Title: Holocaust-ontkenningen
hadewey81 - May 9, 2004 04:57 PM (GMT)
hallo allemaal,
een zeer gevoelig onderwerp, daar ben ik me goed van bewust, maar het is ook belangrijk dat we ermee geconfronteerd worden, denk ik....
de zwartste bladzijde uit de 20e eeuwse geschiedenis...... :cry:
heel goed wetende dat de holocaust een van de meest verschrikkelijke dingen is geweest in de afgelopen hon-der-den jaren..........zit ik met een vraag waar ik nergens antwoord op vind..........
er zijn nog steeds mensen, voornamelijk nazi-aanhangers, white-powerfiguren en meer van dat, die claimen dat de hele holocaust nooit heeft plaatsgevonden, en het hele verhaal alleen maar zionistische propaganda is.......
ik weet dat dat de grootste flauwekul (pardon my french) ter wereld is, maar toch zou ik hun bewijsvoering wel eens ff willen doorzien.......
weten jullie hoe ze bij dat belachelijke idee komen, of hebben jullie daar een (NETTE :angry: ) mening over?
ik wil bij voorbaat even heel duidelijk maken dat:
-ik geen enkele duitser nu verantwoordelijk vind voor het gebeurde
-ik het ZEER op prijs zou stellen, dat er met respect over de miljoenen slachtoffers wordt gesproken,
-en ik geenszins aan de holocaust twijfel, deze waanzin HEEFT plaatsgevonden, en ik hoop maar dat het robots waren, die het deden, en geen mensen.......
die mogen zich dan geen mens meer noemen wat mij betreft....
de vraag, nogmaals, is dus: wat voor bewijsvoering dragen de holocaust-ontkenners aan?
deze vraag intrigeert me al jaaaren, gezien mijn interesse in massa-hysterie en dergelijke.......
komt u maar......
DeDenker - May 9, 2004 05:05 PM (GMT)
Hun bewijsvoering is vooral gebaseerd op hun complete idiotie denk ik....
Delphion - May 9, 2004 05:28 PM (GMT)
Wat bij bepaalde types ook een rol zou kunnen spelen, is dat ze graag willen geloven dat het niet heeft plaatsgevonden, zodat het beter past in hun persoonlijke ideologie, of eventuele gevoelens van verafgoding/persoonsverheerlijking.
De waarheid wordt aangepast aan het persoonlijk verlangen en ideaalbeeld en het beroerde is; ze geloven, denk ik, zelf vaak in hun aangepaste werkelijkheid. :huh:
hadewey81 - May 9, 2004 06:03 PM (GMT)
ik denk idd dat dat meespeelt, maar behalve dat, en de wetenschap van pakweg 5 miljard mensen die WEL weten wat er gebeurd is, en daar achter staan, moet er toch meer aan de hand zijn.....
ik heb ooit eens op internet een "verklaring" gelezen en opgeslagen (nu helaas kwijt) dat "protocollen van de ....van Zion" heette, geloof ik.....
dit bleek een vervalst document te zijn, die tot jodenhaat aanzette.......
ik zal kijken of ik het kan vinden en dan hier posten.....
ik heb het sterke vermoeden, dat ze dit document aangrijpen als goedpraterij voor hun gedrag.
maar zeker weten doe ik het niet. U hoort nog van mij.....
hadewey81 - May 9, 2004 06:11 PM (GMT)
ik heb
hier een site waar het hele protocol (deel 1 t/m 24) staat te lezen.
Het is een islamitische site, dus ik sta niet in voor de reacties die erbij staan, ik vertel jullie alleen dat dit in 1912 ongeveer in rusland de wereld in is geholpen, en dat het een grote vervalsing is, die helaas nog steeds geloofd wordt door sommige mensen.....
ik zelf ben bang dat dit de aanleiding is geweest voor de holocaust....het speelde mooi in hitlers voordeel.
do not enjoy, just read.......gruwel.
Delphion - May 9, 2004 08:38 PM (GMT)
Dat is een beste lap tekst.... :o
Het is natuurlijk wel zo dat de Joden door de eeuwen heen in heel Europa al vervolgd werden.
