Title: Goede Film / Slecht Eind
Tardis - April 1, 2004 11:36 AM (GMT)
Je kent het vast wel, de samenvatting van een film klinkt veelbelovend, je gaat er eens lekker voor zitten en wordt helemaal meegevoerd met het verhaal. Alles gaat dus goed totdat de makers er een eind aan moesten breien, met als gevolg dat de film uiteindelijk een afknapper wordt.
Ik heb dat gevoel van teleurstelling bijvoorbeeld met The Abyss en Vanilla Sky. Ook van The Piano vond ik het eind een afknapper. Ik vind dat een happy-end soms afbreuk doet aan een verhaal.
Bij welke flims hadden jullie na afloop een katerig gevoel?
arqrex - April 1, 2004 11:51 AM (GMT)
| QUOTE |
| Bij welke flims hadden jullie na afloop een katerig gevoel? |
Goh, waar zal ik eens beginnen ;)
Idd The Piano, Red Planet, Ghosts of Mars, Scorpion King, The Time Machine, eva. :angry: Zoveel mogelijkheden, zo weinig uitgevoerd. Cliche, cliche en nog eens cliche. :cry:
Maar the piano is ansich wel een goede film, maar veel te langdradig, zoals Signs, Unbreakable en The Sixth Sense. :zz: :zz:
Tardis - April 1, 2004 12:02 PM (GMT)
Met het tempo van The Piano heb ik geen moeite. De film verloop wel traag, maar de spanning wordt rustig maar zeker opgebouwd. Ik ben er voor naar de bioscoop geweest en ik vond hem mooi tot de laatste vijf minuten. Dat einde had best beter gekund, al heeft het niet veel zin om hier te gaan beschrijven hoe het dan wel had moeten aflopen, dan zou je voor de forummers die de film niet gezien hebben teveel verklappen van het verloop van het verhaal.
Aan de andere kant: dit topic is natuurlijk toch min of meer een waarschuwing om bepaalde films te mijden als de pest. :rolleyes:
Delphion - April 1, 2004 12:09 PM (GMT)
| QUOTE |
Je kent het vast wel, de samenvatting van een film klinkt veelbelovend, je gaat er eens lekker voor zitten en wordt helemaal meegevoerd met het verhaal. Alles gaat dus goed totdat de makers er een eind aan moesten breien, met als gevolg dat de film uiteindelijk een afknapper wordt.
|
Het gevoel ken ik wel ja.Ik kan alleen niet zo snel op een voorbeeld komen.The piano als geheel vond ik zelf erg goed. Ik kan me het einde niet meer goed voor de geest halen, maar de sfeer sprak me erg aan.Met name de muziek gaf extra lading aan die film en 't goede spel van de hoofdrolspeelster vond ik indrukwekkend(ik kan even niet op de naam komen). Het einde kan ik me niet meer herinneren, maar de film heeft wel een grote indruk op me gemaakt. :yes:
arqrex - April 1, 2004 12:21 PM (GMT)
| QUOTE |
| Aan de andere kant: dit topic is natuurlijk toch min of meer een waarschuwing om bepaalde films te mijden als de pest |
:lol:
| QUOTE |
| Met het tempo van The Piano heb ik geen moeite. De film verloop wel traag, maar de spanning wordt rustig maar zeker opgebouwd. Ik ben er voor naar de bioscoop geweest en ik vond hem mooi tot de laatste vijf minuten. Dat einde had best beter gekund |
Tja, gelukkig zijn er veel verschillende meningen he. ;)
Maar eerlijk gezegd ben ik dit type film ook heel erg beu aan het raken. Inmiddels heb ik al zoveel van hetzelfde gezien dat ik heel eerlijk heel veel cliche´s heb gezien. :cry: Behalve die jas-grap. Insiders weten wel wat ik bedoel. En degene die hem niet hebben gezien niet. :D Dus eigenlijk niets verklapt. ;)
Tardis - April 1, 2004 12:25 PM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ Apr 1 2004, 13:02 PM) |
| Aan de andere kant: dit topic is natuurlijk toch min of meer een waarschuwing om bepaalde films te mijden als de pest. :rolleyes: |
O.k. ik overdrijf, ik zal niemand afraden om The Piano te gaan bekijken, net zo min als je The Abyss maar beter kunt negeren. Ik heb The Abyss zelfs op DVD gekocht nadat ik hem al had gezien en wist dat het een flut einde heeft, de speciale editie heeft nog eens een extra zoetsappig einde waar ik al helemaal niet tegen kan. Toch is The Abyss een ongelofelijk mooi gemaakt film en voor mij een reden om ooit een beamer te kopen zodat de beelden beter tot hun recht komen. Daarom is het zo jammer dat het einde zo knullig in elkaar zit, zeker omdat de laatste beelden ongetwijfeld heel erg veel geld hebben gekost om ze te kunnen maken.
Delphion - April 1, 2004 12:43 PM (GMT)
Maar ik ben 't voor de volle 100% met je eens, het had vaak zoveel beter kunnen zijn, met name 't eind wordt vaak afgeraffeld.
Janna - April 1, 2004 12:55 PM (GMT)
Stephen King films eindigen voor zover ik heb gezien altijd verschrikkelijk slecht.
The langoliers bijvoorbeeld. Dat einde is zo ongelooflijk slecht dat je hem eigenlijk moet gaan kijken voor de lol. De rest van de film is echt wel leuk en erg spannend, alleen dat einde is zo jammer.
IT vond ik ook een dom einde hebben en de shining vond ik ook niks. En dan was er die serie, Tommyknockers, vreselijk.
Je zou bijna denken dat ze het expres doen. Systematisch al die verhalen verpesten ofzo.. :(
arqrex - April 1, 2004 01:13 PM (GMT)
Daar kan ik me ook wel in vinden. Een samenzwering om leuk ogende films te vernaggelen. ;) Of zouden al die regisseurs en scriptschrijvers ZO slecht zijn. :lol:
Janneman - April 1, 2004 02:08 PM (GMT)
Ik heb er nog een "cast away" met Tom Hanks.
Ik vind het zo'n roteind dat hij niet meer bij zijn vrouw terechtkomt.
arqrex - April 1, 2004 02:17 PM (GMT)
| QUOTE |
| Ik vind het zo'n roteind dat hij niet meer bij zijn vrouw terechtkomt. |
Nou die hoef ik ook niet meer te zien. :cry:
Nee hoor had hem al gezien Is toch die robinson crusoe miskleun met een kokosnoot als vrijdag. :fluit:
DeDenker - April 1, 2004 02:45 PM (GMT)
| QUOTE (Janneman @ Apr 1 2004, 15:08 PM) |
| Ik vind het zo'n roteind dat hij niet meer bij zijn vrouw terechtkomt. |
Eindelijk een keer niet zo'n walgelijk goed hollywood einde!
PJ - April 1, 2004 03:49 PM (GMT)
| QUOTE (DeDenker @ Apr 1 2004, 15:45 PM) |
| Eindelijk een keer niet zo'n walgelijk goed hollywood einde! |
Dat klopt, maar ik vond het echt een irritant einde, je houd echt zo'n gevoel dat je het echte einde nog niet hebt gezien. Persoonlijk verwachtte ik dat hij terug zou gaan naar waar hij dat pakketje afgeleverd had, om even met die leuke meid een praatje te maken en dan....... ;)
Welke film ik nog meer een slecht eind vond hebben, was the Matrix, aan de ene kant een goed einde voor alle mensen, maar aan de andere kant een slecht einde voor de hoofdrolspelers...
Tardis - April 1, 2004 05:18 PM (GMT)
| QUOTE (PJ @ Apr 1 2004, 16:49 PM) |
Dat klopt, maar ik vond het echt een irritant einde, je houd echt zo'n gevoel dat je het echte einde nog niet hebt gezien. Persoonlijk verwachtte ik dat hij terug zou gaan naar waar hij dat pakketje afgeleverd had, om even met die leuke meid een praatje te maken en dan....... ;)
|
Cast away! nu je het zegt ja inderdaad wat heeft die een ongelofelijk beroerd einde. Dat hij dat pakje van Fed-Ex, of hoe heette dat couriersbedrijf ook weer, uiteindelijk nog gaat bezorgen, dat is er zo duidelijk nog eens aangeplakt, dat slaat echt helemaal nergens op. Ik verdenk de producent ervan dat dat moest van de sponsor (Fed-Ex?). En dan dat shot bij het kruispunt, symbolisch voor de keuzes op je levensweg: allemachtig wat een afgekloven cliché. Bah!
Janneman - April 1, 2004 07:54 PM (GMT)
Inderdaad en wat zat er nou in dat pakje???Dat weten we niet aaaarrgggghhh!!
DeDenker - April 2, 2004 03:20 PM (GMT)
| QUOTE (Janneman @ Apr 1 2004, 20:54 PM) |
| Inderdaad en wat zat er nou in dat pakje???Dat weten we niet aaaarrgggghhh!! |
heej, we houden hier toch juist van mysteries? (ok ok, voor de hand liggende opmerking) ^_^