Title: Wat Zou Er Gebeuren Met Een Wereldwijde Ramp?
Bert Jan - April 27, 2004 09:24 PM (GMT)
Stel je het volgende eens voor:
De aarde word morgen door een astroïde getroffen. De catestrofe die deze inslag veroorzaakt is niet te overzien. Alle grote steden worden vernietigd en een handje vol mensen weet zich te redden. De hele aarde word geplaagd door tal van vulkaanuitbarstingen en aardbevingen. Gebouwen storten in en hele gebieden overstromen door immense vloedgolven.
Op de hele wereld blijven ongeveer 10.000 mensen over. De kennis van deze overgebleven is natuurlijk erg beperkt. Elektriciteit is er niet meer en ook geen schoon drink water. Het is een kwestie geworden van overleven.
Deze mensen beginnen met het opbouwen van een beschaving eigenlijk weer op het "nulpunt."
Uit de geologie blijkt dat er in de geschiedenis zulke alles vernietigende rampen zijn geweest.
Zal het ook dan kunnen zijn dat er eerder mensen leefden die verder in ontwikkeling waren dan wij op dit moment?
arqrex - April 28, 2004 07:50 AM (GMT)
volgens mij sla je de spijker op de kop, Bert Jan. :yes:
(Atlantis ;) )
Delphion - April 28, 2004 10:31 AM (GMT)
| QUOTE |
Zal het ook dan kunnen zijn dat er eerder mensen leefden die verder in ontwikkeling waren dan wij op dit moment?
|
Er zijn verhalen van regressie-sessies waarbij mensen zeggen terug te zijn in het oude Atlantis, waarbij ze claimen vliegende schotels te zien vliegen, of er zelf in te vliegen.
Verder moet ik denken aan de frappante verhalen zoals die van Boriska, de jongen van Mars, die gaan over oeroude hoogontwikkelde culturen, zoals Lemurië, of Mu. :blink:
Keesb - July 5, 2004 07:44 PM (GMT)
Precies mijn gedachtengang Bert Jan, kan me er helemaal in vinden! Alle vondsten van voorbijgegane beschavingen bewijzen deze theorieen. Waarschijnlijk is het een op en neer gaande beweging van opkomende beschavingen die eens in de 'tig jaar allemaal met een hele grote ramp te maken krijgen.
Daar we nu ( en in het verleden wellicht?) zo wijd verspreid zijn is de kans dat we als soort overleven enorm groot. Geen soort is zo sterk in het aanpassen aan zijn omgeving als de mens. Als we vanaf volgende week zonder alle luxe artikelen zouden moeten overleven, zullen veel mensen het loodje leggen, maar er zullen altijd kleine groepjes mensen overleven, die weer een basis vormen voor toekomstige beschavingen. Het is dan maar te hopen dat ze duidelijke informatie achter kunnen laten voor de toekomst en proberen te voorkomen dat "het " weer gebeurt. Of dat je moet weten waar je op moet letten, zo dat je je voor kunt bereiden.
En wie weet hebben vorige beschavingen wel deze nuttige info achtergelaten, maar begrijpen we het domweg niet of interpreteren het verkeerd.
coolio - February 19, 2005 02:28 AM (GMT)
Ik denk dat de mens dan weer af is bij nul, in geval van zo'n beschreven ramp.
Je moet je voorstellen dat er over de gehele aarde zo'n 100.000 mensen overleven, dat zal in nederland bijv. ongeveer 100 mensen zijn.
Je kunt niet meer je dagelijkse boodschappen doen, omdat die niet meer geproduceerd zullen worden.
De mens is nu weer afhankelijk van wat men zelf produceert, en deze d.m.v ruilhandel weet te verhandelen.
De bestaande valuta zal geen waarde meer hebben, omdat de regereingen er niet meer zullen zijn.
Doordat men zich primair bezig moet houden met het overleven, zal men geen behoefte meer hebben om de bestaande kennis en technieken (voor zover die persoon ze heeft) over te dragen op de volgende generatie.
Men zal alleen de primaire kennis overdragen en zich niet meer interesseren voor hoogstaande techniek.
enkel en alleen door bijvoorbeeld een tijdcapsule met daarin alle informatie kan alle kennis doorgegeven kunnen worden.
Maar of de kennis tegen die tijd nog gelezen kan worden en begrepen is maar de vraag.
Zo zullen er bepaalde talen en geschiften verloren gaan, door het uisterven van een bepaald ras.