Er staat me een verhaal bij over de Engelse stad York, waar ergens in, ik dacht de 11de of 12de eeuw, een grote groep Joodse burgers in een kerk bijeen gedreven werd en met de burgers en al werd de kerk tot de grond toe afgebrand. Bekend zijn ook de pogroms in Oost-Europa en de Jodenvervolgingen in Zuid-Europa, die veel daar wonende Joden naar Nederland heeft doen vluchten. Veel Nederlandse Joden hebben hierdoor ook nog een Oost-Europese, of Portugese achternaam.
Ook staat me nog iets bij van verhalen over de jeugd van hitler. Hij zou bij een Joods jongetje in de klas hebben gezeten en om de een of andere, mij nu niet direkt bekende reden, een hekel aan het jongetje hebben gekregen. Dit wordt ook wel eens verondersteld als zijnde een reden van hitler om haat tegen de Joden te hebben ontwikkeld.....
hadewey81 - May 9, 2004 08:52 PM (GMT)
hitler zou ook kunstenaarsamities hebben gehad, en op de kunstacademie door een joodse leraar zijn afgewezen.......bleeeegh..... :huh:
Delphion - May 9, 2004 09:06 PM (GMT)
Inderdaad nou je het zegt. Hij wilde in eerste instantie schilder worden, maar was enigszins geflopt op dat gebied.
Ik heb ook wel eens wat schilderijen van hem gezien. Wat er vooral aan opviel was de ziel/levenloosheid die er van uitging.
hadewey81 - May 9, 2004 09:49 PM (GMT)
en dan vind hij t raar dat hij afgewezen wordt .......joodse leraar of niet..... :lol:
Tardis - May 11, 2004 10:09 PM (GMT)
Misschien is het goed om eens te lezen hoe de ultra-nationalisten er zelf met elkaar over discussiëren op één van hun discussieforums. De ultra-nationalisten houden zich toch nog steeds opvallend veel bezig met rassenleer en ik vind dat er al snel een heel onaangenaam geurtje omheen ontstaat. Ik heb er één gevonden en heb nog even getwijfeld of ik er naartoe zou linken, ik heb niet met Bert Jan overlegd of hij het goed vond, ik doe het gewoon toch maar liever niet. Ik vind het niet fijn om een kant-en-klare link naar dubieuze websites te plaatsen. Op het internet is wel e.e.a. te vinden als je gericht zoekt, dus als je echt wilt moet je eens zoeken naar stormfront, die heeft ook een Vlaams/Nederlandse afdeling.
DeDenker - May 12, 2004 01:10 PM (GMT)
| QUOTE (Delphion @ May 9 2004, 21:38 PM) |
| Ook staat me nog iets bij van verhalen over de jeugd van hitler. Hij zou bij een Joods jongetje in de klas hebben gezeten en om de een of andere, mij nu niet direkt bekende reden, een hekel aan het jongetje hebben gekregen. Dit wordt ook wel eens verondersteld als zijnde een reden van hitler om haat tegen de Joden te hebben ontwikkeld..... |
Volgens mij is dit allemaal kul. Joden werden in Oostenrijk al geruime tijd gehaat. Hitler was een gefrustreerd manneke dat graag bevestiging en macht wilde. Als een waar populist zocht hij een manier op om macht te krijgen. Jodenhaat was daarbij een goede manier. De bal is aan het rollen geslagen. De boel is uit de hand gelopen. Achteraf gezien kun je altijd wel van die feitjes vinden en in verband brengen met het gebeurde....
Delphion - May 12, 2004 01:36 PM (GMT)
| QUOTE |
Volgens mij is dit allemaal kul. Joden werden in Oostenrijk al geruime tijd gehaat. Hitler was een gefrustreerd manneke dat graag bevestiging en macht wilde. Als een waar populist zocht hij een manier op om macht te krijgen. Jodenhaat was daarbij een goede manier. De bal is aan het rollen geslagen. De boel is uit de hand gelopen. Achteraf gezien kun je altijd wel van die feitjes vinden en in verband brengen met het gebeurde....
|
Kan zijn. De feiten schijnen er inderdaad op te wijzen dat hitler een populist van het zuiverste water was. Hij schijnt zich volgens de verhalen op een bepaald moment aan te hebben gesloten bij de communisten en later dus weer te zijn overgestapt naar de extreem nationalisten, maar het blijft moeilijk nu nog een blik te werpen in de geest van die man.....
arqrex - May 12, 2004 02:30 PM (GMT)
Ik heb geen flauw idee wat die man zo heeft gevormd, maar het was toen geen tijd van financiele meevallers. En daardoor zijn er heel veel verwijten richting het Joodse volk gegaan. :unsure: En daar A.H. zijn grote "winst" uitgeslagen. :( :angry:
SHREK - May 12, 2004 08:32 PM (GMT)
Het ontkennen van de holocaust wordt toch voornamelijk gedaan, omdat het niet in de propaganda van die desbetreffende personen en/of organisaties past.
