Title: Stier Herman
DeDenker - April 8, 2004 06:59 PM (GMT)
Omdat ik stier herman persoonlijk heb gekend en ik toch wel licht geschokt was toen ik laatst zijn hok zo gruwelijk leeg aantrof, wil ik hierbij onze genetisch gemanipuleerde spierbundel even kort herdenken :cry:
Nu hebben we alleen holly en belle nog.....
PJ - April 9, 2004 09:55 AM (GMT)
Vertel eens wat meer over stier Herman, want het zegt mij helemaal niets :unsure:
DeDenker - April 9, 2004 10:40 AM (GMT)
Niet???? :blink:
Stier Herman was een stier die genetisch gemanipuleerd hadden zodat zijn nakomelingen bepaalde medicijnen zouden produceren in hun melk (ofzoiets). Toen er genoeg onderzoek gedaan was, moest hij eigenlijk afgemaakt worden, maar dierenliefhebbers waren daar tegen, omdat hij zoveel had betekend voor de wetenschap. Dus mocht hij zijn dagen slijten in een stal bij Naturalis in Leiden (samen met de gekloonde koeien Holly en Belle (joepie, wat een fijn leven)). Maar in zijn stalletje kreeg het arme dier artrose en ze hebben hem daarom alsnog laten inslapen. Alleen de huid wordt bewaard, de rest moet vernietigd worden.
Hij is vrij veel in het nieuws geweest, dus het verbaast me dat je nog nooit van hem gehoord hebt. :huh:
PJ - April 9, 2004 10:47 AM (GMT)
Nou, vaag kan ik me iets weer voor de geest halen...
arqrex - April 9, 2004 03:15 PM (GMT)
Nou DeDenker ik leef met je mee hoor. :cry:
Herman is de grootste beroemdheid die Nederland in lange tijd gekend heeft. :yes: Hij heeft vaker CNN gehaald dan die Harry Potter die nu ons landje vertegenwoordigd. B) "Zijn" werk was vooruitstrevend en zoniet baanbrekend te noemen.
Herman rust zacht. :cry:
Trouwens die melk ,wordt die nu gedronken of was dit puur alleen voor het onderzoek. :unsure:
DeDenker - April 9, 2004 06:18 PM (GMT)
Nou, als het goed is wordt die melk niet gedronken. Stier Herman mocht ook alleen blijven leven zolang hij niet meer voor nakomelingen zou zorgen. Het is waarschijnlijk ook niet zo erg als je de melk drinkt, er zouden eiwitten in zitten die infecties tegen gaan... heerlijk gezond dus!
hadewey81 - April 9, 2004 07:56 PM (GMT)
dag hermannetje.......moeh....... :cry:
Janna - April 12, 2004 09:59 AM (GMT)
Nou ik herdenk met jullie mee.
Ik wist niet dat hij dood was... :cry:
Onze buurtband vroeger was nog naar hem vernoemd. Jaja echt ongelooflijk.
En wat wel vreemd is, een genetisch gemanipuleerd lammetje zou waarschijnlijk zielig zijn geweest, in de ogen van veel mensen, maar stier Herman was vooral heel erg stoer, had ik het idee.