Title: Wie zijn je top 3 wetenschappers aller tijden?
RJK - November 27, 2003 12:30 PM (GMT)
Ik moet zeggen dat ik niet echt objectief en goed onderbouwd mijn top 3 kan geven, maar dit is zoals mijn rijtje naar mijn huidige kennis en mening eruit ziet:
1. Sir Isaac Newton (Hij heeft het begin ingeluid van de echte wetenschap alhoewel Galileo hem een voorzet heeft gegeven. Niemand kan om zijn bewegingswetten heen. Einstein heeft zijn theorie ook nooit weerlegd, alleen aangevuld (of verbeterd... hoe jij het wilt). En dan is er ook nog de Calculus. Sir Isaac Newton wordt alom beschouwd als de grootste wiskundige ooit.)
2. Albert Einstein (Was er nu een relativiteits theorie geweest zonder hem?... Was hij niet de eerste die het bestaan van atomen boven redelijke twijfel had verheven?... en dan is er nog zijn artikel over het foto-elektrisch effect waarvoor hij de nobelprijs heeft gekregen)
3. Aristoteles (Door veel mensen aangemerkt als de man die iedereen op het verkeerde spoor had gezet. Veroorzaker van de Dark ages. Maar zoals Aristoteles het zelf zei... je moet zelf het ware van het onware scheiden. Volgens mij de grootste filosoof aller tijden, maar ik ben me maar pas in de filosofie gaan verdiepen. Dus dat zegt niet zoveel)
Bert Jan - November 27, 2003 06:22 PM (GMT)
1.) Pytagoras
2.) Aristotels
3.) Stephen Hawking ...
Lumina - December 22, 2003 10:46 AM (GMT)
Wat is de definitie van een wetenschapper?
SHREK - December 26, 2003 12:16 AM (GMT)
Laten we vooral Tesla ook niet vergeten, hij heeft eigenlijk de electriciteit uitgevonden... Verder is hij nogal een mysticus :-)
En dat maakt hem natuurlijk alleen maar interessanter....
Tardis - December 29, 2003 01:38 AM (GMT)
Lastig om er maar drie te noemen, wetenschap is zo breed en Freud is moeilijk met Pythagoras te vergelijken.
1 René Descartes
2 Charles Darwin
3 David Bohm
Alledrie omdat ze t.o.v. hun vakgenoten vernieuwend dachten en het denken in hun vakgebied in een nieuwe richting hebben gestuurd. Er zijn er wel meer die hieraan voldoen, maar ik mag er maar drie noemen.
frederikboelaart - December 31, 2003 12:49 PM (GMT)
1. Albert Einstein
2.Hapgood
3.Braun