Title: Hoogste gebouw ter wereld...
Shiva - November 23, 2003 04:49 PM (GMT)
De WTC gebouwen waren tot voor kort de hoogste ter wereld.
Na de vernietiging ervan waren het de twin towers uit maleisie.
Nu ligt het hoogste gebouw in Taiwan.
India en China zijn nu in de race het hoogste gebouw ter wereld neer te zetten. :blink:
Tardis - November 23, 2003 05:58 PM (GMT)
| QUOTE (Shiva @ Nov 23 2003, 17:49 PM) |
De WTC gebouwen waren tot voor kort de hoogste ter wereld. Na de vernietiging ervan waren het de twin towers uit maleisie. Nu ligt het hoogste gebouw in Taiwan. India en China zijn nu in de race het hoogste gebouw ter wereld neer te zetten. :blink: |
Toch eerst je huiswerk doen voor je iets schrijft want de Twin Towers waren slechts de hoogste gebouwen van New York. Amerikanen overdrijven graag en daar is iets al snel de beste, hoogste, langste, diepste, lekkerste enz. ter wereld maar iedereen was het er over eens dat de Sears Tower in Chicago hoger was dan het WTC.
http://www.chipublib.org/004chicago/timeline/searstower.htmlDe hoogste vrijstaande toren is nog steeds de CN tower in Toronto (553,33 m hoog)
http://www.cntower.ca/ De hoogste constructie, dus met tuidraden, is de TV Mast in Blanchard USA. Deze mast is 628,8 meter hoog. :)
Tardis - November 23, 2003 06:25 PM (GMT)
En wij hebben de hoogste kerstboom ter wereld. De zendmast bij IJsselstein langs de A2 bij Utrecht, beter bekend onder de naam Lopik. (+/- 375 m. hoog)
deosolis - November 24, 2003 02:44 AM (GMT)
Bert Jan - November 24, 2003 09:23 AM (GMT)
| QUOTE (Shiva @ Nov 23 2003, 18:49 PM) |
| India en China zijn nu in de race het hoogste gebouw ter wereld neer te zetten. :blink: |
En over welk bouwwerk heb je het hier? :mellow:
Ik dacht dat Japan bezig was een om een gebouw van 1 kilometer hoog te maken. :woot: Althans hier waren plannen voor!
PJ - November 24, 2003 11:00 AM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Nov 24 2003, 10:23 AM) |
En over welk bouwwerk heb je het hier? :mellow:
Ik dacht dat Japan bezig was een om een gebouw van 1 kilometer hoog te maken. :woot: Althans hier waren plannen voor! |
Over dat gebouw van 1km hoog heb ik vaker wat gehoord, deze had, volgens mij, ongeveer de vorm van een conus. Maar voor zover ik weet, wordt het gebouw niet gerealiseerd, omdat dan de staalmarkt (van de hele wereld) voor enkele jaren alleen maar bezig zou zijn om staal te produceren voor dit gebouw, waardoor de staalprijzen omhoog zouden vliegen (tenminste dat dacht ik gehoord te hebben <_< )
Tardis - November 24, 2003 02:33 PM (GMT)
Ja, die opmerking over de staalprijzen heb ik ook gehoord, ik dacht dat het tijdens een documentaire over het ontwerp voor de millenium tower van Sir Norman Foster werd gezegd.
http://www.geocities.com/PicketFence/5192/tokyo2.html
Kotsilla - December 29, 2003 10:04 AM (GMT)
Ik heb indertijd nog es voor het hoogste gebouw van de wereld gestaan, en bij mijn weten zijn dat nog altijd de Petronas Torens in Kuala Lumpur. Het is echt adembenemend om die irl te zien daar ze niet alleen hoog, maar ook nog es erg mooi zijn. Kuala Lumpur op zich is eigenlijk een aanrader want er zijn daar diverse mooie gebouwen. Van ver lijken de torens op van die Indische tempeltorens .... mooi om dat zo te construeren.
Over de hoogste constructie heb ik es gelezen dat ze van plan waren om in Australië een soort zonnescherm neer te planten waarvan de toren 1km zou zijn. Het zou een energieleverancier zijn. Niemand anders iets over gelezen?
Bert Jan - January 2, 2004 09:45 AM (GMT)
| QUOTE (Kotsilla @ Dec 29 2003, 12:04 PM) |
| Niemand anders iets over gelezen? |
Ik heb hier iets over gelezen...
Ik zal er eens iets meer erover zoeken.
:rolleyes:
Lumina - January 10, 2004 11:32 AM (GMT)
Kom op jongens! Wie heeft de grootste! :lol: :fluit:
PJ - February 17, 2004 06:08 PM (GMT)
De taipei 101 wolkenkrabber is klaar. Dit gebouw is 508 meter hoog en heeft 101 verdiepingen.

Lees meer over dit gebouw op:
taipei 101
PJ - February 17, 2004 06:15 PM (GMT)
hier nog enkele plaatjes van de taipei 101. Ze zijn wel een beetje groot, maar ach... het zijn mooie plaatjes, duzzz :D

PJ - February 17, 2004 06:17 PM (GMT)
Ik las net dat dit het hoogste gebouw ter wereld is:
de CN-Tower in Canada. Deze is 553 meter hoog! :blink:
PJ - February 17, 2004 06:21 PM (GMT)
En hierbij nog even een plaatje van een gebouw dat over enkele jaren het hoogste gebouw moet worden:
Dit gebouw zu in Dubai worden gerealiseerd. Deze zou 705 meter hoog moeten worden en 140 etages bevatten. :blink:
PJ - February 17, 2004 06:25 PM (GMT)
Hierbij nog even een linkje naar een website met info over de hoogste gebouwen ter wereld:
The Highest Buildings in the World
PJ - February 17, 2004 06:35 PM (GMT)
Ook gepland om gebouwd te worden:
Solar tower in Australie, ongeveer 1000 meter :blink: :blink: :blink: hoog.

Voor meer info ga naar:
EnviroMission Limited website
frederikboelaart - February 21, 2004 11:10 AM (GMT)
Gingen ze in Japan ook geen gebouw bouwen van een km hoog ??
Maar dat werd afgelast omdat anders de staalprijzen enorm gingen stijgen !
PJ - February 21, 2004 12:36 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Feb 21 2004, 12:10 PM) |
Gingen ze in Japan ook geen gebouw bouwen van een km hoog ??
Maar dat werd afgelast omdat anders de staalprijzen enorm gingen stijgen ! |
ja, dat klopt. Er stond ook iets over op de eerste pagina van dit topic.
Paultje - March 1, 2004 06:55 PM (GMT)
In Frankrijk is tog ook een hoge toren
ik ben er boven in geweest
Je had ver uitzicht
weet iemand hier iets meer over?
PJ - March 1, 2004 07:04 PM (GMT)
| QUOTE |
| In Frankrijk is tog ook een hoge toren |
De Eiffeltoren bedoel je?
arqrex - March 11, 2004 11:32 AM (GMT)
:blink: die staat toch in Las Vegas. Naast de pyramides en het vrijheidsbeeld :lol: :lol: