View Full Version: Bush = Antichrist?

Mysteries van de aarde > Overige onderwerpen > Bush = Antichrist?

Title: Bush = Antichrist?

moonwalker - November 30, 2003 09:37 PM (GMT)
Zou me niets verbazen.. :lol:

Anyway...hier is een site die zegt genoeg bewijzen te hebben. Laat me weten wat jullie ervan vinden.

groetjes,

moonwalker

Bush is antichrist

Tardis - November 30, 2003 11:06 PM (GMT)
QUOTE (moonwalker @ Nov 30 2003, 22:37 PM)
Laat me weten wat jullie ervan vinden.

Hieronder staat wat ik er van vind, ik doe daar nogal scherpe uitspraken die zeker niet bedoeld zijn om wie dan ook te beledigen. Voel je dus niet persoonlijk aangevallen als je het eventueel niet met me eens bent.

Ik vind die pagina nogal goedkoop, dat men het niet eens is met het beleid van Bush kan ik begrijpen want ik ben het met zijn politieke aanpak ook helemaal niet eens, maar om foto's van mensen die je niet mag te bewerken met Hitlersnorretjes, flaporen of zoals in dit geval horentjes vind ik erg kinderachtig. Bestrijd iemand dan door inhoudelijke argumenten te gebruiken.

Ik word ook een beetje moe van het letterlijk demoniseren van mensen, het is zo ontiegelijk flauw om met de bijbel in de hand te verwijzen naar iemand uit de tegenwoordige tijd met het doel om die persoon zwart te maken. Het getal 666 wordt ook iedere keer weer uit de kast getrokken. Hier is die tekst: Openbaringen 13:18
“Hier is de wijsheid: wie het verstand heeft, berekene het getal van het beest; want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig (666)”

De romeinen schreven dat getal met letters, ons 666 is in de oorspronkelijke tekst DCLXVI dus eigenlijk alle romeinse getallen minus M. Als je dan toch flauw bezig wilt zijn kun je ook concluderen dat de Paus de antichrist is. In het Romeins (Vatikaanstad ligt in Rome) luidt zijn naam VICARIVS FILII DEI (plaatsvervanger van de zoon van God) als je dan de waarde van de romeinse cijfers in die naam bij elkaar optelt krijg je 666.

Voorbeeld: VICARIVS FILII DEI
V+I+C+I+V I+L+I+I D+I
5+1+100+1+5 1+50+1+1 500+1=666

Dan kun je nog argumenteren dat het Vatikaan met al zijn pracht en praal zo ongeveer het tegenovergestelde is van de armoede waarin Jezus van Nazareth leefde en dat de beslissingen die namens God door het Vatikaan worden genomen een rampzalige uitwerking hebben op de wereldbevolking (b.v. het verbieden van condooms leidt tot overbevolking en AIDS verspreiding) maar uiteindelijk is het een interpretatie van een tekst die onvoldoende duidelijk is en door misinterpretatie gebruikt (misbruikt) wordt als middel om de politieke of religieuze tegenstander te beschuldigen.

Overigens heb ik christelijk onderwijs genoten, heb ongeveer tien jaar aktief deelgenomen aan catechisatieavonden en tijdens de kerkdiensten waar ik bij aanwezig was is het boek openbaringen niet één keer ter sprake gekomen. Men vind het in mijn kringen een vreemd boek, en terecht, want sinds ik op internet met christenen in contact kom merk ik pas hoeveel angst het boek de mensen aanjaagt. Ik vraag me af of de mensen die de Bijbel hebben samengesteld (de Bijbel is een bundeling van zelfstandige teksten, sommige boeken hebben de Bijbel niet gehaald, de apocryfe boeken, en de R.K. Bijbel bevat heel wat meer boeken dan de Protestantse versie) het boek Openbaringen van Johannes (wie was dat eigenlijk) zouden hebben toegevoegd als ze hadden geweten wat voor narigheid en angst dat boek voor heel veel mensen oplevert. Men denkt al 15 eeuwen dat de eindtijd is aangebroken. :mad:

moonwalker - December 1, 2003 12:15 PM (GMT)
Ben het helemaal met je eens wat betreft dat het goedkoop is om fotos te bewerken van mensen. Ik vind het ook heel erg kinderachtig enzo.

Volgens mij is die site gewoon voor de lol neergezet. Want nadat ik nog een poosje heb rondgezocht kwam ik op dezelfde site "David Dusselhoff" of hoe je dat ook mag schrijven. Hij is de beroemde acteur van Baywatch. Daar staan ook een paar argumenten dat hij de antichrist zou zijn.

Dus neem het niet al te serieus zou ik zeggen. ;)

groetjes,

moonwalker

SHREK - December 9, 2003 09:19 PM (GMT)
Tja, ik denk dat er geen "absoluut kwaad" bestaat, maar dat het kwaad het goede op de verkeerde plaats of de verkeerde tijd is. Maar ik denk wel dat de, door Johannes voorspelde, gebeurtenissen zullen uitkomen, echter geheel anders dan tegenwoordig wordt gedacht, want dat zijn toch verbeeldingen, ontstaan door vooroordelen. Oftewel, ik denk wel dat de antichrist eens zal incarneren in een menselijk lichaam. En nee, ik denk niet dat Bush de antichrist is, want bij de antichrist vergeleken, is Bush naar mijn idee amper een slap aftreksel te noemen, zo verschrikkelijk zal zijn invloed over mensen zijn...

QUOTE (Tardis)
Het getal 666 wordt ook iedere keer weer uit de kast getrokken. Hier is die tekst: Openbaringen 13:18 “Hier is de wijsheid: wie het verstand heeft, berekene het getal van het beest; want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig (666)”

Johannes noemt het beest bij zijn naam, namelijk 666 opgeschreven in hebreeuwse letters (zie de Kabbala voor). Als men door de geschiedenis van de mens heen, het getal 666 als rekeneenheid neemt, krijgt men de momenten waarop de geestelijke impuls van het kwaad op de ontwikkeling van de mensheid het grootst is. De grondimpuls van het kwaad is niets minder dan een poging om de mens te degraderen en fixeren tot een beest met hyper-intellectuele eigenschappen en hem vervolgens te ketenen aan deze lagere natuur. Door bijvoorbeeld op de mensheid ideeën los te laten, waar hij nog niet aan toe is (zie hierover ook mijn eerste zin in deze reply).

QUOTE (Tardis)
Men vind het in mijn kringen een vreemd boek, en terecht, want sinds ik op internet met christenen in contact kom merk ik pas hoeveel angst het boek de mensen aanjaagt.

Het is dan ook een mysterieus boek...

Lumina - December 11, 2003 04:54 PM (GMT)
Ik ben behoorlijk vaak voor Antichrist uitgemaakt op school, ik betwijfel dat ze weten wat het betekent.. :lol:

Ik weet t zelf nu ook niet meer. Ik dacht dat het aanhangers waren van satan ofzo, het omgekeerde van christenen, zoals materie en anti-materie.

Wat is 'the antichrist' dan?

Bert Jan - December 11, 2003 05:27 PM (GMT)
De antichrist zal een valse profeet zijn die heelveel invloed op mensen zal hebben. Het zal het "absolute" kwaad zijn. Een vijand van de christenen.

Lumina - December 12, 2003 01:17 PM (GMT)
Heftig. Alleen zeer onlogisch dat ik dat zou zijn ^_^

frederikboelaart - February 21, 2004 04:02 PM (GMT)
Het grootste deel van de VS is protestants.

Ach, is het zo'n beledeging om als "antichrist" worden genoemd ???

Dan beledig je ook alle andere Godsdiensten ...

DeDenker - February 22, 2004 12:06 PM (GMT)
Volgens mij is de antichrist ook niet een persoon die ooit zal verschijnen, maar een deel van onszelf, dat in iedereen zit. Net zoals de duivel Mara, die aan de boeddha verscheen, vlak voor zijn verlichting. Jung's schaduw als het ware

hadewey81 - March 6, 2004 06:02 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ Dec 11 2003, 18:27 PM)
De antichrist zal een valse profeet zijn die heelveel invloed op mensen zal hebben. Het zal het "absolute" kwaad zijn. Een vijand van de christenen.

christus versus anti-christ
deeltje versus anti-deeltje? :blink: :woot:

saar - August 27, 2005 08:17 PM (GMT)
QUOTE (DeDenker @ Feb 22 2004, 13:06 PM)
Volgens mij is de antichrist ook niet een persoon die ooit zal verschijnen, maar een deel van onszelf, dat in iedereen zit. Net zoals de duivel Mara, die aan de boeddha verscheen, vlak voor zijn verlichting. Jung's schaduw als het ware

Ik ben het eens met je commentaar betrekkende op het feit dat je de antichrist nooit zult aanschouwen .....wij aanschouwen onszelf als de anti christ....
slechts in het licht zal de duisternis een waarde krijgen...hiermee bedoel ik dat wat goed is altijd word geboren uit de gedachte dat de duisternis de tegenstelling is van licht.

Hiermee zeg je dus eigenlijk ook dat zodra wij onszelf vergeten we het licht worden..verlicht worden..afwerping ego.

Waar wij handelen
zullen we verliezen
waar wij leven
zullen wij sterven
Waar wij kiezen
zullen wij verdwijnen.

Groet Saar.(reactie op mister jung's schaduw)

Hosted for free by InvisionFree