View Full Version: Tijdschriften

Mysteries van de aarde > Overige onderwerpen > Tijdschriften

Title: Tijdschriften

Bert Jan - March 18, 2004 05:25 PM (GMT)
Wat voor tijdschriften lees je en hebben deze tijdschriften ook betrekking tot de onderwerpen op dit forum?

Zelf lees ik regelmatig Eos en Frontier. :yes:

Eos is een wetenschappelijk tijdschrift en Frontier gaat over pseudo-wetenschappelijke onderwerpen.

Janna - March 18, 2004 06:51 PM (GMT)
Ik lees het liefst de vpro gids, en soms de yes en de new scientist. Naja de yes, daar krijgen we heel af en toe een grote stapel van en dat zorgt dan altijd wel voor zeer geniale zusterlijke tijdverspilling. :)

We hadden eerst de kijk, maar die begon grotendeels vervelend te doen.
Ook is de donald duck zeer dom geworden.

Het geneeskundig tijdschrift is soms wel erg spannend. En de krant uiteraard, maar daar wordt een mens niet zo blij van. Maar dat hoeft ook niet altijd.

Tardis - March 18, 2004 09:38 PM (GMT)
Ben jarenlang geabonneerd geweest op Archis, een architectuurtijdschrift dat niet meer bestaat. Tegenwoordig koop ik soms losse exemplaren van Stereoplay (hifi), Car en Top Gear.

SHREK - March 18, 2004 10:09 PM (GMT)
's morgens de Metro (heenreis);
's middags de Spits (terugreis);
's zondags de zaterdagskrant (zaterdags namelijk geen tijd voor);

dat was het wel zo'n beetje...

arqrex - March 19, 2004 08:29 AM (GMT)
Ik lees voornamelijk National Geographic Magazine. :yes:
“s Morgens lees ik nog wel eens de krant, maar dat is voornamelijk de sport, weer, vreemde berichten en heel af en toe wil ik nog wel eens het politiekkatern openslaan.
Voor de rest lees ik liever boeken dan tijdschriften. ;)

O ja Veronica magazine. Moet toch weten wanneer er eens leuke programma“s op die beeldbuis verschijnen. :rolleyes:

SHREK - March 20, 2004 11:35 PM (GMT)
QUOTE (Arqrex)
Moet toch weten wanneer er eens leuke programma“s op die beeldbuis verschijnen. :rolleyes:

Daar is eigenlijk geen zendtijd meer voor, deze wordt namelijk opgeslokt door Idols (kots) en vervolgens de herhalingen ervan (weer kots)...
Gelukkig dat er zoiets als Omrop Fryslān bestaat, hebben we toch nog een beetje kwaliteit op de buis en je hoeft maar even te kijken om het hele programma van die dag te zien, dus neemt het niet meteen de hele avond in beslag...

hadewey81 - March 22, 2004 02:44 PM (GMT)
omrop fryslān is best genoch.....

de Ljouwerter Krante ek...... en de privinsjale byblioteek is ek tige nijsgjirrich...

(voor de niet-friezen: omroep friesland is best goed... de leeuwarder courant ook...... en de proviciale bibliotheek is ook erg interessant...)

tijdschriften....okeeeej....

-aloha
-Io mag. (muziekblad over progressieve rock ed)
-zo nu en dan een Suske en Wiske.

Shrek: fan wa bist do ien juh?
hoefolle kowe-rūtsjes hat jim heit?

SHREK - March 24, 2004 08:17 PM (GMT)
QUOTE (Hadewey81)

:D
Fan heit en mem, no!
Myn omke sit hjoed de dei op 'e pleats en hy hat it būthśs net mear as sadwaande yn gebrūk...
:blink:

QUOTE (Hadewey81)

Wat zal progressieve rock (en dergelijke) nu weer zijn?

arqrex - March 25, 2004 01:49 PM (GMT)
Fan heit en mem, no!
Myn omke sit hjoed de dei op 'e pleats en hy hat it būthśs net mear as sadwaande yn gebrūk...

