View Full Version: Bewijzen Voor Aura's

Mysteries van de aarde > Natuur / Wetenschap / Architectuur / Kunst > Bewijzen Voor Aura's

Title: Bewijzen Voor Aura's

DeDenker - May 13, 2004 02:58 PM (GMT)
Ik vroeg me het volgende af:

Is er ooit een experiment geweest waarmee wetenschappelijk bewezen kan worden dat aura's bestaan?

volgens mij is dit namelijk niet heel moeilijk. Neem een stel mensen die zeggen aura's te zien. Zet ze apart van elkaar. Laat ze allemaal op hetzelfde moment een auratekening maken van dezelfde persoon. Maak tegelijkertijd ook een aura-foto.

als alle tekeningen verschillen is het fenomeen waarschijnlijk niet echt (ingebeeld ofzoiets).
als alle tekeningen hetzelfde zijn is het heel waarschijnlijk dat het fenomeen echt bestaat.
als de tekeningen ook nog eens op de aura-foto lijken is de kans heel erg groot dat het fenomeen echt bestaat.
dit is toch een objectief experiment, of niet?

is het al eens uitgevoerd? of iets dergelijks??

(als er voor aura's bewijs is, is dat ook een leuk opstapje voor andere 'paranormale' zaken. Misschien kan het als openingetje dienen voor de wetenschap?)

Aganlex - May 13, 2004 03:14 PM (GMT)
Er is allang bewezen dat aura's bestaan. Daar kom ik zo op terug. Maar eerst even dit:

volgens mij is dit namelijk niet heel moeilijk. Neem een stel mensen die zeggen aura's te zien. Zet ze apart van elkaar. Laat ze allemaal op hetzelfde moment een auratekening maken van dezelfde persoon. Maak tegelijkertijd ook een aura-foto

Je hebt NIKS aan zo'n domme fotocamera. Op aurafoto's zie je altijd maar een paar kleuren terwijl de menselijke aura vaak minimaal 10 kleuren heeft in plaats van 5 of zelfs 1. Dus een goede tip: Laat nooit een aurafoto maken, je bent enkel poen kwijt :mad:

Nu terug op het experiment.
Een paar jaar terug is in Rusland gebruik gemaakt van Kirlian Photography. Daarbij werd gebruik gemaakt van een apparaat van zeer ingewikkelde komaf en die dus ook er duur was. Met dit apparaat worden elektromagnetische stralen opgevangen die de menselijk aura bevat. Als je meer info wilt hebben:
Kirlian Research

M3isSi3j - May 16, 2004 07:01 PM (GMT)
Volgens mij is Aura lezen meer dan enkel kleurtjes zien. ik ken verschillende mensen die aura (denken te) kunne lezen, en allemaal zeggen iets anders. Dat is denk niet omdat ze het niet kunnen of het niet waar is maar meer omdat elk persoon een ander gevoel heeft en daardoor dus ook andere dingen zien.. ze zullen bij jou onderzoek dsu 10 verschillenden tekeningen krijgen als ze 10 verschillenden mensen die laten tekenen.

En als je heel lochisch nadenkt is het wel degelijk lochisch dat mensen een aura hebben. Iedereen is geladen, een aura is gewoon een soort van magnetisch veld om je heen toch? Als je een paperclip op een magneet doet, blijft die toch nog ff statisch als je hem eraf haalt.. Ook heeft een magneet een aantrekking/afstoting (er zit dus ook een soort auro om heen) en mensen hebben dit ook naar elkaar toe..

Hosted for free by InvisionFree