Title: Lincoln en Kennedy
Description: toeval of niet
coolio - December 4, 2003 09:08 PM (GMT)
- Abraham Lincoln werd gekozen in het congras in 1846
John F. Kennedy erd gekozen in het congres in 1946
- Abraham Lincoln werd President in 1860
john F. Kennedy werd President in 1960
- Zowel de naam Licoln en Kennedy bestaan uit 7 letters
Beide zeer gehecht aan mensenrechten
- Van beide presidenten verloren hun echtgenote een kind tijdens het verblijf in het witte huis
- Beide zijn gedood door een kogel in het hoofd
- Beide stierven op een vrijdag
- De secretaresse van Lincoln heette "Kennedy"
De secretaresse van Kennedy heette "Lincoln
- Beide zijn vermoord door een "zuiderling"
- Naam van de opvolger vab beide presidenten bestond uit 7 letters, en beide heette "Johnson"
- Andrew Johnson, die Lincoln opvolgde werd geboren in 1808
Lyndon Johnson, die Kennedy opvolgde werd geboren in 1908
- John Wilkes Booth, die Lincoln vermoorde, werd geboren in 1839
Lee Harvey Oswald, die kennedy vermoorde wer geboren in 1939
- Beide moordenaars stonden bekend onder hun 3 namen, waarvan het totaal 15 letters bedraagt
- Lincoln stierf in een theater, met de naam "Kennedy"
Kennedy stierf in een limousine met de naam "Lincoln"
- john Wilkes Booth trachtte te ontvluchten uit een theater en werd aangehouden in een flatgebouw
Lee Harvey Oswald trachtte te ontvluchten uit een flatgebouw en werd aangehouden in een theater
- Beide moordenaars werden vermoord voor hun proces
- Een week voor Lincoln werd vermoord, was hij op vakantie in Monroe, Maryland
Een week voor Kennedy werd vermoord, was hij op vakantie met Marilyn Monroe
Toeval, wie weet of toch duistere krachten
Wat denk jij
Bert Jan - December 5, 2003 09:20 AM (GMT)
Dit is te toevallig om maar zo als toeval te omschrijven. <_<
coolio - December 5, 2003 01:13 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Dec 5 2003, 10:20 AM) |
| Dit is te toevallig om maar zo als toeval te omschrijven. <_< |
Zou Kennedy een reincarnatie van Lincoln zijn.
Het is inderdaad wel toevallig dat overal 100 Jaar tussen zit.
En de situaties
Vreem, heel vreemd
Bert Jan - December 5, 2003 01:27 PM (GMT)
| QUOTE (coolio @ Dec 5 2003, 15:13 PM) |
Zou Kennedy een reincarnatie van Lincoln zijn. Het is inderdaad wel toevallig dat overal 100 Jaar tussen zit. |
In reïncarnatie geloof ik niet direct... <_<
Ik heb eens een keer een boekje gelezen over toevalligheden. Bij sommige gebeurtenissen was er een kans van 1 op 1 miljard.
In het boek stonden geen theorieën, hoe deze dingen te verklaren waren. Toen ik hier even over dacht, kwam ik zelf tot een vreemde theorie. ^_^
Stel je nu eens voor dat iedereen op deze wereld een tegenpool heeft. Iemand die bijna gelijk is aan jou en veel dingen hetzelfde doet als jou. Die dezelfde keuzes maakt in het leven en dezelfde interesses heeft. In mijn geval, een soort anti-Bert Jan.
Deze persoon heb ik nooit gezien en woont misschien helemaal in Australië. Misschien is deze persoon zelfs al 100 jaar geleden gestorven. :(
De presidenten Lincoln en Kennedy hadden een duidelijke relatie met elkaar. Elke Amerikaan kende hun. Het enige toeval dat nog blijft bestaan is dat ze allebei president zijn geworden. Was één van beide geen president geworden, dan was deze hele reeks van toevalligheden niet opgemerkt!
Ik weet dat het vreemd en bizar klinkt, maar misschien zit er toch wel wat in... :vraag: :unsure:
Wat denk je ervan? :fluit: :mellow:
Athlonian - December 5, 2003 02:05 PM (GMT)
Op zich een heel grappig verhaal, maar eigenlijk vind ik het niet zo vreemd.
De enige reden dat we het misschien vreemd vinden is omdat het ons opvalt dat het zo gegaan is. :ermm:
| QUOTE (Bert Jan) |
| Ik heb eens een keer een boekje gelezen over toevalligheden. Bij sommige gebeurtenissen was er een kans van 1 op 1 miljard. |
Maar in principe is de kans dat iets dergelijks gebeurt net zo groot als de kans dat iet anders (wat ons wellicht niet opvalt) gebeurt.
Vergelijk het met de kans dat je 100x achter elkaar 6 gooit met een dobbelsteeen. Lijkt erg onwaarschijnlijk. Maar de kans dat je dat gooit is net zo groot als de kans dat je een willekeurige andere reeks van getallen achter elkaar gooit. Het enige verschil is dat je een reeks van 100 zessen wel op valt en een willekeurige reeks van 100 getallen niet. :blink:
LEF - December 6, 2003 05:05 PM (GMT)
weet je hee, het is allemaal zo toevallig dat ik het nie meer geloof. en van wie komt deze informatie?? is deze wel uit een betrouwbare bron?? tenzij je het zelf allemaal na gaat checken, heeft iemand zin om dit allemaal na te gaan checken??:D tot nu geloof ik het nie...
sjoerd.
Janna - December 7, 2003 11:31 AM (GMT)
Dit zijn inderdaad wel heel veel toevalligheden.
Maar het zou kunnen. (Ik heb echt echt echt geen zin om het na te zoeken, sorry Sjoerd :) )
Ik vind Bert Jan's en Athlonian's theorie wel goed! Zo zou er ook een tweede persoon kunnen hebben rondgelopen die sprekend op jou lijkt, qua uiterlijk.
Maar dat lijkt me een stuk minder vreemd, dan qua innerlijk, gebeurtenissen en daden. (Enzo.)
LEF - December 7, 2003 03:26 PM (GMT)
ja ok misschien is er iemand die exact net zo als mij is of was, maar 2 presidenten van amerika waar nog een heleboel complottheorien aan vast zitten lijkt me een beetje sterk, of het moet een kans van 1 op de 10000000 miljard, lijkt me dus sterk....
sjoerd.
coolio - December 8, 2003 01:39 PM (GMT)
| QUOTE (LEF @ Dec 6 2003, 18:05 PM) |
weet je hee, het is allemaal zo toevallig dat ik het nie meer geloof. en van wie komt deze informatie?? is deze wel uit een betrouwbare bron?? tenzij je het zelf allemaal na gaat checken, heeft iemand zin om dit allemaal na te gaan checken??:D tot nu geloof ik het nie...
sjoerd. |
Ik zal wel eens kijken of ik wat info over betrouwbaarheid kan vinden.
Bepaalde dingen zijn gewoon waar, dat weet iedereen.
Als ik meer weet post ik het
frederikboelaart - December 20, 2003 05:05 PM (GMT)
Miss heeft dien moordenaar van Kennedy gewoon beslote om 100 jaar na lincoln den president te vermoorde ( die toen kennedy was ) om het mysterieus te maken.
De rest is toeval.
hadewey81 - March 2, 2004 11:25 AM (GMT)
misschien was kennedy wel het antimaterie deeltje van lincoln :blink:
.....we weten toch ook niet waar die antimaterie blijft...... :ermm:
.....ofzo....... :rolleyes:
tis inderdaad wel errugh dubieus enzo....... :yes:
arqrex - March 12, 2004 04:23 PM (GMT)
<_< en had lincoln ook een broer die later met een identieke maitresse een relatie had? :fluit:
PJ - December 4, 2004 10:21 AM (GMT)
er kan verder worden gediscussieerd over dit ondewerp op het nieuwe forum:
"Lincoln en Kennedy" op het nieuwe forum