Volkerenmoord en ethnische zuivering komt natuurlijk al eeuwen voor, denk maar eens aan de Kruistochten, maar ook aan de kolonisatie van Amerika en Australië, maar ook de Engelse kolonisatie van Ierland.
En door hier de religie (weer) bij te halen dacht men het te kunnen verdedigen. Men zag de orspronkelijke bewoners toen ook echt als een soort inferieur volk. Een bekende reden hiervoor is bijvoorbeeld dat, door ze te kerstenen (protestant, uiteraard, nl. Engels) ze deel gingen uitmaken van Gods plan en van hun zonden werden verlost.
Alsof men deze volken een gunst verleende... ondertussen werden ze uitgeroeid en van hun land verjaagd, want dat was toch wel het vruchtbaarste land in de omgeving (logish, want als je ergens al honderden jaren woont, zoals de indianen van Amerika, woon je niet in die woestijn naast dat vruchtbare land)....
Datzelfde zie je eigenlijk, naar mijn idee, bij die Arabische weerstand tegen het huidige Israël. Door vanaf 1948 keihard te werken, irrigatie-kanalen, infrastructuur e.d. aan te leggen, hebben de joden van die onvruchtbare-strook een stukje goed land weten te maken, waar anderen nu ook hun ogen op hebben laten vallen. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat Isreal na de oorlog van 1969 (toch?) een aantal buffergebieden hebben bezet, da's ook niet onbegrijpelijk als je ziet naar al die vijandelijkheid bij je buren, maar zo bezet je toch weer gebieden, waar de oorspronkelijk bevolking van dat gebied niet blij mee is. Eigenlijk draaien de rollen nu steeds om en zitten we zo in een vicieuze cirkel...
Bert Jan - May 13, 2004 07:23 AM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ May 12 2004, 00:09 AM) |
| ik heb niet met Bert Jan overlegd of hij het goed vond, ik doe het gewoon toch maar liever niet. Ik vind het niet fijn om een kant-en-klare link naar dubieuze websites te plaatsen. |
Ik heb liever dat je deze link niet plaatst. Als je een link plaatst kan je het ook zien als een soort reclame die je maakt voor de site.
En om nu reclame te maken over zoiets, kan ik niet mee eens zijn. :no:
Bedankt voor je begrip. :yes:
Wat je eventueel nog wel kan doen is de trefwoorden die je hebt getypt bij google, hieronder te zetten. Dan kunnen mensen zelf beslissen of ze hem willen opzoeken of niet. :ermm:
arqrex - May 13, 2004 07:40 AM (GMT)
Maar ik heb niet de indruk dat mensen met een dusdanig geconditioneerde visie hier op dit forum komen. :no: Misschien simpelweg omdat zij geen vermogen hebben zich voor te stellen dat er meer is op aarde dan een ander de schuld te geven. <_<
(ik kan me zo irriteren aan discriminatie en onderdrukking :mad: )
Maar het is idd wel goed dat er niet een directe link is weggezet. :fluit:
Tardis - May 13, 2004 09:34 AM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ May 12 2004, 00:09 AM) |
| Op het internet is wel e.e.a. te vinden als je gericht zoekt, dus als je echt wilt moet je eens zoeken naar stormfront, die heeft ook een Vlaams/Nederlandse afdeling. |
| QUOTE |
| Wat je eventueel nog wel kan doen is de trefwoorden die je hebt getypt bij google, hieronder te zetten. |
Ik vond de al genoemde site toen ik bij Google 'nordics' had ingetypt, ik was op zoek naar info over wat hier - volgens sommigen - aan Aliens zou rondlopen en kwam opeens op een site die ik niet verwacht had. Misschien is het overbodig om nog maar eens te melden dat sommige topics en opmerkingen daar niet goed voor je humeur zijn.
edit: vervang dat woord sommige in de laatste zin trouwens maar voor verreweg de meeste, wat een *** site is dat. :mad:
hadewey81 - May 13, 2004 01:45 PM (GMT)
ik heb net een boek gelezen, "Amethist" dat gaat over vernietigingsexperimenten door het joodse gezinsleven van binnenuit te vernietigien. het standpunt van de duitsers in dat boek, ik citeer:
"in december 1940 kreeg een jonge ss-officier een introductiebrief voor een gesprek met Joseph Goebbels, die hij een voorstel wilde doen. Hij had vastgesteld dat de joden blijk gaven van een meer dan gemiddelde trots voor hun gezin, en voor hun kinderen. Dat ze hun interesses stimuleerden, hun prestaties prezen, hun talenten koesterden en hun kinderen aanmoedigden tot uitblinken." (....)
dit boek is geschreven door Frank Delaney, en ge-ent op bestaande documenten. Wat de massamoord op de joden, en de daarvoorafgaande haat onder de bevolkingsgroepen betreft, zouden de starre protestantse gelovigen in die zware economische tijd behoorlijk gepikeerd zijn geweest dat de joodse bevolking nog op zo'n manier met mekaar om kon gaan. dit zou de haat behoorlijk aangewakkerd hebben.
De experimenten werden in een oud 18e eeuws gebouw in duits limburg uitgevoerd. De 5 families (het exp. heette familienanstalt, ofterwel familie-instituut) werden 24 uur per dag afgeluisterd en gefilmd/geobserveerd, en gedrogeerd, om de familieleden tegen elkaar op te zetten. Vrijende ouders werden gefilmd en de film werd aan de kinderen getoond. een 3-jarig meisje werd door vader en broer verkracht, en meer van dat soort gruwelijkheden.
het boek is fictief wat hoofdpersoon betreft, maar de bevindingen en documenten zijn echt, ook al zijn de namen veranderd om de pijn bij de nabestaanden te besparen.
de verantwoordelijken hadden terecht moeten staan in neurenberg, maar de geallieerden hewbben er alles aan gedaan om de bewijzen te vernietigen na de bevrijding. van Schloss Martha, de plek des onheils, is nix meer over.
en dat allemaal om het jodenprobleem in de kern te kunnen uitroeien, het gezin............
sorry dat ik het zeg, maar GATVER!!!!!!!
wat ik wilde zeggen is dat er nog steeds veel in de doofpot zit, maar waarom?
:cry:
Deci - May 13, 2004 03:02 PM (GMT)
| QUOTE (SHREK @ May 12 2004, 21:32 PM) |
| Datzelfde zie je eigenlijk, naar mijn idee, bij die Arabische weerstand tegen het huidige Israël. Door vanaf 1948 keihard te werken, irrigatie-kanalen, infrastructuur e.d. aan te leggen, hebben de joden van die onvruchtbare-strook een stukje goed land weten te maken, waar anderen nu ook hun ogen op hebben laten vallen. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat Isreal na de oorlog van 1969 (toch?) een aantal buffergebieden hebben bezet, da's ook niet onbegrijpelijk als je ziet naar al die vijandelijkheid bij je buren, maar zo bezet je toch weer gebieden, waar de oorspronkelijk bevolking van dat gebied niet blij mee is. Eigenlijk draaien de rollen nu steeds om en zitten we zo in een vicieuze cirkel... |
Helemaal mee eens.
Maarrrr, het was natuurlijk niet echt handig om de Joodse gemeenschap een stuk land te geven waar al honderden jaren moslims wonen.....Om ze vervolgens rustig hun gang te laten gaan als ze meer land willen.
ik ben ht er helemaal mee eens dat de joden na honderden jaren uitschot te zijn geweest een eigen plekje krijgen waar ze rustig kunnen leven zonder onderdrukt te worden, maar het begint er steeds meer op te lijken dat ze nu zlef de onderdrukker worden die het recht in eigen hand neemt.
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat met name de heer Sharon niet meer weet waar het nou eigenlijk om draait in Israel.
En deze zelfde heer Sharon is met zijn dwaze acties natuurlijk een mooie reden voor neo-nazi's en andere " alles wat niet hetzelde is als ik"-haters om door te gaan met hun duistere praktijken.
Maar waarom er nog steeds wezens met een geevolutioneerd brein op deze aardkloot rondhobbelen die menen dat die 6 miljoen joden in de jaren veertig mee zijn genomen door aliens (om maar een reden te noemen) in plaats van te zijn verwijderd in de nazikampen is mij een raadsel.
Zal wel te maken hebben met: als ik maar hard genoeg roep dat het er niet is, dan is het er ook niet.
DeDenker - May 13, 2004 05:29 PM (GMT)
| QUOTE (Deci @ May 13 2004, 16:02 PM) |
| ik ben ht er helemaal mee eens dat de joden na honderden jaren uitschot te zijn geweest een eigen plekje krijgen waar ze rustig kunnen leven zonder onderdrukt te worden |
geweest zijn of als zodanig behandeld zijn? :huh:
Janna - May 13, 2004 08:03 PM (GMT)
Ik wist niet eens dat er lui rondlopen die de holocaust ontkennen. Het heeft iets ontzettends kinderlijks, zoals Deci ook beschrijft, lang genoeg neeneenee roepen en het is waar voor jezelf, als je maar hard genoeg wilt.
Hm dat er nog steeds veel in de doofpot zit komt misschien doordat er heel veel ontzettend walgelijke dingen zijn gebeurt toendertijd, zoals die experimenten, en aangezien er nog steeds overlevenden leven, kan dit zo erg schokkend overkomen, zeker voor hen.. Als er nu opeens van alles bekend wordt gemaakt, krijgen die mensen toch een ontzettende extra, hoeheetdat, terugflits? Ik weet niet hoeveel een mens verdragen kan...
Ook toen ik in Düsseldorf op uitwisselingsproject was een paar jaar geleden met m'n klas, viel ons op dat de eerste en tweede wereldoorlog niet op de geschiedenis-tijdslijn stonden daar op die school.. In Japan ging de vrouw bij wie we op bezoek waren zich enorm verontschuldigen tegenover ons, voor de daden van de Japanners in de oorlog.
Ik denk dat veel mensen van nu, ookal waren ze er toen niet bij, zich erg schamen op de één of andere manier. Ik weet niet of ze in bv Duitsland daarom nu niet graag bekend gaan maken aan de wereld wat er allemaal nog meer voor walgelijks is gebeurd.
Maar ik kan me dat niet goed voorstellen, ik zie geen reden voor hen om zich te schamen of zich schuldig te voelen, maar ik denk dat sommigen dat toch doen.
Tardis - May 13, 2004 08:45 PM (GMT)
Dat de oorlogsmisdaden bij veel mensen nog altijd onbespreekbaar zijn betekent dat de gebeurtenissen van vroeger nog steeds niet goed verwerkt zijn. Dat is jammer omdat je het verleden dan als een blok aan je been meesleept. Op die manier word je op de een of andere manier toch gehinderd in je bezigheden van tegenwoordig.
Het valt me op dat ook de Britten inmiddels voorzichtig gaan toegeven dat het bombarderen van Duitse steden als Dresden, Berlijn en Hamburg ook oorlogsmisdaden waren. Deze steden waren geen militaire doelen en men wist dat er vooral burgerslachtoffers zouden vallen.
Misschien moet de mensheid eerst voldoende afstand hebben genomen, ook in jaren uitgedrukt, of misschien zelfs pas na enkele generaties, voordat men de gruwelijke gebeurtenissen werkelijk kan beoordelen.
Sorry is voor heel veel mensen een woord dat ze maar moeilijk uit hun mond kunnen krijgen. En als ze het al zeggen is het soms de vraag of ze het ook menen. Zo komt een samenleving geen stap verder.
Het klinkt misschien wat prekerig, maar ik ben blij dat je als individu wel er aan kunt werken om te leren van de geschiedenis, het te verwerken en door te gaan met je leven.
Deci - May 17, 2004 02:01 PM (GMT)
| QUOTE (DeDenker @ May 13 2004, 18:29 PM) |
| geweest zijn of als zodanig behandeld zijn? :huh: |
Ik bedoelde dus eigenlijk behandeld zijn.
Soms denk ik sneller dan ik typ, en dan krijg je zulke dingen......
DeDenker - May 17, 2004 03:06 PM (GMT)
Dat dacht ik al, maar het leek me bij een onderwerp als dit wel goed om het even recht te zetten :yes: