View Full Version: Avondje Uit Met Bach

Mysteries van de aarde > Vrije tijd > Avondje Uit Met Bach

Title: Avondje Uit Met Bach

hadewey81 - March 27, 2004 04:20 PM (GMT)
hallo iedereen,

ik ga vanavond met mijn moeder naar de zogenaamde Mattheus Passion van de heer Johann Sebastian Bach.

Dit doe ik overigens al vanaf mijn 12e elk jaar...verveelt nooit!

ben ik de enige 22jarige die zich met stoffige dingen bezighoudt, of zien jullie ook het nut wel in van een stevig robbertje klassiek gebeuk :woot: ?

hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben..... :fluit:

groetjes en tot vannacht half 1, dan ben ik weer @laptop!

PJ - March 27, 2004 04:34 PM (GMT)
af en toe luister ik erna, maar dan alleen als ik mijn pa zijn auto mee heb, want daar zitten alleen van dat soort cd's in :P :D
Ach ja, in dat opzicht heb ik een hele brede smaak kwa muziek... het enige wat me niet echt kan boeien is muziek als dat wat Frans Bauer maakt :sick:

hadewey81 - March 27, 2004 04:38 PM (GMT)
daar kan ik het idd mee eens zijn......
maar tsjah, erzijn mensen die het wel mooi vinden, vraag me alleen niet waarom........ :blink:

jona - March 27, 2004 07:31 PM (GMT)
Het is niet oudbollig dat zeker niet. Maar je moet er van houden. Ik kon genieten van de film amadeus, maar ik word gek van de radiozender classic FM. Ik hou het toch meer op punk, ska ^_^ ...

Janna - March 27, 2004 07:54 PM (GMT)
Je hebt zo onwijs veel soorten stoffig en oubollig.. Ik houd niet speciaal veel van bv vrolijke fluitjes zoals Vivaldi, maar wel heel erg van overweldigende orgelmuziek en russische koren, hartstikke mooi. Of juist hele rustige pianomuziek. Trois Gymnopedies van Eric Satie.. :wub: :pirate: (Alleen ben ik dan niet 22 maar 19)

hadewey81 - March 27, 2004 10:50 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ Mar 27 2004, 20:54 PM)
(Alleen ben ik dan niet 22 maar 19)

ik val op jong...hihignagna......vraag mijn vriendin maar :fluit:

maarruh, ik vroeg het omdat ik toch in de veronderstelling ben dat de "jeugd van tegenwoordig" een beetje een schijthekel aan klassieke muziek heeft.... misschien omdat het niet stoer is ofzo :blink:

vinnik een beetje gigaflauwekul.... :yes:

Tardis - March 28, 2004 06:34 PM (GMT)
Hadeweij hoe was het? Kleine orkestbezetting of groot? Er wordt nog wel eens geëxperimenteerd met een autentieke (kleine) bezetting, oude muziekinstrumenten en een klein kerkkoor maar ik vind de Mattheus het mooist als het door een groot symfonieorkest wordt gespeeld met een groot mannen- en vrouwenkoor er bij.
Ik vind het een van de indrukwekkendste muziekwerken, als het slot wordt gespeeld krijg ik altijd een brok in mijn keel. Vreemd dat emoties je soms letterlijk bij de keel grijpen.

Janna - March 28, 2004 09:19 PM (GMT)
QUOTE (hadewey81 @ Mar 27 2004, 23:50 PM)
ik val op jong...hihignagna......vraag mijn vriendin maar :fluit:

Deci is dat waar?????

Maare, jammer voor je :P (of niet natuurlijk) ik val op oud. ("kippen en bejaarden" ookwel genoemd. :rolleyes:)

hadewey81 - March 29, 2004 01:38 AM (GMT)
QUOTE (Tardis @ Mar 28 2004, 19:34 PM)
Hadeweij hoe was het? Kleine orkestbezetting of groot? Er wordt nog wel eens geëxperimenteerd met een autentieke (kleine) bezetting, oude muziekinstrumenten en een klein kerkkoor maar ik vind de Mattheus het mooist als het door een groot symfonieorkest wordt gespeeld met een groot mannen- en vrouwenkoor er bij.
Ik vind het een van de indrukwekkendste muziekwerken, als het slot wordt gespeeld krijg ik altijd een brok in mijn keel. Vreemd dat emoties je soms letterlijk bij de keel grijpen.

anrwoord: klein en ontiegelijk massief! anrwoord genoeg?

Deci - March 29, 2004 01:45 AM (GMT)
QUOTE (Janna @ Mar 28 2004, 22:19 PM)
Deci is dat waar?????

Nou ja jong, leeftijd zit tussen je oren, zeg ik altijd maar.....
Maar in aardse termen ben ik idd jonger dan Hadewey gheghe :P

En voor de rest, Hadewey valt meestal op karakter, dus jong of oud is eigenlijk niet relevant. Geldt ook voor mij trouwens..... :woot:

arqrex - March 29, 2004 08:09 AM (GMT)
ik denk dat elke muziekliefhebber niet walgt van een goed stukje klassiek.
;) Ik iig niet. Lekker vooral op zondag. :fluit: Lekker ontbijtje met een strijkerskwartetje ofzo. mmmmmmmmmm lekker hoor. Rust en vervoering.
:woot: :woot: :cry: :fluit: :woot:
Of wanneer je diep in de nacht over de snelweg heen walst. Goed hard zodat je bijna de aanzetten van de violen kunt horen piepen. ^_^ ^_^

Maar de gemiddelde bauerfan zal niet verder komen dan het deuntje van de 9e symphonie van Beethoven. (standaard ringtone he) :no:
Maar goed gelukkig zijn er nog house en R&B waarin nog wat sampletjes ed gebruikt worden, maarja die kennen de standaardjeugd toch niet onderscheiden. Denken dan dat het een nieuwe compositie is. :blink: :rolleyes:

Hosted for free by InvisionFree