:blink: :blink: Dacht ff dat ik dyslectisch was geworden. ;) :lol: :lol:

hadewey81 - March 25, 2004 08:48 PM (GMT)
QUOTE (SHREK @ Mar 24 2004, 21:17 PM)
QUOTE (Hadewey81)

Wat zal progressieve rock (en dergelijke) nu weer zijn?

nou da zit zoooooo:

progrock is rockmuziek enigszins op het componeren van muziekstukken gebaseerd, en niet zozeer op het schrijven van een leuk liedje...

voorbeeldjes:
-Transatlantic
-Pink Floyd
-Dream Theater
-Flower Kings
-Yes
-ja, zelfs Within Temptation wordt door progrockers zeer gewaardeerd
-Trespass (bandje uit israel)
-Deep Purple = een zeeer goede kanshebber
-ensafoarthinne (enzovoorts).

Vraag beantwoord?

SHREK - March 26, 2004 12:34 AM (GMT)
QUOTE (arqrex @ Mar 25 2004, 14:49 PM)
:blink:  :blink:  Dacht ff dat ik dyslectisch was geworden.  ;)  :lol:  :lol:

:D :D :D :D :D

QUOTE (Hadewey81)
Vraag beantwoord?

Jazeker, ik ben zelf wat meer gericht op de tekst van een song (zoals bijvoorbeeld Anne- Herman van Veen)... Maar wat vind je dan van Tenacious D, is dat progrock ???

arqrex - March 26, 2004 08:01 AM (GMT)
nee das volgens mij cabarock <_< :P

Tardis - March 26, 2004 09:34 AM (GMT)
QUOTE (hadewey81 @ Mar 25 2004, 21:48 PM)
-Deep Purple = een zeeer goede kanshebber

Inderdaad, veelbelovende band. Made in Japan is mijn favoriete album van DP.

hadewey81 - March 26, 2004 09:55 AM (GMT)
QUOTE (SHREK @ Mar 26 2004, 01:34 AM)
Maar wat vind je dan van Tenacious D, is dat progrock ???

als je hun heerlijke, foute, geweldig hoogstaande teksten ff niet meerekent, zou het idd onder progrock kunnen vallen, maar ik bwen idd voor de etrm cabarock B)

Janna - March 26, 2004 10:19 AM (GMT)
Deep purple moet je ook niet altijd op hun teksten keuren hoor.. Maar vroeger mocht dat nog vind ik, beetje quasi poetisch zeuren enzo. :) Maar voor de rest 1 van mijn favoriete bands zeker weten.

Ik ben gister maar eens aan de jazz begonnen. Deelder Draait Door. B) Best wel enorm gaaf moet ik zeggen. lekker maffe dansmuziek ook :)

Maarre, cabarock??

arqrex - March 26, 2004 10:37 AM (GMT)
Tenecious D is een cabaretduo. :yes: Vandaar Cabarock. ;)

Vinden jullie Led Zeppelin ook progrock??

Maar ff terug on-topic. Er is toch een nieuw blad uit. Soort Kijk voor volwassenen (iig oudere jongeren), weet de naam ff niet. :blush: Reclame door Wim T Schippers (Bert voor de sesamstraatfreaks ;) ). Heeft iemand die al gelezen of ingekeken?? :huh:

Edit: Weet inmiddels naam weer. Quest :rolleyes:

Tardis - March 26, 2004 11:16 AM (GMT)
QUOTE (arqrex @ Mar 26 2004, 11:37 AM)
Vinden jullie Led Zeppelin ook progrock??

Ja! we gaan lekker off topic, maar als we het over dit soort bands hebben word ik enthousiast. Led Zeppelin heeft zeker geweldige muziek gemaakt, ruig, rauw en toch muzikaal. Met Deep Purple vergeleken inderdaad een stuk poėtischer in teksten en ook in de meeste composities. Deep Purple moest het (wat mij betreft) vooral hebben van de geniale gitaarsolo's van Richie Blackmore, hij is technisch duidelijk beter dan Jimmy Page. Maar aan de andere kant, kennen jullie 'Live at the Greek' van Jimmy Page samen met the Black Crows? Die is nog niet zo oud en klinkt he-le-maal geweldig, heel geļnspireerd gespeeld en je kunt goed horen dat de heren er zin in hadden die avond. Bands beoordeel ik meestal op basis wat ze live kunnen waarmaken van hun studio-opnames.
De muziek van Dreamtheater ken ik niet, als die in dit rijtje thuis hoort ga ik maar eens beginnen wat van ze te downloaden. Bedankt voor de tip.

Janna - March 26, 2004 11:42 AM (GMT)
Nou dream theater is eerder metal geloof ik, voor zover ik weet. Maar echt bizar goed, ik houd alleen niet zo van de zang (en teksten), maar altijd beter dan dat gegrund van die andere metalhoofden.. :) Naja, onvergelijkbaar daarmee eigenlijk.

Dream Theater - Dance of eternity --> tip van de dag. :)

Led Zeppelin staat ook wel bekend onder bluesrock, maarja hokkies zijn meestal niet zo veelzeggend he.

Blackmore schijnt nu in een troubadourspakje langs oude kastelen te reizen met zijn liefje en aanhang om olijke deuntjes te spelen daar. :(

user posted image

hadewey81 - March 26, 2004 11:52 AM (GMT)
QUOTE (Janna @ Mar 26 2004, 12:42 PM)
Nou dream theater is eerder metal geloof ik, voor zover ik weet. Maar echt bizar goed, ik houd alleen niet zo van de zang (en teksten), maar altijd beter dan dat gegrund van die andere metalhoofden.. :) Naja, onvergelijkbaar daarmee eigenlijk.

misschien zegt dit jullie iets meer.....
progrock staat ook wel bekend als symphonische rock....
en dream theater valt daar onder de noemer symphonische hard-rock.
bij metal denk ik al snel aan enge bands als dark funeral (jeugdzonde...),
en dat zijn vrij grote herriemakers. "kijk es hoe hard ik op mijn gitaar kan stampen :lol: "

ik ben onderetussen wat van de verfijnde muziekKUNSTEN gaan houden: virtuositeit, muzikale scholing (de leden van DT zijn allmaal cum laude geslaagd op het consevatorium), en Jon Lord slaat alles. De voormalig toetsenist van Deep Purple heeft namelijk ook Klassieke stukken geschreven om je vingers bij af te likken. jaja. ikke blij :yes:

en nou gaan we weer lekker on-topic.......
Quest jah.......lijkt me leuk :yes:

Tardis - March 26, 2004 01:32 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ Mar 26 2004, 12:42 PM)
user posted image

HAHAHAHA!! Wat ziet ie er uit, hij kan zo in Blackadder meespelen.

Blackmore schijnt nu in een troubadourspakje langs oude kastelen te reizen met zijn liefje en aanhang om olijke deuntjes te spelen daar. 

Blackadder, Blackadder,
Blackadder in zijn strakke zwarte broek (zwarte broek)
Blackadder, Blackadder,
Blackadder in zijn strakke zwarte broek,
die stond 'em goed.
(voorbeeld van cabarock? :) )

Dit topic ging over tijdschriften hč? :fluit:

arqrex - March 26, 2004 02:18 PM (GMT)
Blackadder, Blackadder,
Blackadder in zijn strakke zwarte broek (zwarte broek)
Blackadder, Blackadder,
Blackadder in zijn strakke zwarte broek,
die stond 'em goed.
(voorbeeld van cabarock?  )

onder andere ja :yes:

:lol: :lol: :lol:

user posted image

Kunt u mij de weg naar hamelen vertellen meneer. :fluit:

Om nog enigzins on-topic te blijven: uit welk tijdschrift komt dat plaatje :rolleyes:

Janna - March 26, 2004 04:49 PM (GMT)
Uit een heel groot tijdschrift!

Bert Jan - March 29, 2004 12:58 PM (GMT)
Goed dan gaan we nu weer terug naar het onderwerp tijdschriften ^_^ :P

NB. Bij deze onderwerpen is het niet zo erg dat er off-topic gegaan word.

Bert Jan - June 6, 2004 03:19 PM (GMT)
Leest er iemand het tijdschrift Frontier? Een tijdsschrift over pseudo-wetenschappen... :)

Ik wel al een aantal jaren... B) :yes:

Het blad is net vernieuwd en bespreekt heel veel onderwerpen die ook op dit forum besproken worden...

user posted image

Hosted for free by InvisionFree