Title: Zijn Mensen Altijd Even Groot Geweest?
Bert Jan - April 27, 2004 09:31 PM (GMT)
In veel volksverhalen komen reuzen voor maar ook dwergen. Zo zijn er veel bouwwerken gevonden die zo groot waren dat ze logische gezien alleen voor reuzen waren bedoeld.
Ook zijn er gangstelsels ontdekt die zo klein zijn, dat ze alleen door een dwergvolkje gemaakt konden worden.
Waarschijnlijk zijn er verschillende posturen mensen geweest in de geschiedenis.
Hoe konden deze verschillen optreden en waarom leven er nu geen reuzen of dwergen meer? :ermm:
Delphion - April 28, 2004 10:14 AM (GMT)
Volgens de Theosofie van H.P Blavatsky hebben er in lang vervlogen tijden idd. reuzen rondgelopen.
De elven en dwergen of kabouters worden geloof ik toch meestal in de categorie etherische-en natuurwezens ingedeeld en dus niet voor 't gemiddeld menselijk oog waarneembaar. Maarja, wat er nou van waar is.......... :unsure:
coolio - May 14, 2004 06:42 AM (GMT)
foto van collega gekregen, let op de personen die naast het skelet aan het graven zijn
arqrex - May 14, 2004 06:56 AM (GMT)
sorry, ik ben niet graag de slechtnieuwsbrenger :no: , maar die foto is nep. :| Ik had die persoonlijk ook al eens opgeduikeld, helaas is het een (redelijk gelukte) trucage. :cry:
Maar er is wel een soortgelijke foto die wel autentiek is. :woot: Zal eens gaan zoeken. :geek:
Ik heb zo snel wel een ander leuk fotootje gevonden, die ik toen ook had gevonden.
Linkje want foto lukte niet echt geloof ik. | QUOTE |
| Fossilized giant discovered in 1895 by Mr. Dyer during minerary activities in County Antrim, Ireland. In the photo (published by the British magazine "Strand") it is compared to a goods wagon. The main measures were: total height 12ft and 2 in (3.70 m), thoracic circumference 6ft and 6in (1.97 m), length of arms 4ft and 6in (1.37 m), weight 2 tons and 112 lbs (2050 Kg). The right foot had six fingers. After various legal debates to determine the ownership, nobody knows what happened to the giant. |
OOOOOPS voortaan eerst maar eens goed onderzoek doen eerdat ik weer mijn grote muil opentrek. :fluit: Is net andersom. :rolleyes: :blush: "Mijn" grote jongen is de nepper van de twee. :huh:
Sorry Coolio. :D
Bert Jan - May 14, 2004 08:25 AM (GMT)
| QUOTE |
| The right foot had six fingers. |
Als de rechtervoet 6 vingers had is dit opvallend.
In de bijbel staat ook een reus beschreven met 6 vingers.
2 Samuël 21,20-21
1 Kronieken 20,6-7
Vreemd... :unsure:
arqrex - May 14, 2004 08:31 AM (GMT)
Dat was misschien wel het uitgangspunt van de hoaxers. :unsure:
Maar is wel vreemd idd. :yes: Maar dat maakt het juist ook weer leuk. ;)
Bert Jan - May 14, 2004 08:56 AM (GMT)
Waarom horen we deze vondsten niets in de gewone kranten of zien we er een documentaire van op TV? :mellow:
Ze komen alleen maar voor in vreemde en mysterieuze sites... :unsure:
arqrex - May 14, 2004 09:03 AM (GMT)
Ik denk omdat de "serieuze" media liever oorlog en andere kommer en kwel brengen, dan vraagstukken waar ze eerlijk gezegd alleen maar de draak mee zouden steken. :unsure: Ik heb het persoonlijk niet op het gewone nieuws, gaat voornamelijk over oorlog en politiek. :angry: En echt rijker van geest wordt ik daar niet van. :no: En zolang die serieuze mediakliek nog denigrerend over bepaalde onderwerpen (UFO´s, graancirkels, etc etc) blijven rapporteren mogen ze het van mij ook lekker weglaten. <_< Maar ik had eerder van Discovery of National Geographic een dergelijk nieuwsprogramma gehoopt/verwacht te gaan zien. :fluit:
Bert Jan - May 14, 2004 09:07 AM (GMT)
| QUOTE (arqrex @ May 14 2004, 11:03 AM) |
| En echt rijker van geest wordt ik daar niet van. :no: |
En van dit forum wel? ^_^
| QUOTE (arqrex) |
| En zolang die serieuze mediakliek nog denigrerend over bepaalde onderwerpen (UFO´s, graancirkels, etc etc) blijven rapporteren mogen ze het van mij ook lekker weglaten. Maar ik had eerder van Discovery of National Geographic een dergelijk nieuwsprogramma gehoopt/verwacht te gaan zien. |
Nee klopt, zo is het bij mij ook! :yes: <_<
arqrex - May 14, 2004 09:12 AM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ May 14 2004, 10:07 AM) |
En van dit forum wel? ^_^
|
:blink: :huh: :mellow: :) :yes: ^_^
Ja hoor, persoonlijk pik ik hier en daar wat op om mijn eigen hypothese te ontwikkelen cq verbeteren annex uit te breiden. :D
:woot: :silly: :wacko:
Bert Jan - May 14, 2004 09:23 AM (GMT)
| QUOTE (arqrex @ May 14 2004, 11:12 AM) |
| QUOTE (Bert Jan) | | Word je van dit forum wel "rijker van geest?" ^_^ |
Ja hoor, ... :yes:
|
gelukkig ^_^
Daar is dit forum ook grotendeels voor bedoelt! :yes:
M3isSi3j - May 14, 2004 04:06 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan) |
| The right foot had six fingers. |
voeten hebben tenen en geen vingers.. :unsure: toch?
| QUOTE (Bert Jan) |
| Waarom horen we deze vondsten niets in de gewone kranten of zien we er een documentaire van op TV. Ze komen alleen maar voor in vreemde en mysterieuze sites... |
Ik heb laast een nieuws bericht op de radio gehoort over een waarschijnlijke ufo ondekking. Een groep militaire van de luchtmacht in Mexico werden omringt door een heleboel lichtjes.. Ze hebben het gefilmt en dit word nu onderzocht..
| QUOTE (Arqrex) |
| Ik denk omdat de "serieuze" media liever oorlog en andere kommer en kwel brengen, dan vraagstukken waar ze eerlijk gezegd alleen maar de draak mee zouden steken. |
Daar ben ik het mee eens, de meeste mensen zitten niet te wachten op nieuws waar ze vraagstellingen te horen krijgen in plaats van de antwoorden.
Lex - May 17, 2004 03:50 PM (GMT)
Ik denk dat kranten en TV zenders meestal zekerheid willen hebben dat de fotos, en de verhalen waar zijn. Daarom worden er maar zelden zo'n dingen getoont. Volgens mij zijn trouwens 99% van de fotos en verhalen over ufos, graancircels etc verzonnen. Op sites zoals deze blijven ze natuurlek nog wel rondgaan, maar ze zullen niet direct op het nieuws komen.
Nu is er wel 1% van de verhalen die misschien wel waar is, en het is natuurlijk jammer dat die hierdoor ook geen aandacht krijgen.
Bert Jan - May 17, 2004 04:42 PM (GMT)
| QUOTE (Lex @ May 17 2004, 17:50 PM) |
| Volgens mij zijn trouwens 99% van de fotos en verhalen over ufos, graancircels etc verzonnen. |
Ik denk dat dit percentage veel lager ligt.
Ik denk dat:
30% van alle verhalen is verzonnen.
60% van alle verhalen is verkeerd geinterpreteerd (ze hebben dus iets anders waargenomen dan het werkelijk was.)
10% is gebaseerd op waarheid en is een mysterie.
arqrex - May 18, 2004 08:13 AM (GMT)
Bert Jan schreef:
| QUOTE |
Ik denk dat: 30% van alle verhalen is verzonnen. 60% van alle verhalen is verkeerd geinterpreteerd (ze hebben dus iets anders waargenomen dan het werkelijk was.) 10% is gebaseerd op waarheid en is een mysterie |
In dit lijstje kan ik me wel vinden. :yes:
En 10% van heel veel berichten, zijn nog altijd veel berichten. :D :woot: :fluit: ;)