - May 18, 2004 10:48 AM (GMT)
Oppdatering:
Konkurransen er godt i gang. Forhåpentligvis gjør dere det dere kan for å få rekruttert flest mulig til å være med.
Runde 1
starter nå! Alle forslag skal være inne innen utgangen av mai måned. Hensikten med runde 1, er at alle skal få lagt ut forslagene sine, slik at alle får vurdert og kritisert ideene sine, slik at de kan arbeide videre. Send inn førsteutkastene deres til cannedman@tkd-lan.com, med emne "Bannerkonkurranse". Husk å skriv filnavnene på alle vedleggene og hvor store de er (for beskyttelse mot virusvedlegg – har fått en del av dem i det siste). 1. juni vil de bli lagt ut på forumet av undertegnede i en stor, samlet post.
De som ønsker, kan selvfølgelig legge ut underveis også! Det er det som er hele poenget. Det er bare greit å få alt samlet også. Det gjør det lettere å vurdere for alle sammen.
Andre og siste runde vil avsluttes 30. juni. Så dere har ganske så god tid på dere. Mer informasjon om andre runde vil komme.
Tor-Ivar - May 19, 2004 09:30 AM (GMT)
Obs!
På høyre side av skjermen forsvinner det 24 piksler til vinduskanten og rullekanten, og på venstre mister dere 8 piksler. Det vil si at maksimal bredde på banneret må være 992 piksler! Ikke 1024. Dette er med utgangspunkt i et standard Windows-oppsett.
Tor-Ivar - May 21, 2004 06:43 AM (GMT)
Vi nærmer oss slutten på første runde. Jeg har hørt fra to stykk at de ønsker å være med. Jeg vet at det er flere enn dem som er flinke å designe. Kjenner dere noen som kan design? Få dem til å registrere seg!
Det er dessuten ingen som sier at dere ikke kan poste forslagene før fristen går ut. Kanskje dere får noen gode kommentarer, slik at dere kan forbedre forslaget.
Tor-Ivar - May 21, 2004 12:48 PM (GMT)
Her ser dere det aller første forslaget! Grattis til vår alles kjære Hubble tilt. Det er nå dere kommer inn. Kritisér og gi ros. Han er klar over at det er for stort (altså mer enn 200 piksler i høyden). Husk hva som er applikasjonen til banneret: Det skal være på toppen av hjemmesiden vår, og erstatte banneret som har teksten "Tromsø TKD-LAN – Vi e bæst!". De som lager et banner på samme måten som Hubble tilt, som har diverse som kun hører hjemme på en forside, må huske å lage en versjon som vi kan bruke på de andre sidene. Dette for at siden skal få en gjennomført utforming.
Hubble_tilt sitt forslag:

For de som ikke vet det, poster man et bilde ved å skrive:
[ IMG ] bildets plassering [ /IMG ].
Det skal selvfølgelig ikke være mellomrom etter "[" og før "]".
P. S.: Hubble: Settlers skrives med 2 t-er.
RaZor_ClaW - May 21, 2004 12:50 PM (GMT)
Tor-Ivar - May 21, 2004 12:54 PM (GMT)
Dere som sender bildene til meg for å låne serverplass under konkurransen, får adressen
"http://www.tkd-lan.com/Bilder/Bannerkonkurranse/*nicket_deres*/*navn_på_bildet.gif_eller_jpg".
Vi har nå følgende deltagere:
Tom Rikard-= Kai =- (Hubble tilt)Thorbjørn R (Aramil)
Raymond (gamle instruktøren min, for øyeblikket i Australia)
Morten (RazorClaw) (skal i hvert fall prøve).
Vi har fremdeles
goood plass til flere.
Tor-Ivar - May 21, 2004 01:13 PM (GMT)
Jeg har noen punkter om animasjonen til Kai:
- Jeg synes banneret var steintøft! Om så er, lag om animasjonen til en skjermbeskytter, slik at vi i hvert fall får sett den!
- Du har valgt gode farger. De passer relativt godt inn på siden, men mer finjustering, blir det perfekt.
- En ulempe, er at du har delt opp "TKD" og "LAN". Det er to grunner til dette:
Det ene er at vi leser fra venstre mot høyre. Med så mye tomrom mellom "TKD" og "LAN" vil det ta en stund før man legger merke til hva navnet på siden er.
Det andre er at den riktige måten å skrive navnet på oss, er "TKD-LAN" – altså med bindestrek, og alt med store bokstaver. - En ting skal du likevel ha: Det er stort og tydelig, og det er viktig! Det første man skal se på en side, er hvor man er.
- Du har klart å lage en animasjon som er fengende, og forteller hva vi driver med. Det hadde vært stilig hvis du klarte å lage noe tilsvarende i riktig størrelse. I det neste utkastet kan du kanskje lage et bilde der det står hva forkortelsene på alle spillene betyr.
- Siden vil med tiden bli sett av andre enn nordlenninger, så det kan være en fordel at det står "gudene" i stedet for "gudan". (Jeg vet at jeg har skrevet "Vi e bæst!". Den er for øvrig litt intern.)
- Jeg la merke til at hele bildet flytter seg et par piksler til høyre når navnet på gudene kommer opp. Er det noe du kan gjøre med det?
Det blir mye kritikk, men jeg prøvde å være konstruktiv. Punkt nr. 1 er å få det ned til riktig størrelse. Prøv deretter å gjøre noe med de punktene i listen min du mener er viktig (altså ingen, noen eller alle).
Tor-Ivar - May 23, 2004 11:41 AM (GMT)
| QUOTE (-= Kai =- @ May 21 2004, 08:06 PM) |
korsen lage æ en skjærmbeskytter?????
| QUOTE | | Det ene er at vi leser fra høyre mot venstre. |
ehh nei???
|
Skjermbeskytter: Aner ikke.
Høyre mot venstre: Hvem, hva, hvor??? Jeg har ikke gjort noe galt!
Dersom flere har noe de vil tilføye til forslaget hans, så ikke vær beskjeden! Forumet er til for å brukes.
Send den nye fila til meg, så skal jeg legge den ut, og Kai:
| QUOTE (Tor-Ivar toppen av siden) |
| alt skal foregå på bokmål. |
Tor-Ivar - May 23, 2004 07:19 PM (GMT)
Jeg har fått en ny variant av banneret fra Hubble tilt. Her kan dere se hvordan det har videreutviklet seg.
Er det ingen andre som skal sende noe til meg?
(-=Mikael=-) - May 23, 2004 07:28 PM (GMT)
Syns d va ganske bra...:D mn ble litt førvirra av å se på d.... :wacko:
Tor-Ivar - May 23, 2004 07:28 PM (GMT)
Og Kai står på, og sender meg enda en forbedring. Husk at konken er til for at dere skal
lære design. Så hvis dere sier "kan ikke noe om det der", er det enda større grunn til å delta.
Hubble tilts forbedrede banner:
Tor-Ivar - May 23, 2004 07:46 PM (GMT)
Det er alvorlig mye bedre! Det andre forslaget er litt lysere, så vidt øynene mine kan se. En ting jeg lurte på: Jeg synes det er litt vanskelig å lese spilltitlene. Har du forminsket dem eller har du skrevet dem på nytt med en mindre skrifttype?
Tom R - May 24, 2004 08:31 AM (GMT)
Okey. Her er da mine to første utkast :D Disse er egentlig ganske simple, så jeg skal derfor jobbe litt mer med de. Vil gjerne ha feedback så jeg vet hva som bør forbedres. Er litt usikker på om de cs folka egentlig passer inn :blink: Vet ikke om jeg helt liker teksta heller <_<
Banner 1Banner 2
Anneli-Sørensen - May 24, 2004 10:40 AM (GMT)
Fine ting hubble tilt..
Bare ikkje ta med NTN logoen.. heller ha klubb logoen..
Tom R:
Bra bannere
Kan jo inkludere flere spill figurer f.ex.?
Fra andre spill?
(-=Mikael=-) - May 24, 2004 11:54 AM (GMT)
Tom R:
Bra bannere...mn... litt kjedli kanksje? og koffør e d bare cs som e me?? og trur ikkje at våpen(maskingivær osv.) har så mye me Tromsø Tae Kwon-Do klubb...
Mn dem va nu rå tøff da :D
Tor-Ivar - May 24, 2004 12:59 PM (GMT)
Veldig gode bannere, Tom! Jeg er enig med de andre i det de sier om CS-folkene. Men likevel synes jeg det er bra at du har med spillermodellene. De gjør seg veldig, og forteller at det er litt annerledes enn bare taekwon-do. Hva med å putte en blomst i et av maskingeværløpene? Det hadde vært en morsom vits!
En ting jeg synes bør være annerledes, er fargebruken. Det er en veldig bra metallisk farge du har fått til, men den kommer ikke til å passe med resten av siden. Jeg sier ikke at det er uaktuelt å redesigne fargene enda en gang, men litt mer farger enn ingen farger, tror jeg er ønskelig. Spillermodellene gjør mye med det, riktignok. Fontvalget ditt synes jeg var veldig bra! Både med tanke på type og også størrelse. Ettersom alle de andre overskriftene er uten serifer, er det et mer riktig valg enn det Hubble har gjort.
Tom R - May 24, 2004 03:51 PM (GMT)
Takk for feedbacken folkens :) Jeg skal prøve å få fikset de tingene dere synes bør endres, fargen, blomst i geværløpet, osv...hehe. Skal se om jeg får slengt opp noen nye bannere i morgen eller på onsdag :D
Tor-Ivar - May 30, 2004 02:43 PM (GMT)
Folkens! Det begynner å bli kort tid igjen. I morgen er siste dag av første runde.
Tom, skjer det noe?
Hva med alle dere andre som har sagt at dere skulle delta?
Tor-Ivar - June 1, 2004 08:59 AM (GMT)
Jeg har fått inn Hubble tilt/-= Kai =- sitt siste forslag for første runde. Jeg legger ved epostteksten, så kan dere selv se hva han er ute etter å få vite (håper du ikke har noe imot det, Kai):
| CODE |
Halloen Tor-ivar...!!
æ har nu gjort færdi 3.forslag i banner konkuransen... så æ sende fila som hete TKD-LAN BANNER og som tar 120kb på min pc.... men æ vil gjærne ha en ide eller nåkka anna om ka du syns om layout'en på d bilde når navne på gudan står der å d står GUDENE.... ikke helt fornøyd me den.... å æ veit at alle spællnavnan bevæge på sæ nede litt... ska fikse d...
fra: -= Kai =- aka Hubble tilt |

Dere andre har fremdeles sjansen til i morgen, men det er bare fordi det har vært langhelg og flere sikkert har vært bortreist.
Tor-Ivar - June 1, 2004 09:03 AM (GMT)
Jeg har et par småsaker:
- Når alle navnene på gudene står, så står det litt for kort tid. Man rekker ikke å lese alt. Dersom du øker tiden på det litt, så blir det bedre.
- Bakgrunnsfargen på NTN-logoen bør være ensfarget, slik det er når det står TKD-LAN.
- Skritttypen på det som står oppe og nede har du sagt selv at du skal endre, så det sier jeg ikke noe om.
- Til finpussen: De vannrette strekene mot pilen mot "Gudene" er ikke like store.
Bortsett fra det, vil jeg gjerne si én ting: Jeg digger banneret ditt! Om ikke annet, skal jeg sørge for at det kommer opp på siden din når du er blitt Deus Ex. Det er konge!
Tor-Ivar - June 4, 2004 10:06 AM (GMT)
| QUOTE (Tor-Ivar @ 18th May 2004, 12:48) |
Runde 1 starter nå! Alle forslag skal være inne innen utgangen av mai måned. Hensikten med runde 1, er at alle skal få lagt ut forslagene sine, slik at alle får vurdert og kritisert ideene sine, slik at de kan arbeide videre. Send inn førsteutkastene deres til cannedman@tkd-lan.com, med emne "Bannerkonkurranse". Husk å skriv filnavnene på alle vedleggene og hvor store de er (for beskyttelse mot virusvedlegg – har fått en del av dem i det siste). 1. juni vil de bli lagt ut på forumet av undertegnede i en stor, samlet post. De som ønsker, kan selvfølgelig legge ut underveis også! Det er det som er hele poenget. Det er bare greit å få alt samlet også. Det gjør det lettere å vurdere for alle sammen.
Andre og siste runde vil avsluttes 30. juni. Så dere har ganske så god tid på dere. Mer informasjon om andre runde vil komme.[/color] |
Vi har det vi har, og vi får jobbe ut fra det. Dersom noen ønsker å hive seg med på tampen, er det bare å gjøre det. Stå på! RazorClaw, Aramil og Raymond har jeg ikke hørt noe fra. :(
Jeg håper vi får fortsatt runde to.
Tom R - June 8, 2004 12:14 PM (GMT)
Jeg vet at runde 1 er over, men jeg har laget et nytt forslag. Dette er vel mer en logo til siden enn et banner, men det kan også brukes til det om ønskelig.

Og om det er noen som har lyst å lage noe lignende så er dere alle velkomne til å bruke denne NTN logo malen som utgangspunkt:
(-=Mikael=-) - June 8, 2004 12:51 PM (GMT)
haha! dn va genial å enkel Tom R! :lol:
Tom R - June 8, 2004 12:56 PM (GMT)
| QUOTE ((-=Mikael=-) @ 8th June 2004, 15:51) |
| haha! dn va genial å enkel Tom R! :lol: |
Takk :)
(-=Mikael=-) - June 8, 2004 01:05 PM (GMT)
Christian J - June 9, 2004 07:52 PM (GMT)
må bare si at d dær e en av di bæste logoan æ har sett
den e genial, enkel å genialt enkel
kommer t å bli gjænkjent på sekund
Tom R - June 9, 2004 08:03 PM (GMT)
| QUOTE (Christian J @ 9th June 2004, 22:52) |
må bare si at d dær e en av di bæste logoan æ har sett
den e genial, enkel å genialt enkel kommer t å bli gjænkjent på sekund |
Tusen takk :) Ideen til denne kom faktisk fra Tor-Ivar. Hans gikk ut på å ha to nettverksledninger istedenfor beltene, men siden det ble litt vanskelig å ordne til noe sånt så fikset jeg bare denne enkle her. Kantene på logoen er litt "røffe", og de skulle ha blitt tonet ned litt. Skal se hva jeg kan få fikset :)
Tor-Ivar - June 10, 2004 09:12 AM (GMT)
Hæftig! Æ likte denj alvorlig masse. Sku kanskje ha fått en litt annjerledes skrifttype også. Vess vi vælg å bruk denj, klar du å lag en vektor-versjon også? Så går det an å blås denj skikkelig opp.
Tom R - June 10, 2004 03:12 PM (GMT)
Vektor....hmmm....kanskje. Om jeg skal gjøre det i photoshop så blir den litt tegneserieaktig, men jeg kan prøve å få fikset den i Flash, siden hele flash baserer seg på vektorer.
Tom R - June 10, 2004 09:42 PM (GMT)
Hehe....i dette tilfellet så er vektorer en form for bilder som kan forstørres og forminskes så mye du vil uten at de mister noe særlig kvalitet.
Christian J - June 11, 2004 04:01 PM (GMT)
kai, du skal rægne ut om følganes vektora e normal:
a=[-9,7] og b=[3,4]
svaret skal du så lægge inn i et kordinat system
dær skal du sætte d opp som komplækstall
å finne sammenhængen mellom arg(a) å arg(b)
vis ikkje du klare d så kan du gå som helt normal....
Christian J - June 14, 2004 12:31 PM (GMT)
vanskeli?
nån flere bannera som e laga færdi?
d e bare nån daga t rundn e færdi....
Tor-Ivar - July 14, 2004 07:01 PM (GMT)
Trur nok rund'n e ferdig førr længe sid'n. Vi må få gjort nokka førr å få opp aktiviteta på folk. Æ må nu bære si: Tom: Geniale forslag. Hubble: Digga banneret dett. Vi får se om vi blir å bruk nån av dæm. Avgjørelse avventja.