View Full Version: Vrouw Slaapt Al 8 Jaar Niet Meer

Mysteries van de aarde > Sterke verhalen > Vrouw Slaapt Al 8 Jaar Niet Meer

Title: Vrouw Slaapt Al 8 Jaar Niet Meer

Bert Jan - January 6, 2004 11:03 AM (GMT)
Doktoren in Roemenië staan versteld, nadat ze een vrouw hebben onderzocht die beweert in geen acht jaar een oog dicht te hebben gedaan.

De 54-jarige Maria Stelica ontwikkelde de slapeloosheid na de dood van haar moeder, acht jaar geleden. Ze ging meteen naar doktoren. "Eerst kon ik niet slapen, hoewel ik dat wel probeerde, omdat ik bang was om over mijn moeder te dromen. Maar na een tijdje had ik dat niet meer nodig, en zelfs slaappillen krijgen me nu niet in slaap," aldus Stelica.

De doktoren, die verschillende testen hebben gedaan bevestigen het verhaal van de vrouw, maar kunnen geen medische verklaring geven.

bron: Frontier

:zz:

Tardis - January 6, 2004 02:59 PM (GMT)
Ik zou willen dat ik zonder slaap kon. Nu duurt je aktieve leven 1/3 korter omdat je gemiddeld 8 uur per etmaal slaapt.

Bert Jan - January 6, 2004 06:10 PM (GMT)
QUOTE (Tardis @ Jan 6 2004, 16:59 PM)
Ik zou willen dat ik zonder slaap kon. Nu duurt je aktieve leven 1/3 korter omdat je gemiddeld 8 uur per etmaal slaapt.

Ik zou me wel dood vervelen... :blink:

Tardis - January 6, 2004 07:12 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ Jan 6 2004, 19:10 PM)
Ik zou me wel dood vervelen... :blink:

Hoeft toch niet? Elke dag 8 uur extra tijd om te doen waar je zin in hebt, uitgaan tot diep in de nacht, ongestoord boeken lezen, muziekje er bij, of in plaats daarvan voortaan nachtdiensten draaien (betaalt beter) en overdag alle tijd van de wereld. Als je zonder te slapen toch net zo fit zou kunnen blijven dan wil ik dat wel.

Bert Jan - January 6, 2004 07:23 PM (GMT)
QUOTE (Tardis @ Jan 6 2004, 21:12 PM)
Hoeft toch niet? Elke dag 8 uur extra tijd om te doen waar je zin in hebt, uitgaan tot diep in de nacht, ongestoord boeken lezen, muziekje er bij, of in plaats daarvan voortaan nachtdiensten draaien (betaalt beter) en overdag alle tijd van de wereld. Als je zonder te slapen toch net zo fit zou kunnen blijven dan wil ik dat wel.

Het beeld dat jij schets bevalt me eigenlijk ook wel... Zeeën van vrije tijd! :yes:

Kan ik het "krijgen van slaap" trouwens vergelijken met het "krijgen van honger?"

:ermm:

Tardis - January 6, 2004 08:42 PM (GMT)
Ik vind het een goed voornemen voor het nieuwe jaar om te stoppen met slapen, die tijdverspilling moet voortaan maar eens afgelopen zijn. Ik zal dit weidverbreide maatschappelijke probleem eens onder de aandacht van de Ministeries van Volksgezondheid, VROM en Economische Zaken brengen. Ik zie voorlopig alleen maar voordelen:
1) Woningen kunnen veel kleiner worden, want slaapkamers zijn immers niet meer nodig dus kan men goedkoper bouwen, dus meer betaalbare woningen voor minder draagkrachtigen.
2) Meer woningen per hectare dus compactere woonwijken.
3) Meer inwoners per hectare maakt openbaar vervoer rendabeler
4) Minder grote aanslag op de natuur door verminderde noodzaak tot stadsuitbreidingen.
5) Minder last van geluidshinder tijdens nachtvluchten (Schiphol) en verkeerswegen.
6) 24-uurs economie kan op een veel hoger niveau worden gebracht.
7) Verbeterde concurentiepositie t.o.v. landen waar de inwoners hun tijd verdoen met slapen.

