Title: Door Kleding Heen Kijken?
Tijn - June 14, 2004 08:38 PM (GMT)
Deze wetenschappers beweren een bril hebben uitgevonden die door kleding heen kan kijken.
| QUOTE |
The theory behind it is simple. Under normal light, the visible and infrared lights can pass through some type of material covering an object and are reflected by the object's surface. The reflected visible light is too strong and saturated to see. Therefore the covered object surface can not be visible using naked eyes. |
Tardis - June 14, 2004 11:54 PM (GMT)
| QUOTE (Tijn @ Jun 14 2004, 22:38 PM) |
| Wat denken jullie. |
Het eerste dat in me opkomt is dat het handiger is om gewoon te vragen of iemand wat wil uittrekken, zo ja: bingo! zo niet: jammer dan. En wie dat niet durft kan altijd naar het naaktstrand, of een peepshow. spannend..... :unsure: voor sommigen...
Het tweede dat in me opkomt is de vraag waarom techneuten de moeite nemen om zo'n bril te ontwikkelen, en wie er geinteresseerd is om zo'n bril te dragen: hoe gefrustreerd, kansloos of nerderig moet je zijn? Als je er even over nadenkt is dit gewoon heel erg raar.
Ik zag ooit een plaatje van een kledingstuk waar je echt doorheen kon kijken, je kon daardoor de achtergrond dwars door de persoon die het kledingstuk droeg zien, dat vond ik een veel leukere uitvinding.
hadewey81 - June 15, 2004 08:17 AM (GMT)
nou ik zit net te denken, dat het wel een handig wapen is tegen zefmoordenars, suicide bombers enzo......
kun jezien of ze staven dynamiet in hun onderbroek hebben!
maar verder vind ik het toch wel leuk om wat te raden over te laten.... :lol:
DeDenker - June 15, 2004 02:06 PM (GMT)
volgens mij is het uitgevonden voor bij vliegvelden enzo. Bewakers kunnen dan iedereen alvast oppervlakkig controleren op wapens enzo. Het werkt trouwens alleen bij synthetische kleding.
arqrex - June 15, 2004 02:42 PM (GMT)
Oke dan ga ik vanaf nu alleen nog maar wollen onderbroeken dragen :krab: :krab: :lol:
Maar lijkt me idd alleen nuttig voor wapenzoektochten op de vliegvelden, voetbalstadia. treinstations etc etc.
Janna - June 15, 2004 09:27 PM (GMT)
Ja! Wollen onderbroeken worden weer onwijs hip joh. B)
Maar leuk hoor, :( dus als je op het vliegveld van die mensen met rare brillen ziet...
Het past wel weer mooi in de discussie 'Weegt veiligheid op tegen privacy?'... Naja, ik heb er eigenlijk niet zoveel problemen mee. Ze doen maar hoor.
Voor privé-gebruik is het idd wel een beetje bedenkelijk, zogezegd.