View Full Version: Onderwater Beschavingen

Mysteries van de aarde > Verdwenen culturen > Onderwater Beschavingen

Title: Onderwater Beschavingen

arqrex - May 13, 2004 12:39 PM (GMT)
Pravda.ru (engels)

Ik had nog geen echte topic over onderwatermysteries gezien, dus dacht ik: "Kom laat ik er eens opstarten."

Ik heb zelf het idee dat er onderwater wel overblijfselen van menige beschaving te vinden zijn, maar niet een nog levende.
Wat denken jullie hierover?

hadewey81 - May 13, 2004 01:16 PM (GMT)
we zouden ons op het forum toch wel behoorlijk doodlachen als de zeemeerminnen en mannen echt bestonden!!!!!!! :woot:

najah, zoals wel eerder gezegd op dit forum, die verhalen komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen! ^_^

Delphion - May 13, 2004 08:12 PM (GMT)
Er worden wel nogal eens meldingen gedaan van ufo's die zich onder het wateroppervlak bevinden, of er onder verdwijnen.
Ook zijn er meldingen van de zgn. abductees, mensen die claimen door ufo's te zijn ontvoerd, die er verslag van doen te zijn ontvoerd naar onderwaterbases. :blink: Hier een weergave van een stukje van een groepsgesprek van een zgn. supportgroup van Budd Hopkins, de pionier op het gebied van de abductions:
JOHN: I was taken to some underwater facility. This thing is a huge dome, underwater dome. It's like a bubble. There's no girders, no beams, nothing holding this up. It's just this huge bubble. You could probably fit ten football fields into this thing.
Link: http://www.pbs.org/wgbh/nova/transcripts/2306tufos.html

Schrijver en ufo-onderzoeker Dr. Ivan. T. Sanderson kwam aanzetten met de suggestie dat er zich ufo-bases onder het wateroppervlak van de oceanen zouden kunnen bevinden:
It was author and researcher Dr. Ivan T. Sanderson who suggested that aliens could remain undetected by building their bases beneath the world's oceans. Dr. Sanderson found that by actual count, over 50 percent of the UFO sightings had occurred over, coming from, or plunging into or coming out of water. This includes oceans, seas, lakes, and reservoirs. Of the oceanic UFOs (some term them USOs or Unidentified Submersible Objects), one was tracked by the U.S. Navy near Puerto Rico in 1963. Of course many of these objects have been tracked over Puerto Rico since that time. On a training maneuver, a sonar operator detected a sub aqueous object traveling at over 150 knots! The technicians tracked this object for four days and it maneuvered down to the incredible depth of 27,000 feet. Submarines of 1963 could not dive further than a fraction over a mile into the ocean deeps. What kind of submersible could withstand the tremendous ocean pressures? And how could it overcome the tremendous resistance of water moving at such incredible speeds?
De rest van dit verslag bevindt zich op deze site( onderaan):
http://www.ufoinfo.com/ufonewsuk/v01/0119.shtml

Hier een link met Russische onderwatermeldingen: http://www.ufoinfo.com/news/ruc.shtml

Bert Jan - May 14, 2004 09:03 AM (GMT)
QUOTE (Delphion @ May 13 2004, 22:12 PM)
Er worden wel nogal eens meldingen gedaan van ufo's die zich onder het wateroppervlak bevinden, of er onder verdwijnen.

En als we dit nu combineren met mijn theorie over niet ontdekte beschavingen?

Een vreemde beschaving

Deze zouden goed zich onder water kunnen bevinden.
Misschien komt hier het verhaal ook wel van de holle aarde... :ermm:

De puzzelstukken vallen op hun plaats :fluit: :mellow: ^_^

arqrex - May 14, 2004 09:08 AM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ May 14 2004, 10:03 AM)
En als we dit nu combineren met mijn theorie over niet ontdekte beschavingen?

Een vreemde beschaving

Deze zouden goed zich onder water kunnen bevinden.
Misschien komt hier het verhaal ook wel van de holle aarde... :ermm:

De puzzelstukken vallen op hun plaats :fluit: :mellow: ^_^

:lol: :lol:

Zo weer een vraagstuk opgelost ;)

:serieus: Volgens mij heb je wel een puntje Bert-Jan. Zelf loop ik ook al langer met het idee dat bepaalde "verhalen" aan elkaar te koppelen vallen. (niet specifiek de holle aardetheorie trouwens, maar begin er steeds meer in te geloven. Halleluja ;) )

Bert Jan - May 14, 2004 09:11 AM (GMT)
QUOTE (arqrex @ May 14 2004, 11:08 AM)
Zelf loop ik ook al langer met het idee dat bepaalde "verhalen" aan elkaar te koppelen vallen.

<_<

Hmmm... Je kon weleens gelijk hebben.... :ermm:

Tijd voor een nieuw topic denk ik! :) :yes:

Bert Jan - May 20, 2004 04:12 PM (GMT)
Artikel van: Nieuws-platform

Meer dan 100 jaar lang hebben zeelieden van koopvaardij- en militaire schepen vreemde dingen gezien: heldere lichten onder water en vreemde objecten. Het merendeel van deze rapporten kwam uit gebieden rond de Perzische Golf, de Siamese Golf, de Zuidelijke Chinese zee en de Straat van Maleisië.

In 1963 hielden de VS een marinetraining niet ver van Puerto Rico vandaan. Plotseling moest de training worden gestopt. Sonar bedieningspersoneel stelde vast dat een van de onderzeeërs van richting veranderde en achter een vreemd object aanging. Het object bewoog met een ongelooflijke snelheid: 150 knopen. Geen enkele moderne onderzeeër is in staat zo snel te varen (de gemiddelde snelheid komt niet boven de 45 knopen uit). Uiteraard ontsnapte het object na manoeuvreren op 20.000 voet. Er werd onmiddellijk een rapport gestuurd naar de commandant van de Atlantische vloot in Norfolk, VA, zegt “Express K”.

De Amerikaanse wetenschapper A. Sanderson, die veel jaren van zijn leven wijdde aan het bestuderen van de diepten van de oceanen, schreef het volgende over iets wat hij meemaakte aan boord van een ijsbreker in de Atlantische Oceaan: ”Plotseling kwam er iets op uit het water, het dikke ijs brekend; het enorme zilveren object verdween in de lucht.”

Na zorgvuldig onderzoek van marine-archieven van de VS met betrekking tot zulke onbekende onderwaterobjecten kwam Sanderson met een interessante hypothese. Zijn hypothese verhaalt over het bestaan van hoogontwikkelde beschavingen, hier op aarde. “Het enige dat ik kan aannemen is het volgende: de hypothetische ronde 'ruimteschepen' zouden continu werkende scanners hebben kunnen gebruiken van het type radar waarbij hun stralen alleen zichtbaar voor ons worden wanneer zij een lichtgevende massa van kleine eencellige organismen uitzenden.” Een dergelijke hypothese lijkt nogal geloofwaardig. Er kan nog aan worden toegevoegd dat als de uitgezonden krachten van de zogenaamde radars te hoog worden, water zelf de luminescent wordt.

In 1928 waren boeren van het plaatsje Shiknovolk (Karelia) getuige van een andere merkwaardige gebeurtenis. Het fenomeen is tot aan de dag van vandaag een mysterie gebleven. Een van de inwoners F.P. Fredotov, vertelt zijn verhaal: “Iets dat op een grote cilinder leek waar een rode vlam achteruit kwam, stortte in het meer. Sommigen zeggen dat het er nog steeds op de bodem ligt en vissers in de weg zit. Na de val van het object begonnen inwoners een vreemd 1-1,2 meter lang wezen te zien. Het lichaam van het wezen leek dun en zijn handen reikten tot aan de grond. Elke hand had vier vingers. Het wezen was ontzettend bang, het verborg zichzelf altijd in het water als er iemand aankwam.”

De Japanners hebben een legende van een man zo dun als een stok. Volgens de legende leefde de man niet alleen onder water, maar hij kon ook vliegen met een ongelooflijke snelheid. De legende heeft veel gemeen met het ‘buitenaardse wezen’ in Karelia. Beiden hebben ledematen met klauwen. Ook hebben de Japanners een afbeelding van dit wezen dat teruggaat tot de 7e eeuw.

Bestaan onderwater beschavingen echt? :ermm:

Hosted for free by InvisionFree