Voor de mensen die moeite hebben om te stoppen met slapen zouden bedrijven wel speciale voorzieningen moeten treffen zoals b.v. een speciaal slaaphokje om hun slaapverslaafde medewerkers de gelegenheid te geven toch even te gaan slapen. Nou? is dat een goed plan of niet?

Janna - January 6, 2004 09:34 PM (GMT)
Prachtig! Wat een mooi plan.

Ik denk dat ze zichzelf flink voor hun onnozele hoofdjes slaan dat ze hier niet eerder op zijn gekomen, en het notabene van een burger moeten horen!

Lumina - January 8, 2004 01:31 PM (GMT)
Beetje vreemd dat ze niet eerder naar de dokter is geweest.

Sowieso is het wel raar dat ze niet knettergek geworden is. Men zegt dat het gebrek aan dromen alleen al iemand gek kan maken, wat moet je dan zonder slaap?

Ik ken wel iemand die maar 1 a 2 uur per nacht slaapt, omdat hij 3 banen heeft om voor zn dochter te zorgen (woont in Amerika), maar ik kan niet zeggen datie nou zo zeer .. helder.. is.

Raar, gewoon :)

Marina - January 11, 2004 06:52 PM (GMT)
Sja, sowieso staat nergens in het bericht dat zij nog "fit" is
Dus alles kan nog, variërend van onfit tot knettergek.
De artsen hebben alleen het slaapgebeuren bevestigd. :fluit:

Janna - January 11, 2004 07:15 PM (GMT)
Beste Lumina er staat dat ze al meteen naar de dokter is gegaan, zodra ze slapeloosheid kreeg.. Ja! Dus! :)
Wat een leven trouwens, van die amerikaanse vriend van je, dat kan toch niet goed blijven gaan!?

Ook naar verhaaltje, bang zijn om over je moeder te dromen, wat voor naar mens moet dat dan wel niet geweest zijn?? Of deze mevrouw zelf is niet helemaal in orde... Nouja, dat sowieso na 8 jaar niet slapen denk ik..

LEF - January 11, 2004 09:43 PM (GMT)
vaag zal zich wel aangepast hebben dan.. :D

sjoerd.

Marina - January 11, 2004 11:46 PM (GMT)
Misschien helemaal geen naar mens, die moeder.
Kan ook simpel het niet accepteren van haar dood zijn.

Janna - January 12, 2004 11:49 AM (GMT)
Ja, het hoeft natuurlijk niet, maar bang zijn om over haar te dromen vind ik wel wat bizar. Maar het kan natuurlijk bang zijn voor de confrontatie inderdaad.

M3isSi3j - February 5, 2004 02:42 PM (GMT)
Ik heb een gelijksoortig verhaal. Een gozer die ik ken, vond dat die geen tijd had om te slapen en ging dus elke nacht tot in de vroege uurtjes door.. Op een gegeven momend was die over zn slaap heen en als die dan eindleijk in zn bed lag was die klaar wakker. Als je dit te vaak heb en heel lang achter elkaar doet, maakt je lichaam een bepaalde stof niet meer aan die aangeeft dat je moet slapen (net als je maagt knort als je honger hebt, gaap je als je moe bent, enz.) Tijd geleden heeft die een black out gehad, en hij loopt nu bij allemaal therapeuten en psygiaters. Verder heeft hij medicatie om zn lichaam die stof weer te laten aan maken. Hij moet elke avond en ochtent op vaste tijden in en uit bed.

Er is dus wel een medische verklaring voor de slapeloosheid, enkel begrijp ik (zoals eerder vermeld) niet dat deze vrouw nog een leeft, je lichaam heeft gewoon slaap nodig en gaat anders off.

lientje - October 25, 2004 08:05 AM (GMT)
"net als je maagt knort als je honger hebt"

Je maag knort niet omdat je honger hebt, het is je dunne darm die zichzelf schoonveegt en dat met zoveel kracht doet, dat je het buiten je lichaam kan horen. :D

Hosted for free by InvisionFree