Title: Klimaatveranderingen Zullen Ons Vernietigen
Bert Jan - February 24, 2004 06:14 PM (GMT)
Geheim rapport waarschuwt voor rellen en nucleaire oorlog
- Groot-Brittannië zal binnen 20 jaar ’Siberië’ worden
- Dreiging voor de wereld is groter dan terrorisme
De Engelse krant The Observer heeft de hand gelegd op een rapport van het Pentagon dat door de regering Bush geheim gehouden wordt. Over 20 jaar kunnen klimaatveranderingen resulteren in een wereldwijde tragedie die het leven zal kosten aan miljoenen door oorlogen en natuurlijke rampen.
Het rapport waarschuwt dat grote Europese steden beneden de zeespiegel zullen zinken en dat Engeland tegen 2020 in een 'Siberisch' klimaat gestort zal worden. Nucleaire conflicten, mega-droogtes, hongersnood en rellen zullen overal over de wereld losbarsten. Het document voorspelt dat de abrupte klimaatverandering de planeet op de rand van anarchie zal brengen, waarbij landen hun afnemende voedsel-, water- en energievoorraden met nucleaire wapens zullen gaan verdedigen.
Deze bevindingen zijn een vernedering voor de Bush-regering, die voortdurend ontkent heeft dat het klimaat aan het veranderen is. Experts zeggen dat het ook moeilijk te verteren is voor een president die nationale veiligheid altijd als prioriteit gezien heeft.
Vorige week kwam de Bush-regering onder hevig vuur te liggen van een grote groep wetenschappers die stelde dat de regering wetenschappelijke rapporten achterhield die het niet aanstond. “Je hebt aan de ene kant een president die zegt dat wereldwijde opwarming onzin is en aan de andere kant is het Pentagon zich aan het voorbereiden voor klimaatoorlogen. Het is tamelijk griezelig als Bush zijn eigen mensen hierover negeert,” zegt Rob Gueterbock van Greenpeace.“
"De consequenties voor sommige landen zijn ongelooflijk. Het ziet er naar uit dat het terugbrengen van het gebruik van fossiele brandstoffen voor de hand ligt.” Symons, een voormalige medewerker van de EPA (milieubescherming) zei dat de nauwe banden met de olie-industrie van de Bush-regering van vitaal belang waren om te begrijpen waarom de klimaatveranderingen zo sceptisch bekeken worden in het Witte Huis. “Deze regering negeert het bewijs om een handjevol grote energiebedrijven en olieconcerns gunstig te stemmen”, voegt hij er aan toe.
bron: The Observer
jona - February 24, 2004 10:49 PM (GMT)
ehmmmm eng een goed woord :ermm: :cry: :(
frederikboelaart - February 25, 2004 02:36 PM (GMT)
Creepy !
Maar hoe weten ze dat zo zeker ??
PJ - February 25, 2004 04:25 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Feb 25 2004, 15:36 PM) |
Creepy !
Maar hoe weten ze dat zo zeker ?? |
Misschien met behulp van computersimulaties? :geek:
jona - February 25, 2004 06:30 PM (GMT)
| QUOTE (PJ @ Feb 25 2004, 17:25 PM) |
| QUOTE (frederikboelaart @ Feb 25 2004, 15:36 PM) | Creepy !
Maar hoe weten ze dat zo zeker ?? |
Misschien met behulp van computersimulaties? :geek:
|
nu maar snel ontmaagd worden voor de wereld vergaat ^_^
Ik geloof dat wij geen uitzicht meer hebben. maya's verspelden 2012 ( toch? ) in 2033 ofzo zou er een komeet onze aarde kapot maken. Is er nog iemand die voorspeld dat we het gedurende mijn levensjaren goed krijgen? :huh: :(
Tardis - February 25, 2004 08:39 PM (GMT)
Gaan jullie maar lekker met z'n allen zitten somberen, Tardis is en blijft happy. :D
jona - February 25, 2004 10:00 PM (GMT)
hier een bericht voor de mensheid;
neuk, drink, feest erop los.
We gaan er toch aan :)
Eekhorn77 - February 25, 2004 11:03 PM (GMT)
Beste mensen,
Dat is een vervelend bericht. Opvallend is dat er momenteel
bijna geen forum is waar dit besproken wordt. In het verleden
zijn er al voorspellingen gedaan door helderzienden die in
dezelfde richting gaan. Drie jaar geleden schreef een
regressietherapeute er zelfs een "paranormale roman" over
met de titel "het boodschappenmeisje" de schrijfster heet
Marianne Notschaele geloof ik en het werk zou zelfs nog
zijn te krijgen. Ze geeft in het boek ook tips hoe te overleven
indien het zover is. Het komt er dan op neer dat we als gevolg
van een natuurramp naar het zuiden zullen vluchten en dat
de chaos compleet zal zijn. Ze noemt ook aardbevingen. Haar
site werd door een boze hacker aangevallen.
Wat zouden jullie dan als eerste meenemen? Denk zelf aan
mijn fotoalbums, want die zijn niet te vervangen en mijn
lievelingsboeken. De koffer mag niet te zwaar worden, want
anders zinkt de boot die hier straks op drie hoog langs zal
varen, want ik woon niet zover van Den Haag vlak bij de kust.
Of maar vast een opslagplaats in het Oosten of elders gaan
zoeken?
Vandaag kon ik het dus niet laten om de Telegraaf te kopen met
het sensationele artikel: "Den Haag in zee". En ja alweer een
paragnost die dit ziet "aankomen". Niet alleen Den Haag,
doch ook Rotterdam en de hele Hollandse kuststrook zouden
onder water komen te staan. Je hoeft je borst dus niet nat te
maken, want dat gebeurt vanzelf wel.
Wat moet je hier nu over denken? Iemand raadt me aan om
maar vast aan een verhuizing te gaan denken.
Als het Den Haag en Rotterdam betreft, dan is het natuurlijk
niet de ondergang van die steden alleen, doch van onze hele
cultuur, want daar liggen onze cultuurschatten in archieven
opgeslagen (Nationaal Archief) en zal handel amper nog
mogelijk zijn, de regering zal niet meer kunnen functioneren,
de ministeries zijn er dan niet meer. Kortom, het zal dan
met ons gedaan zijn en het enige wat we dan nog kunnen
doen is vluchten naar elders teneinde niet te verhongeren.
Dromen die ik zelf in het verleden had (overstroming van de kust
in Noord-Holland en Friesland, de wijk tegen de duinen aan
waar ik in mijn jeugd in Den Haag woonde zag ik in de sloop
staan, stormen) lijken ineens in een ander daglicht te komen
staan.
Het beroemde of eigenlijk beruchte Geheim van Fatima dat door
het Vaticaan gekoesterd werd, ging ook over dit soort rampen.
Vandaar dat het zolang een geheim was.
Nu niet meer, geloof ik.
Edgar Cayce heeft hier ook over geschreven en nog wel
andere helderzienden.
Kortom, hoe moet je hier nu mee omgaan? Wat denken jullie
ervan?
Het gewoon maar negeren?
Men heeft ons vaak bang gemaakt met de meteoriet die
toch nooit kwam, maar dit is toch wel iets andere koek. Dit
is het einde van Nederland aankondigen. Het zal gedaan
zijn met ons.
Wat zou hier achter zitten? Dat notabene het Pentagon
zich ineens zo met onze toekomst bemoeit?
Ze lijken daar wel krankzinnig te zijn geworden!
Eekhorn77. :D :D :D
Bert Jan - February 26, 2004 08:34 AM (GMT)
Als de VS even begint met het wegdoen van die nuclaire wapens. Dan is de dreiging in elk geval een stuk kleiner! ^_^
Janna - February 26, 2004 10:15 AM (GMT)
Des te meer reden om als een bezetene SMST te gaan studeren.. :) Nouja niet dat het zo grappig is, maar hoe betrouwbaar is dat rapport en is het maar één van de mogelijkheden, of is het serieus een grote kans?
Ik ga niet gelijk ontzettend bang zijn ofzo. Weetje hoeveel desastreuze voorspellingen er gedaan worden.. Als de Bush regering bewust rapporten negeert zou me dat niet echt verbazen maar eng is dat wel. Hoe dom kan je zijn???? Echt argh..
Maar Eekhorn77, ga je serieus nu al over verhuizen nadenken?? Zou je niet even kalmeren en nog een beetje afwachten tot er wat meer over bekend is..? :ermm:
Kan Engeland wel in 20 jaar in een Syberisch klimaat gestort worden. Ook dat gestort worden lijkt me nogal raar. Zo in 1 keer BAF. Nouja ik weet er ook niet zo veel van.
En als het toch zover komt, dat het hier overstroomt en alles, de wereld 1 grote choas, dan ga ik lekker met mijn geliefde in een bootje zitten, richting Engeland roeien en onzelf laten onderkoelen. Dat schijnt een hartstikke mooie dood te zijn, met halucinaties enzo. :)
Eekhorn77 - February 26, 2004 12:33 PM (GMT)
| QUOTE |
| Maar Eekhorn77, ga je serieus nu al over verhuizen nadenken?? Zou je niet even kalmeren en nog een beetje afwachten tot er wat meer over bekend is..? :ermm: Kan Engeland wel in 20 jaar in een Syberisch klimaat gestort worden. Ook dat gestort worden lijkt me nogal raar. Zo in 1 keer BAF. Nouja ik weet er ook niet zo veel van. |
Neen, echt serieus nadenken nog niet. Wel weet ik van anderen die wel al
over verhuizen denken en dan word je daar een beetje in meegesleept.
De berichten over het klimaat in Engeland zijn zeer tegenstrijdig.
De één zegt dat het tropisch wordt, de ander (in dit geval het
Pentagon) beweert dat het siberisch wordt. Daar is toch geen
touw aan vast te knopen? Het kan volgens mij ook nooit zo
snel gaan, die klimaatverandering. Tenzij er iets met de planeten
is en de aardas.
Ook over die omzwenking van de aardas hoor je veel. Ook die zou
heel snel gebeuren.
Zolang er geen aardbevingen op zee komen (volgens mij het
gevaarlijkst) kan het volgens mij nog wel meevallen.
In andere delen van de wereld hebben ze meer ervaring met
vloedgolven als gevolg van aardbevingen, maar het fijne
weet ik daar niet van.
Ja, dat kan toch gebeuren, hè. En als je daar dichtbij in de
buurt woont, is er volgens mij toch geen redden meer aan.
Vluchten kan dan niet eens, omdat je gewoon overspoeld
wordt. Dat schijnt heel snel te gaan, die tsunami's.
En bij Nederland past het al helemaal niet. Wij zijn alleen
maar overspoeld in geval van zware storm op zee.
Met vloedgolven hebben we totaal geen ervaring.
Eekhorn77.
Bert Jan - February 26, 2004 02:43 PM (GMT)
| QUOTE (Eekhorn77 @ Feb 26 2004, 14:33 PM) |
| Ook over die omzwenking van de aardas hoor je veel. Ook die zou heel snel gebeuren. |
Waarschijnlijk zou deze gebeurtenis plaatsvinden op 23 december 2012!~
:cry: :zz:
hadewey81 - February 26, 2004 04:31 PM (GMT)
ik vond het al dubieus dat het hier opeens superwarm word in de zomer....regen hadden we altijd al veel. dat dan weer wel.....
maar midden in januari een dag van 18 graden boven nul.....
en daarna weer vrolijk sneeuw en vorst....
het weer is nog noooooooooit zo onpeilbaar geweest als nu volgens mij....
:cry: :fluit:
Bush heeft natuurlijk centjes zat om hoog en droog in de oerwouden een boomhut te bouwen....met bubbelbad en gouden kranen :yes:
Eekhorn77 - February 26, 2004 08:40 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Feb 26 2004, 15:43 PM) |
Waarschijnlijk zou deze gebeurtenis plaatsvinden op 23 december 2012!~
:cry: :zz: |
Wie heeft dat zo bepaald?
Het bestaan wordt zo steeds twijfelachtiger.
Eekhorn77 :no: :no:
Bert Jan - February 27, 2004 01:27 PM (GMT)
| QUOTE (Eekhorn77 @ Feb 26 2004, 22:40 PM) |
| QUOTE (Bert Jan @ Feb 26 2004, 15:43 PM) | Waarschijnlijk zou deze gebeurtenis plaatsvinden op 23 december 2012!~
|
De Maya's hebben ons geprobeerd dit duidelijk te maken... :unsure:
frederikboelaart - February 27, 2004 10:31 AM (GMT)
Ach kom, die simulaties zijn zo ingesteld. Een computer KAN NIET de toekomst voorspellen !!!
En in het verleden zijn er al zo veel voorspellingen gedaan voor 2000 : Alle computers gingen naar jaar 0, veel chaos, wereldvernietiging, ... Misschien ook met computersimulaties !?
Wees toch voorzichtig !! Geloof niet alles wat je hoort !
virgo - March 28, 2004 02:26 PM (GMT)
Wat moeten we hier nu mee.
Ik weet het niet hoor, aan de ene kant is zolang de mensheid bestaat sprake van het einde der tijden, als allerlei voorspellingen uitgekomen zouden zijn zouden we nu al tien keer(of zo) vergaan moeten zijn.
Aan de andere kant je moet wel blind zijn om niet al de gevaren te zien die er zijn zoals nucliar afval,de smelting van de poolkappen,oprukkend terrorisme,chaos ligt op de loer.
Je niet gek laten maken is het belangrijkste wat je kan doen.
Do your thing,en blijf daar rustig mee door gaan.
"Talking of the end,talking of the end,
let me hear you say it will not be.
Talking of the end,talking of the end,
let me hear you say you disagree"
(Mike Heron/Robin Williamson)
Janneman - March 29, 2004 09:32 PM (GMT)
Gadverdamme wat eng allemaal gelukkig woon ik op de veluwe.
Hopelijk zit ik hoog genoeg mocht het gebeuren
arqrex - March 30, 2004 07:59 AM (GMT)
oke tijd voor een bootje te kopen.
;)
Ik ga een surfwinkel beginnen op de Pietersberg. :rolleyes:
Aganlex - March 30, 2004 02:42 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Feb 27 2004, 14:27 PM) |
| QUOTE (Eekhorn77 @ Feb 26 2004, 22:40 PM) | | QUOTE (Bert Jan @ Feb 26 2004, 15:43 PM) | Waarschijnlijk zou deze gebeurtenis plaatsvinden op 23 december 2012!~
|
De Maya's hebben ons geprobeerd dit duidelijk te maken... :unsure:
|
Het zou best kunnen dat de maya's het niet zo precies hadden uitgerekend, maar dat het in ieder geval rond 2012 zou zijn. Het kan dus ook eerder zijn. Misschien zullen we nog maar 5 jaar hebben, of misschien zelf minder. Wie zal het zeggen.
Toch zijn er nu ook al heel veel mensen die zeggen dat de Armageddon steeds dichterbij komt. Kortom... als dit allemaal waar is mogen we wel oppassen of we zijn binnen no-time van ons stokkie gegaan...
Lex - April 12, 2004 11:47 PM (GMT)
Hoe kan Engeland in Siberie veranderen door de opwarmind van de aarde?
En ik vindt het helemaal niet zo erg als het een paar graadjes warmer wordt bij ons :P
En ik betwijfel toch we dat er veel europese steden gaan verzuipen. We bouwen toch gewoon hogere dijken B)
Dan is ineens de werklooshied opgelost. We laten al die werklozen aan de dijken bouwen :D
LANG LEVE DE VERVUILING :fluit:
arqrex - April 13, 2004 07:36 AM (GMT)
:blink: :blink:
We hebben wel weer gezien hoe goed wij in dijken bouwen zijn. :rolleyes:
Sorry hoor, maar ik ga voor de boot. :yes: :lol:
Tardis - April 13, 2004 10:16 AM (GMT)
| QUOTE (Lex @ Apr 13 2004, 01:47 AM) |
| Hoe kan Engeland in Siberie veranderen door de opwarming van de aarde? |
Dat komt doordat met de noordelijke golfstroom in de Atlantische oceaan relatief warm water vanuit het Carribisch gebied in de richting van noord Europa stroomt. Dit systeem van oceaanstromen zorgt er voor dat de luchttemperatuur hier tamelijk hoog is, het klimaat is hierdoor veel milder dan in b.v. Canada en Syberië dat op de zelfde breedtegraad ligt. Door opwarming van de golfstroom zal deze eerder naar lager gelegen gebied zakken, het heeft met het zoutgehalte te maken. Eind van het liedje is dat de luchttemperatuur in noord-west Europa flink zal dalen, vergelijkbaar met die van Canada en Syberië. Voordeel is dat we elk jaar weer elfstedentochten kunnen gaan houden, nadeel is dat het, a.g.v. de totale opwarming van de Aarde, flink meer zal gaan regenen en dat daardoor de rivieren meer water moeten afvoeren. Hogere dijken kunnen we hier niet meer bouwen, ze zouden onder hun eigen gewicht bezwijken, dus moet het extra rivierwater in de breedte worden opgevangen, dit noemt men overloopgebieden. In die gebieden wordt nu nog gewoond en die mensen zullen dus moeten vertrekken. Of ze moeten in drijvende huizen gaan wonen. Om dat in het rivierengebied mogelijk te maken zal eerst het Provinciale beleid m.b.t. bouwen in het stroomgebied van rivieren moeten worden aangepast want dat mag nu nog niet.
Lex - April 13, 2004 10:53 AM (GMT)
En zou het toevallig niet kunnen dat we een nog warmere glofstroom naar ons krijgen, en dat we een middellandse zee klimaat krijgen B)
og ja, anders verhuizen we allemaal naar de sahara daar is nog plaats genoeg :D
En we leggen waterpijlijdingen aan vanuit Europa! En misschien moeten we dan ook nog water gaan aanvoeren met "watertankers" ipv olietankers :P
Als die zinken is er toch al geen vervuiling he :)
Tardis - April 13, 2004 11:57 AM (GMT)
Bij de klimaatomwenteling krijgen we zowiezo eerst een voedsel en waterprobleem, en de prijzen voor bouwgrondstoffen zullen de pan uitreizen. Ik denk dat de menselijke beschaving het woord beschaving een flinke tijd zal kunnen schrappen, de wereldbevolking van zes of zeven miljard gaat zeker honger lijden en oorlog voeren om voldoende drinkwater. Het zou mooi zijn als er minder dan een half miljard mensen overblijven, misschien kan de natuur zich met dat mensenaantal een beetje herstellen.
Lex - April 13, 2004 02:43 PM (GMT)
Ik denk dat als er grote klimaatsveranderingen komen, de natuur zich uiteindelijk toch weer zal stabiliseren, zelfs al zijn de temperaturen gemiddeld een paar graden hoger.
Het probleem zal zijn dat mensen over heel de wereld zich zullen moeten gaan aanpassen aan nieuwe klimaattypes. Wij zullen dat wel kunnen. Als het veel kouder en natter zou worden (stel gemiddeld 10 graden minder), dan zullen we onze woningen moeten aanpassen, en zal de landbouw moeten overschakelen op andere gewassen. In Europa, America, Australie etc zal dit wel veel geld kosten maar men zal zich kunnen aanpassen uiteindelijk.
Het zal veel meer problemen geven in Africa. Want zij kunnen daar niet zomaar overschakelen op andere gewassen, en hun infrastructuur enzo aanpassen.
Maar wie weet wordt het ineens veel natter in de Sahara, en kunnen daardoor weer hopen mensen overleven.
Dus het is toch bijna onmogelijk om dat allemaal in te schatten. Het kan natuurlijk heel slecht aflopen, maar het kan ook dat het allemaal niet zo verschrikkelijk is, en dat er hoogstens wat economische problemen komen. (wat in arme landen natuurlijk wel erger is)
Deci - April 13, 2004 05:55 PM (GMT)
Staat er uberhaupt nog iemand bij stil dat de huidige klimaatverandering nota bene onze eigen schuld is?
Alleen al in Nederland wordt bodemadaling veoorzaakt door gas- en zoutwinning, we verbruiken zo ongeveer alle fossiele brandstoffen waar Moeder Aarde miljoenen jaren voor heeft moeten sparen, we kappen massaal alle regenwouden omdat iedereen zo nodig een Jan des Bouvrie-eettafel met bijpassende stoelen van tropisch hardhout moet hebben, we vissen de zeeen leeg met als gevolg een gevangen- visoverschot waar de derde wereld landen 15 jaar van kunnen eten om vervolgens de zeehonden en ijsberen de schuld te geven van de lage visstand...... :cry:
Misschien ben ik niet helemaal bij hoor, maar volgens mij is het toch echt onze eigen schuld dat we strax met tropisch weer op de zuidpool en een ijskap op de Sahara opgescheept zitten.
Lex - April 13, 2004 09:08 PM (GMT)
tjah...ma wie is er bereid zoveel geld te geven om milieurvriendelijk te leven?
Veel bedrijven staan nu al op de rand van het failliet, dus die gaan in ieder geval niet investeren in milieuvriendelijke technieken, als de vervuilend goedkoper zijn.
hadewey81 - April 15, 2004 11:42 AM (GMT)
dat eeuwige klotegeld...... :mad:
en als de bevolking er nou nog eens wat van kreeg......maar nee wij mogen belasting betalen, en straxx nog hogerre energierekeningen........ :cry:
ik wou dat ik 2 lammetjes was, dan konden we samen door de grote groene wei springen...... ^_^
Aganlex - April 15, 2004 04:48 PM (GMT)
Het is uiteraard zonde dat al die fossiele brandstoffen verloren gaan binnen zo'n 60 jaar na een tijd van vorming van zo'n 4.5 miljard jaar. Maar ik denk wel dat we vrij snel het tijdperk van kernfusie zullen bereiken, kernfusie als in de zon. Dit levert zoveel energie dat waarschijnlijk 100 centrales meer dan genoeg energie leveren voor de hele wereld. Dan kunnen we misschien eindelijk de fossiele brandstoffen met rust laten. Mogelijk stoten we dan bijna geen CO2 meer uit: geen vuile fabrieken meer, gebruike we wel andere shit voor. auto's op waterstof, enz.
hadewey81 - April 15, 2004 05:26 PM (GMT)
das waar, maar het is zo vreselijk jammer dat we binnen afzienbare tijd zoveel schade aanrichten.......dus deci heeft gelijk als ze zegt dat wij afbreken wat moedertje natuur miljarden jaren heeft lopen bouwen.....
is toch werkelijk om te janken?
ach het zal allemaal zijn redenen wel hebben....... :cry:
Lex - April 15, 2004 09:38 PM (GMT)
Och over 1000 jaar hebben onze afstammelingen alles weer proper gemaakt :P
hadewey81 - April 15, 2004 10:15 PM (GMT)
Aganlex - April 16, 2004 02:51 PM (GMT)
| QUOTE (Lex @ Apr 15 2004, 22:38 PM) |
| Och over 1000 jaar hebben onze afstammelingen alles weer proper gemaakt :P |
Laten we dat maar hopen, als er dan nog mogelijk afstammelingen van ons zijn! We verspillen alles wat de aarde misschien wel in stand houd. Wie weet verstoren we nu zelf het magnetisch veld van moedertje Aarde.
Lex - April 18, 2004 01:12 PM (GMT)
Paultje - April 18, 2004 04:24 PM (GMT)
| QUOTE (Lex @ Apr 18 2004, 14:12 PM) |
| Hoezo? <_< |
Jaah dat vraag ik me ook af :blink: :blink: