View Full Version: Er Bestaat Meer Dan Het Oog Kan Zien

Mysteries van de aarde > Stellingen > Er Bestaat Meer Dan Het Oog Kan Zien

Title: Er Bestaat Meer Dan Het Oog Kan Zien

Bert Jan - April 27, 2004 09:14 PM (GMT)
Denk je dat er organische of anorganische objecten kunnen bestaan die wij niet met onze zintuigen kunnen waarnemen.

Niet omdat ze eenvoudig te klein ofzo, maar dat deze objecten in een andere dimensie of op een andere manier leven die wij niet kunnen waarnemen.

Daarom de stelling: Er bestaat meer dan het oog kan zien!

DeDenker - April 28, 2004 09:19 AM (GMT)
Direct mee eens. Zelfs vanuit wetenschappelijk standpunt gezien is het waar. Het deel van het spectrum van het licht dat voor ons zichtbaar is, is maar piepklein. Vanuit filosofisch standpunt gezien zou je ook kunnen zeggen dat de gehele ideeënwereld onzichtbaar is, maar wel bestaat

Delphion - April 28, 2004 10:35 AM (GMT)
Ga helemaal mee met 't verhaal van de Denker. :yes:
Niks aan toe te voegen...... :)

Paultje - April 28, 2004 01:35 PM (GMT)
QUOTE (Delphion @ Apr 28 2004, 11:35 AM)
Ga helemaal mee met 't verhaal van de Denker. :yes:
Niks aan toe te voegen...... :)

:P idd :P

Tardis - April 28, 2004 10:04 PM (GMT)
Het wordt eentonig, ik ben het ook eens met de stelling.

Janna - April 29, 2004 10:45 AM (GMT)
Tja ik ook.

Is er eigenlijk een gemeenschappelijk iets, dat alle zintuigen hebben?
Kunnen we daarmee misschien ooit nieuwe gaan ontwerpen denken jullie? Misschien dat het kan, met behulp van de computer, dat hersenen het best aankunnen om een aantal 'vreemde' seinen te verwerken.

Ik heb iig nog nooit van zulk onderzoek gehoord. Lijkt me helemaal mooi. :)

Misschien eentje voor beter besef van tijd? :rolleyes:

Tardis - April 29, 2004 02:26 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ Apr 29 2004, 12:45 PM)
Misschien eentje voor beter besef van tijd? :rolleyes:

:devil: :lol: :lol:

DeDenker - April 29, 2004 03:39 PM (GMT)
of zintuigen waarmee je beter in jezelf kunt kijken (in je geest) :yes:

M3isSi3j - May 14, 2004 03:51 PM (GMT)
QUOTE (DeDenker @ Apr 28 2004, 10:19 AM)
Direct mee eens. Zelfs vanuit wetenschappelijk standpunt gezien is het waar. Het deel van het spectrum van het licht dat voor ons zichtbaar is, is maar piepklein. Vanuit filosofisch standpunt gezien zou je ook kunnen zeggen dat de gehele ideeënwereld onzichtbaar is, maar wel bestaat

Hoe kan een idee bestaan..? Volgens mij zijn ideen, fantasien en zijn fantasien denkbeeldige situaties/beelden/geluiden of iets dergelijks.

Voorbeeld: Psygosches.. die mensen weten zeker dat ze zien dat het huis in de fik staat.. ze voelen de warmte, ruiken de rook, horen het geknetter, voelen de rook zelfs in hun ogen prikken en door hun logen gaan.. Op welke weterschappelijke manieren kan je aantonen dat dit niet waar is: Warmte sensor? Toch zien zij echt dat het huis in de fik staan...

Andere wereld? Hoe komt het dan dat deze waanbeelden verdwijnen bij juiste medicatie?

back on topic: Ik weet ook wel cker dat er genoeg dingen zijn die wij niet kunnen waarnemen.. dit is op veschillende fronten zelfs als weteschappelijk bewezen. Voorbeeld: bepaalde toonhoogtes bij geluid. Ook zijn er tastelijke dingen die niet gezien kunnen worden zoals luchtdrukverschillen ofwel lucht (g) waarvan iedereen weet dat het er is.

Zou een geestverscheining in gasvorm zijn <_< ?? Dat zou kunnen verklaren waarom warmte sensors en bewegings censors deze wel kunnen waarnemen en wij niet :o

Mithra - June 2, 2004 08:36 PM (GMT)
QUOTE (M3isSi3j @ May 14 2004, 16:51 PM)
Hoe kan een idee bestaan..? Volgens mij zijn ideen, fantasien en zijn fantasien denkbeeldige situaties/beelden/geluiden of iets dergelijks.

Voorbeeld: Psygosches.. die mensen weten zeker dat ze zien dat het huis in de fik staat.. ze voelen de warmte, ruiken de rook, horen het geknetter, voelen de rook zelfs in hun ogen prikken en door hun logen gaan.. Op welke weterschappelijke manieren kan je aantonen dat dit niet waar is: Warmte sensor? Toch zien zij echt dat het huis in de fik staan...

Andere wereld? Hoe komt het dan dat deze waanbeelden verdwijnen bij juiste medicatie?

back on topic: Ik weet ook wel cker dat er genoeg dingen zijn die wij niet kunnen waarnemen.. dit is op veschillende fronten zelfs als weteschappelijk bewezen. Voorbeeld: bepaalde toonhoogtes bij geluid. Ook zijn er tastelijke dingen die niet gezien kunnen worden zoals luchtdrukverschillen ofwel lucht (g) waarvan iedereen weet dat het er is.

Zou een geestverscheining in gasvorm zijn <_< ?? Dat zou kunnen verklaren waarom warmte sensors en bewegings censors deze wel kunnen waarnemen en wij niet :o

ah... de zaligheid van rede ...

maar ik ben het zekers eens met de stelling Eh... wie kan zeggen dat het een zegen is om die dingen te zien en te weten ?

Hosted for free by InvisionFree