Title: Voorspellingen Voor 2004
Tardis - January 6, 2004 11:48 PM (GMT)
Omdat de door paragnosten gedane voorspellingen voor 2003 meestal kant noch wal hebben geraakt en ook voor 2004 niet zullen doen lijkt het me een grappig idee om hieronder zelf ook voorspellingen voor het nieuwe jaar te doen.
De onderwerpen waar vaak een voorspelling over wordt gedaan zijn:
Nederland en België
algemeen
binnenlandse politiek
koninklijk huis
rampen
het weer
vrolijk nieuws
Buitenland
algemeen
buitenlandse politiek
rampen & oorlogen
vrolijk nieuws
Dit lijkt me een mooi rijtje. Een beetje humor kan geen kwaad, maar het is interessanter als je voorspellingen doet die werkelijk zouden kunnen uitkomen. Zo doen paragnosten het ook, ze willen zoveel mogelijk 'treffers' scoren en ik zou het wel leuk vinden als wij ook een aantal 'treffers' voor 2004 zouden kunnen noteren.
Tardis - January 7, 2004 09:44 AM (GMT)
Ik heb in mijn glazen bol gekeken en zag het volgende:
Voorspellingen 2004
Binnenland
Politiek
2004 wordt gekenmerkt door een gebrek aan daadkracht. Het kabinet neemt zich van alles voor, de meeste ideeën zijn in de praktijk niet uitvoerbaar of hebben niet voorziene negatieve effekten. De regering werkt zich struikelend door dit jaar heen. Een minister krijgt het zwaar in de persoonlijke levenssfeer, vanwege gezondheidsklachten of sterfgeval in de naaste familie. Opnieuw veel gedoe over het Nederlandse drugsbeleid, het resultaat van sommige experimenten is te gering, de ruzie met verschillende landen hierover wordt harder.
Het Nederlands voorzitterschap van de EU draait op een teleurstelling uit, gemiste kansen, veel werk verzet maar behalve flutbeslissingen als voorbereidingen om eurocent af te schaffen wordt er niets wezenlijks bereikt.
Nederland weet zich niet goed raad als Nederlandse troepen in Irak bij een serieus incident betrokken raken, men blijft nog even voor de vorm aanwezig, maar iedereen is opgelucht als ze naar huis mogen.
Een groot ongeluk in de Rotterdamse haven zorgt voor enorme schade.
Opnieuw ontslagen bij Philips.
Veelbelovende energiebesparende ontdekking.
De FIOD onderzoekt de relatie tussen pleziervaart en zwartgeld.
Er komt niets terecht van het dwaze idee om Nederlanders te laten stoppen met slapen.
Landbouw
Groenteprijzen te laag, groente wordt doorgedraaid.
Een ziekte maakt het noodzakelijk om veel bomen te kappen.
Koninklijk huis
Prinses Juliana overlijdt.
Mable en Friso gaan ondanks alles trouwen, vanwege al het gedoe afgelopen jaar mag de t.v. alleen het hoogst noodzakelijke uitzenden. De media proberen er toch nog iets van een spektakel van te maken, de bevolking reageert lauw: laat die mensen toch met rust.
Sport
Nederlandse tennister breekt door, het voetbalteam speelt aanvankelijk goed, maar sneuvelt voor de halve finales, de hooggespannen verwachtingen over de Olympische zwemploeg worden op een paar uitzonderingen na niet waargemaakt, minder bekende sporters zoals de springruiters zijn wel succesvol, er worden minder medailles gehaald dan in Sydney.
Het weer
Gebroken zomer, twee warme periodes met daartussenin een regenachtige tijd.
Buitenland
Aanslag tijdens de Olympische spelen, spelen gaan door, maar het programma verloopt chaotisch, door vervoersprobleem en veiligheidsmaatregelen kunnen veel bezoekers niet meer op tijd bij de wedstrijd zijn.
Gedonder in Indonesië, militante moslims komen weer in het nieuws en er zijn weer bosbranden.
Het voorzichtige herstel van de wereldeconomie begint in China.
Geen nieuwe medicijnen tegen AIDS, Malaria en TBC
Milieu
De werelddrinkwatervoorziening komt in het nieuws, vooral de kwaliteit van goed drinkwater.
Walvissen in het nieuws
Verder net als altijd veel slachtoffers door oorlogen, aardbevingen, overstromingen, stormschade, ziektes en hongersnood.
Goed nieuws
Aanwijzingen dat er leven op Mars is geweest.
Ozongat op Zuidpool kleiner geworden.
Bert Jan - January 7, 2004 11:14 AM (GMT)
Ik heb mezelf onder hypnose geholpen en heb in trance voorspellingen gedaan. Wat ik gezegd heb, heb ik opgenomen en hieronder neer gezet. :D
Binnenland
Politiek
Het kabinet staat een moeilijke periode te wachten. Er worden experimenten gedaan om de criminaliteit in de hand te houden. Deze experimenten mislukken en hebben nare gevolgen voor de Nederlanders. Door een politiek schandaal gaan in Nederland veel kabinetsleden uit de kamer.
Midden in jaar komt er een aanslag in de tweede kamer. De tweede kamer word een bloedbad. Een vliegtuig boort zich opnieuw door een toren. De aardbevingen in Groningen worden heviger, hierdoor vallen er slachtoffers, de grond begint op sommige plaatsen te verzakken.
Landbouw
Door een nieuwe regeling voor de landbouw is het bijna onmogelijk in Nederland landbouwer te blijven. Vele boeren gaan failliet en velen vertrekken naar het westen. (Canada?)
Koninklijk huis
In Nederland word een ongewenst kind geboren in het koninklijk. Er word afstand van de troon gedaan door Beatrix. Een aanslag op het koninklijk huis kan voorkomen worden.
Sport
Een turnploeg word gediskwalificeerd. (doping gebruik?) Veel presaties voor de Nederlanders in de Olympische spelen. Er worden vele medailles gewonnen. Het Nederlands elftal word uitgeschakeld door een buurland. (Duitsland?)
Het weer
Nederland krijgt weer een zeer warme en droge zomer. De Malariamug word voor het eerst in Nederland gezien. Aan het eind van het jaar krijgen we te maken met een lange periode van ijzel, het word zeer glad op sommige plaatsen. Vele ongelukken gebeuren op de weg door deze gladheid. Het begint hard te vriezen en mogelijk kans op een stedentrip in 2005.
Buitenland
Buitenlands politiek
Veel aanslagen kunnen voorkomen worden, maar enkele niet. Door een grote aanslag op een witte toren (?) vinden velen de dood. Opnieuw ruzie in Noord en Zuid-Korea. Er worden vreemde ontdekkingen gedaan in de grote piramide van Gizeh. Een gevaarlijke sekte krijgt zeer veel aanhangers.
Milieu
Halverwege juni zal er een milieuramp gebeuren. De schade aan het milieu is niet te overzien. Vele vissen en vogels sterven.
Rampen & oorlogen
Grote aardschokken verwoesten vele steden in het westen. Een schijnbaar slapende vulkaan barst uit wat veel mensen het leven kost. Oorlog tussen Noord en Zuid-Korea. Er word gedreigd met nuclaire wapen tussen 2 grootmachten.
Vrolijk nieuws
Opnieuw een maanlanding door de VS. Wetenschappers doen een belangrijke ontdekking op mars wat veel mensen een schok zal bezorgen. Een nieuwe energievorm word ontdekt. De wereld heeft meer olie dan men dacht, in Canada word zeer veel olie gevonden. Gedeelten van de Zuidpoolkap smelten er worden belangrijke ontdekkingen gedaan. Doordat de poolkappen smelten stijgt de waterspiegel, dit heeft minder gevolgen dan men had gedacht.
frederikboelaart - January 7, 2004 04:00 PM (GMT)
Ga eens probere voor België ...
Binnenland
---------------
Politiek
Bert Anciaux wordt eerste minister. Louis Michel neemt ontslag.
Belastingen worden schandalig duur en volk treedt massaal in opstand.
NAVO trekt zich weg uit Brussel
Landbouw
Door een grote storm die voorbij Haspengouw raast , is het jaar mislukt voor de boeren.
Koninklijk huis
Koning Albert treedt af en prins Laurent wordt de nieuwe koning omdat prins Filip een zware depressie heeft.
Sport
Kim Clijsters wordt nummer 1 van tennis. De olympische spelen gaat slecht, er wordt slechts 1 gouden medaille gewonnen door Kim Gevaert.
Het weer
Er raast een enorme storm in augustus door haspengouw. De winter wordt enorm koud zodat er veel mensen omkomen. Het kanaal is volledig bevroren en schaatsers schaatsen er naar Engeland of Frankrijk.
Buitenland
------------------
Politiek
Bush wordt afgezet en Arnold Schwarnezegger word president van de USA.
Saddam is ontsnapt en Osama is gevangengenomen. Noord-Korea geeft zich over aan de USA . Iran schiet een kernraket af op het witte huis, maar de president was in Camp David.
Ruimtevaart
Europa stuurt een man naar de maan en zegt dat het in het geheim aan het plan waren werken sinds 1985.
Een Russische sojoez ontploft op de lanceerplaats en niemand weet waarom en hoe . De Russische regering schijnt het te weten.
Sport
Het EK voetbal is gewonnen door de Roemeniërs. De USA is de winnaar van de olympische spelen ( ze hebben het meest gouden medailles !) . Holland doet het goed en is tweede beste terwijl België op de laatste plaats zakt samen met Frankrijk.
Vrolijk nieuws
Er wordt een soort dino ontdekt op de bodem van de zee en is nog levend. Het zou gaan om een Megaladon. De hall of records wordt geopend en de kennis werdt gevonden. De wereld slaat de handen in elkaar om Atlantis te vinden maar Balkenende vindt dat onnozel en doet niks in Nederland. Er wordt een oude Ruïne gevonden in Duitsland die ouder is dan de tijd van Dino's.
Slecht nieuw
Er is oorlog tussen USA en Iran. Er wordt een aanslag gepleegd op het NAVO gebouw in Brussel waardoor beslist dat de NAVO naar de USA verhuist wegens "veiligheidsredenen". Er breekt oorlog uit tussen Pakistan en Indië. Beiden overwegen om kernwapens in te zetten , Koffi Annan wordt gedood tijdens een poging om de twee landen samen te brengen.
Natuur
Grote kappen smelten weg van de noordpool en men merkt op dat deze aan het verschuiven is naar Rusland ( Moskou ). Er is een grote ramp met gevolgen dat de krokodil en alle reptielen uitsterven.
Kotsilla - January 7, 2004 09:52 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Jan 7 2004, 17:00 PM) |
Koninklijk huis Koning Albert treedt af en prins Laurent wordt de nieuwe koning omdat prins Filip een zware depressie heeft. |
Dat zou pas een verrassing zijn :)
De Lorre die koning wordt ... 'k zou het eigenlijk liever hebben. Laurent is tenmisnte een levensgenieter!
frederikboelaart - January 8, 2004 05:00 PM (GMT)
Laurent is ne zaalige pee. Tenminste zo geen stijve zoals filip & adstrid !
frederikboelaart - January 10, 2004 06:47 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Jan 7 2004, 12:14 PM) |
Vrolijk nieuws Opnieuw een maanlanding door de VS. |
Vanavond op het nieuws : Bush wil weer mannen op de maan.
:blink:
PJ - January 10, 2004 10:23 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Jan 10 2004, 19:47 PM) |
| QUOTE (Bert Jan @ Jan 7 2004, 12:14 PM) | Vrolijk nieuws Opnieuw een maanlanding door de VS. |
Vanavond op het nieuws : Bush wil weer mannen op de maan.
:blink:
|
was het niet een bemande vlucht naar Mars en een permanente bemanning op de maan?
frederikboelaart - January 11, 2004 05:08 PM (GMT)
Nee , eerst maanlandingen en ze zouden daar een basis bouwen om daar te kunne vertrekke naar Mars.
Bert Jan - January 11, 2004 09:56 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Jan 11 2004, 19:08 PM) |
| Nee , eerst maanlandingen en ze zouden daar een basis bouwen om daar te kunne vertrekke naar Mars. |
Ik dacht dat ze een installatie zouden bouwen op de maan om astroïdes te kunnen vernietigen die te dicht bij de aarde zouden komen... :huh:
SHREK - January 13, 2004 09:12 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Jan 11 2004, 22:56 PM) |
| Ik dacht dat ze een installatie zouden bouwen op de maan om astroïdes te kunnen vernietigen die te dicht bij de aarde zouden komen... :huh: |
Nee, dat mocht niet van de internationale wereld en/of de amerikaanse kiezers, dus nu bouwen ze dezelfde installatie, maar dan om (naar hun zeggen) dingen naar Mars te lanceren
Bert Jan - January 13, 2004 10:04 PM (GMT)
Hebben ze hier een referendum over gehouden dan? :huh:
En wat was de voornaamste reden dat het niet mocht? :mellow:
Toch alleen maar makkelijk zo'n laserstraal die astroïden vernietigd? :ermm:
frederikboelaart - January 14, 2004 04:27 PM (GMT)
Nee, zo zeide ze op het nieuws.
En vele Amerikane zijn tegen. Omdat het te veel geld kost.
Als om zoon installatie zou gaan , zou ik juist toch wel tevreden zijn ??
Het kost te veel geld.
Trouwens , het is een verkiezingsstunt van Bush !
hadewey81 - March 6, 2004 09:04 PM (GMT)
Mijn voorspelling:
de heer O. bin L. komt naar nederland om asiel aan te vragen, zodat hij controle heeft over zijn wiet en hasj handel :yes: :ph43r: :woot: :devil:
En dan vallen de FBI en de CIA ons kikkerlandje in, onder leiding van militair leider Sjors Dobblejoe Boesj, om hem op te pakken, om dan vervolgens in leeuwarden de mooiste, gezelligste en relaxte "coffeeshop" te bezoeken voor een doughnut......hier in de volksmond ook wel spacecake geheten...... :woot:
ik kijk er naar uit :letop:
groeten uit het "ontspannen", relaxte, en op Boesj voorbereidde (door middel van eigenwijsheid) friesland :woot:
Tardis - March 21, 2004 06:09 PM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ Jan 7 2004, 10:44 AM) |
Koninklijk huis Prinses Juliana overlijdt. |
Dag Juliana! lief mens.
arqrex - March 22, 2004 09:53 AM (GMT)
| QUOTE |
Koninklijk huis Prinses Juliana overlijdt. |
Helaas moet ik toegeven dat Tardis zijn glazen bol goed gebruikt.
H.K.H. Juliana is heengegaan. Waarvoor mijn oprechte deelname aan de familie.
:cry:
hadewey81 - March 22, 2004 02:49 PM (GMT)
| QUOTE (arqrex @ Mar 22 2004, 10:53 AM) |
H.K.H. Juliana is heengegaan. Waarvoor mijn oprechte deelname aan de familie.
:cry: |
ze heeft haar rust wel verdiend.
idd sterkte aan de familie en dat ze in vrede mag rusten....
:cry: