View Full Version: Ufo's In De Geschiedenis

Mysteries van de aarde > Paranormaal en UFO's > Ufo's In De Geschiedenis

Pages: [1] 2

Title: Ufo's In De Geschiedenis

Bert Jan - February 12, 2004 03:46 PM (GMT)
Kwamen er ook al UFO's voor in de geschiedenis? :unsure:

Een aantal plaatjes die erop wijzen dat er ook onbekende voorwerpen voorkwamen in de middeleeuwen.

www.chez.com/lesovnis/pics/picanc01.jpg
Schilderij van Aert de Gelder

Een schilderij van de Vlaamse schilder Aert de Gelder (1645-1727), Rembrandt discipel, Het stelt de doop voor van Jezus in de rivier de Jordaan. Het is geschilderd in 1710 en hangt in het Fitzwilliam Museum, Cambridge. Een schotelvorm zend lichtstralen op Johannes de Doper en Jezus.

www.chez.com/lesovnis/pics/picanc02.jpg
Schilderij van Carlo Crivelli

www.chez.com/lesovnis/pics/picanc03.jpg
Detail van het schilderij

Schilderij van Carlo Crivelli (ca. 1430-ca. 1495). Het hangt in de National Gallery, London. Ook hier een schotelvormig object dat lichtstralen uitzend op de crown van Maria's hoofd.

Wat denk je hiervan? :unsure:

DeDenker - February 12, 2004 04:57 PM (GMT)
waarschijnlijk is het net als bij het aureool, dat van een bladgouden cirkel achter het hoofd van de heilige om hem als heilige aan te duiden tot een driedimensionaal cirkeltje boven het hoofd is geworden. Wat er aan de schijf vooraf is gegaan in de schilderkunst weet ik niet, daar zou ik me in moeten verdiepen.

Verder zijn grote schilders vaak grote schilders omdat ze een goede fantasie hebben. Een ufo in een schilderij bewijst net zoveel dat ufo's bestaan als de harry potter boeken bewijzen dat je op bezems kunt vliegen

frederikboelaart - February 15, 2004 04:12 PM (GMT)
1. Of tewel is het fantasie ( maar dat betwijfel ik !)
2. Is het inderdaad een UFO.

En als het een UFO is, het is nog geen bewijsmateriaal.

Romaine - February 17, 2004 09:39 AM (GMT)
Het is jammer dat ik hierbij geen bijlage kan voegen, anders had ik een bestand dat ik gemaakt heb hierbij gevoegd met honderden afbeeldingen van ufo's.

Romaine

Bert Jan - February 17, 2004 01:02 PM (GMT)
QUOTE (Romaine @ Feb 17 2004, 11:39 AM)
Het is jammer dat ik hierbij geen bijlage kan voegen, anders had ik een bestand dat ik gemaakt heb hierbij gevoegd met honderden afbeeldingen van ufo's.

Romaine

Je kan maximaal een plaatje toevoegen van 500 kB.

Dit doe je door bij File Attachments je file met bladeren te selecteren.

:yes:

Romaine - February 24, 2004 05:59 PM (GMT)
Mijn bestand is meer dan 3000 kb groot. Ietsje groter slechts dan de 500 kb die mogelijk is. Helaas...

Romaine

PJ - February 24, 2004 06:22 PM (GMT)
Je mag het bestand ook wel naar mij sturen, ik zet het dan op internet en zet dan een link op het forum.

arqrex - March 10, 2004 07:40 PM (GMT)
1. Of tewel is het fantasie ( maar dat betwijfel ik !)
2. Is het inderdaad een UFO.

En als het een UFO is, het is nog geen bewijsmateriaal.

interessante gedachtenkronkel. Het is geen fantasie (want hoe moet een middeleeuwer in hemelsnaam een ufo schilderen terwijl ze niet eens weten wat het is) dus is het een ufo. Maar als het een ufo is, is dit geen bewijs.

you've lost me.

:blink:

Wat verstaat u onder bewijs?? Een opengesneden koekblik met greys erin? Of een persconferentie door voorgenoemde amandeloogachtige?? Ik zie in deze schilderijen (nu niet omdat die links niet werken ;) , maar had ze al eens in het echt gezien) wel degelijk bewijs dat er in vroegere tijden al verschijningen waren. Want het zijn niet zomaar vlekjes, maar in sommige gevallen redelijk gedetailleerde afbeeldingen van de "hedendaagse" ufo's. Terwijl er in die tijd toch echt geen aanleiding was om deze voorstellingen te kunnen fantaseren.

Janna - March 10, 2004 11:12 PM (GMT)
Dat lijkt me nou juist een wonderbaarlijk mooie taak voor de fantasie. Iets verzinnen waar nog geen aanleiding voor is.

Verder, hemelse bestraling uit een rond object hoeft natuurlijk geen drol met collega-figuren uit het heelal te maken te hebben, zoals dedenker (die met die suffe nickname ;)) al zei.

arqrex - March 11, 2004 09:37 AM (GMT)
Verder, hemelse bestraling uit een rond object hoeft natuurlijk geen drol met collega-figuren uit het heelal te maken te hebben, zoals dedenker (die met die suffe nickname ) al zei.

O ja, de Almachtige had engelen en die zagen eruit als schotels. :rolleyes:
Of zijn het aureolen :angel: (die een paar kilometer verderop aan de hemel staan). :no:

Verder zijn grote schilders vaak grote schilders omdat ze een goede fantasie hebben. Een ufo in een schilderij bewijst net zoveel dat ufo's bestaan als de harry potter boeken bewijzen dat je op bezems kunt vliegen

En fantaseren kan, maar zoveel verschillende schilders die allemaal hetzelfde fantaseren??? Of schepen we dit af als plagiaat? ;)
En een ufo op een schilderij bewijst net zoveel als een boek dat beweerd dat de aarde is geschapen in 7 dagen. Maar toch is dit voor miljoenen mensen de waarheid. En dat al jaren lang. Raar he? :fluit:

DeDenker - March 11, 2004 10:09 AM (GMT)
De meeste mensen zijn nu eenmaal niet zo kritisch over wat ze horen, geloven of voor waar aannemen (in feite hetzelfde als geloven). Volgens mij zijn de meeste mensen bang om zelf na te denken. Omdat ze zelf verward zijn in hun leventjes zoeken ze een autoriteit op die ze kan vertellen wat ze moeten geloven, denken, doen etc. Op zich is dit helemaal niet erg, het is alleen jammer dat een bijkomend effect is dat de wereld vol ellende zit....

Delphion - March 29, 2004 09:00 AM (GMT)
De bijgevoegde afbeelding(en) komen van een uit de tiende eeuw stammende Tibetaanse vertaling van de Sanskriet tekst "prajnaparamitra sutra" ,nu bewaard in een Japans museum.
Indiase Vedische geschriften staan vol vermeldingen van Vimana's.
De Ramayana beschrijft Vimana's als; twee verdiepingen tellende, ronde of cylindrische luchtschepen/vliegtuigen met patrijspoorten en een koepel.
Ze vlogen met "de snelheid van de wind" en produceerden een melodieus geluid.

Delphion - March 29, 2004 09:04 AM (GMT)
Een uitvergroting:

arqrex - March 29, 2004 09:09 AM (GMT)
Juist Delphion dat is weer een extra afbeeldinkje van een Vimana. Al lijkt hij wel een beetje op een sombrero :lol: Maar dit is wederom het bewijs dat er wel degelijk gedetaileerde afbeelding bestaan vanuit de oudheid en dat dit niet toevallige klodders verf zouden zijn of een aura. :angel:

Ga zo door met bewijsvoeringen. ^_^

Delphion - March 29, 2004 09:22 AM (GMT)
Nog een paar afbeeldigen van kruisvaarders uit een twaalfde-eeuws manuscript, genaamd "Annales Laurissenses" , verwijzend naar een ufomelding in het jaar 776, tijdens de slag om kasteel Sigiburg, te Frankrijk.
De Saksen belegerden en omsingelden de Fransen.Terwijl de gevechten bezig waren, werd er plotseling een groep "vlammende schilden"waargenomen, zwevend boven de kerktop.
De Saksen gingen er vanuit dat de Fransen werden beschermd door deze objecten en sloegen op de vlucht.

Delphion - March 29, 2004 09:26 AM (GMT)
Nog een afbeelding van het zelfde voorval:
Ik doe m'n best Arqrex! ;)

arqrex - March 29, 2004 09:46 AM (GMT)
Ik doe m'n best Arqrex!

:lol: :lol:

Dank u, dank u B) B)

Het is niet zozeer voor mijzelf, maar er zijn nogal wat sceptische mensen die duidelijke afbeeldingen aan fantasie ed afspiegelen. Maar ik geloof niet dat dit soort bewijzen genegeerd kunnen worden. :P :fluit: :angel:

:woot: :woot: :D

(zoals je ziet ben ik redelijk blij dat er medestanders zijn in mijn visie) ;)

jona - March 29, 2004 12:48 PM (GMT)
Wat mij opvalt is dat de ufo's op de tekeningen nooit centraal staan. Wat me onlogisch lijkt als ze zo op hebben moeten vallen in die tijd... :huh: ...

DeDenker - March 29, 2004 03:34 PM (GMT)
dat is dus overduidelijk een meteoriet

Bert Jan - March 29, 2004 04:52 PM (GMT)
QUOTE (jona @ Mar 29 2004, 14:48 PM)
Wat mij opvalt is dat de ufo's op de tekeningen nooit centraal staan. Wat me onlogisch lijkt als ze zo op hebben moeten vallen in die tijd... :huh: ...

Dat is een goede opmerking Jona.

Als deze dingen zo bijzonder waren, waarom staan ze er dan altijd erg klein op en is er nooit een schilderij of tekening gevonden, waar alleen maar dit vreemde object te zien is!? :ermm:

Delphion - March 29, 2004 05:08 PM (GMT)
Wat mij opvalt is dat de ufo's op de tekeningen nooit centraal staan. Wat me onlogisch lijkt als ze zo op hebben moeten vallen in die tijd...

Dat is vanuit ons standpunt van nu uit bekeken. Ik vind 't niet niet erg overtuigend dat je ze om die reden maar moet negeren.

Duid de tekst dan ook duidelijk op een meteoriet?Nee dus :no: en in de oude Vedische geschriften zijn dit geen uitzonderingen en in het tweede geval staat duidelijk aangegeven zwevend boven de kerktoren, dit is ook niet iets dat een meteoriet doet, dat zal ieder weldenkend mens met me eens zijn. :yes:
Het valt me altijd op dat voor mensen uit die tijd een andere maatstaf wordt gehanteerd, alsof ze een stuk achterlijker zijn.Daar kun je toch ook niet bij voorbaat van uitgaan.

arqrex - March 30, 2004 07:06 AM (GMT)

Ooit een meteoriet met ramen gezien. :rolleyes: ;)

Wat mij opvalt is dat de ufo's op de tekeningen nooit centraal staan. Wat me onlogisch lijkt als ze zo op hebben moeten vallen in die tijd...

Omdat die voorstellingen niet om de "ufo" gaat, maar om de strijd of gebeurtenis waarbij die waarneming is gemaakt. Lijkt me lastiger om mensenfiguren onder aan de rand te krabbelen en een joekel van een ufo in het midden te verven. Ziet er toch niet uit, :D
En volgens mij waren mensen toen nog iets geloviger dan nu, aldus ze wellicht deze gevaarten aanzagen voor goddelijke krachten. En ergens hebben ze mss nog wel gelijk gehad. :fluit:

Ik blijf erbij dat je sceptisch mag zijn, maar niet blind ;)

jona - March 30, 2004 10:49 AM (GMT)
Omdat die voorstellingen niet om de "ufo" gaat, maar om de strijd of gebeurtenis waarbij die waarneming is gemaakt. Lijkt me lastiger om mensenfiguren onder aan de rand te krabbelen en een joekel van een ufo in het midden te verven. Ziet er toch niet uit,  :D
En volgens mij waren mensen toen nog iets geloviger dan nu, aldus ze wellicht deze gevaarten aanzagen voor goddelijke krachten. En ergens hebben ze mss nog wel gelijk gehad.  :fluit:

Ik blijf erbij dat je sceptisch mag zijn, maar niet blind  ;)

Toch weet ik zeker dat als het zo klein op de tekening staat het, of een bekend begrip is ( raar want zoveel informatie over ufo's is er niet uit het verleden) of ze bedoelen iets anders met die tekeningen.

jona - March 30, 2004 10:50 AM (GMT)
QUOTE (Delphion @ Mar 29 2004, 10:26 AM)
Nog een afbeelding van het zelfde voorval:
Ik doe m'n best Arqrex! ;)

Als je goed kijkt, lijkt het wel een helm die hij omhooggooit. Je zou misschien wel kunnen zeggen dat het de helm is van een overleden krachtige strijder? :rolleyes: Het lijkt ook niet of hij wijst, hij gooit of danst... :unsure:

Janna - March 30, 2004 11:28 AM (GMT)
Argrex ik vind jou zelf ook niet bepaald onblind. Waarom zou je schilderijen als hard bewijs voor ufo's zien? Ze zijn nog altijd door mensen geschilderd. En veel van die ufo's op de schilderijen kan je duidelijk op verschillende manieren bekijken.

Trouwens, waar wordt dat manuscript Annales Laurissenses eigelijk bewaard? Misschien is hij wel hartstikke nep. Iemand die in de ster van de drie koningen boven de kribbe van de kleine Jezu een ufootje heeft getekend, en op internet verspreidt... :rolleyes: Is maar een ideetje. Naja... bron?

Als deze op ufo lijkende dingetjes echt zijn, ben ik er van overtuigd dat ze iets betekenen. Ze zijn soms dan wel erg onverschillig in de lucht getekend, maar je moet het wel in de context bekijken van die tijd. Details waren namelijk juist ontzettend belangrijk, helemaal gek waren ze daar van... Nu weet ik daar echt bijna niets vanaf, maar als je bedenkt dat een schilderij van Maria samen met een rode roos al provocerend was, een rode roos is namelijk het teken van lust. (Rosetti?) En Lillith met een witte jurk, teken van puurheid en maagdelijkheid, kan al als kritiek op de kerk opgevat worden. Als je dat bedenkt, is het misschien niet zo onlogisch gedacht dat een voertuig/vallende ster/meteoriet in de lucht, ergens vaag op de achtergrond, juist een erg belangrijk detail kan zijn, met een grote symbolische betekenis.

Een ufo vind ik dus nogal simpel verklaard..
Mannetje in voertuig in lucht = mannetje in voertuig in lucht. Ik dacht het niet!

arqrex - March 30, 2004 11:30 AM (GMT)
raar want zoveel informatie over ufo's is er niet uit het verleden

uhhhh. veda´s zijn toch redelijk oud en uitgebreid. :fluit:

Als je goed kijkt, lijkt het wel een helm die hij omhooggooit. Je zou misschien wel kunnen zeggen dat het de helm is van een overleden krachtige strijder?

Ik zie in die gast eerder iemand die aan het aanbidden is. ;)

Janna - March 30, 2004 11:34 AM (GMT)
Ik denk dat hij eerder hard wegrent. Grote boze meteoriet. :P

Naja misschien zijn deze schilderijen (met die ridders) wel niet zo symbolisch, maar die met Jezus/Madonna plus 'ufo's' denk ik zeker wel.

arqrex - March 30, 2004 11:57 AM (GMT)
Ancient art

Mss is dit linkje wel leuk voor de non-believer. ;)

Trouwens, waar wordt dat manuscript Annales Laurissenses eigelijk bewaard? Misschien is hij wel hartstikke nep.

Waar die bewaard wordt weet ik niet. Heb geprobeerd dit te achterhalen, maar zoals zovaak met verborgen waarheden zal dit waarschijnlijk bij het Vaticaan in de kluis liggen. ;) En al die afbeeldingen bij christelijke figuren zijn wellicht symbolisch, maar wel opvallend vaak vertegenwoordigd. :D

Bert Jan - March 30, 2004 12:09 PM (GMT)
Ik denk dat het net zo is als die hyrogliefen van die Egytpenaren. Daar staan ook wel tekeningen bij die lijken op een raket of iets anders.

En natuurlijk is het een UFO. Een UFO is immers een unidentified flying object, in het Nederlands te vertalen als een onbekend vliegend object.

Maar ik ben niet overtuigd dat het buitenaards is. Het is meer een symbolische betekenis.

Delphion - March 30, 2004 09:25 PM (GMT)
Trouwens, waar wordt dat manuscript Annales Laurissenses eigelijk bewaard? Misschien is hij wel hartstikke nep. Iemand die in de ster van de drie koningen boven de kribbe van de kleine Jezu een ufootje heeft getekend, en op internet verspreidt...  Is maar een ideetje. Naja... bron?
Even Google checken op die twee trefwoorden.Eentje dan: http://www.thelatinlibrary.com/annalesregnifrancorum.html
En veel van die ufo's op de schilderijen kan je duidelijk op verschillende manieren bekijken.

Ik denk dat het net zo is als die hyrogliefen van die Egytpenaren. Daar staan ook wel tekeningen bij die lijken op een raket of iets anders
Het is in deze twee gevallen, met name de combinatie van de afbeelding met de bijbehorende tekst die het toch frapant maakt.

arqrex - April 1, 2004 11:29 AM (GMT)
Even Google checken op die twee trefwoorden.Eentje dan: http://www.thelatinlibrary.com/annalesregnifrancorum.html

Uhhhh.....mijn latijns is niet zo best........ :blush:..........Maar heb wel de indruk dat dit de inhoud is van die annalen. :unsure:

Delphion - April 1, 2004 12:36 PM (GMT)

Uhhhh.....mijn latijns is niet zo best........
:D Dat van mij ook niet , maar ik wil slechts even aangeven dat 't niet zomaar iets is dat verzonnen is. ;) Kortom dat 't echt historisch materiaal is. :yes:

arqrex - April 1, 2004 12:45 PM (GMT)
Dat begrijp ik, maar waar is dat schilderwerk te vinden dan?
Of zit dit in het "boek". :unsure: :ermm:

Delphion - April 1, 2004 01:00 PM (GMT)
Nog een paar afbeeldigen van kruisvaarders uit een twaalfde-eeuws manuscript, genaamd "Annales Laurissenses"
Uit dit manuscript, ja.
Het zijn boeken over historische en religieuse gebeurtenissen.

arqrex - April 1, 2004 01:10 PM (GMT)
dat snap ik :rolleyes: ^_^ maar waar is dit opgeslagen. Vaticaan, een museum, onder de sphinx. Het gaat mij eigenlijk om de locatie van dit manuscript/boek/annalen/getuigschrift/verslag. ;) Want dat heb ik na bijna een dag google-en niet kunnen achterhalen. :no:

Delphion - April 1, 2004 01:18 PM (GMT)
Nog eentje: Trouwens de pics komen van www.ufo.be/
Dit is een illustratie uit een boek genaamd "Ume no chiri" (stof van de abrikozen), gepubliceerd in 1803. Een buitenlands schip met bemanning, nam dit vreemde objekt waar op 't Harotono strand, te Hitachi No Kuni, Japan.
Volgens de beschrijving bij de tekening was de buitenkant van het voorwerp gemaakt van ijzer en glas en de vreemde letters getoond in de tekening, werden gezien aan de binnenkant van het objekt.

Delphion - April 1, 2004 01:22 PM (GMT)
dat snap ik  maar waar is dit opgeslagen. Vaticaan, een museum, onder de sphinx. Het gaat mij eigenlijk om de locatie van dit manuscript/boek/annalen/getuigschrift/verslag.  Want dat heb ik na bijna een dag google-en niet kunnen achterhalen. 
Ik weet ook niet precies waar 't zich nu bevindt, :unsure:
maar dat 't bestaat lijkt me wel aannemelijk.

arqrex - April 1, 2004 01:28 PM (GMT)
Ik weet ook niet precies waar 't zich nu bevindt

:cry: :cry:

maar dat 't bestaat lijkt me wel aannemelijk

:yes: :yes:

Opmerkelijk plaatje hé, die japanse komeet/helm/weetikveelwatvoorhersenspinsel ;) :lol:
Maar goed ik was al redelijk overtuigd van het feit dat ufo´s niet pas sinds Roswell "bestaan" cq gesignaleerd zijn. :fluit: (ennuh ufo´s in de zin van buitenaardse vliegmachines :P )

Delphion - April 1, 2004 01:46 PM (GMT)
Nou oke, eentje die wel te lokaliseren is ;) .
Het schilderij is van Carlo Crivelli(1430-1495) en is genaamd "de aankondiging"(1486).Het schilderij hangt in de national gallery, te Londen.
Een schijfvormig objekt schijnt een scherpe straal richting de kroon op Mary's hoofd.

Delphion - April 1, 2004 01:50 PM (GMT)
Iets meer uitvergroot.....

Hosted for free by InvisionFree