View Full Version: Er is buitenaards leven

Mysteries van de aarde > Natuur / Wetenschap / Architectuur / Kunst > Er is buitenaards leven

Title: Er is buitenaards leven

Bert Jan - November 10, 2003 10:24 AM (GMT)
Tuurlijk is het nog niet een feit dat er buiten deze aarde ook leven is. Daarom is deze stelling meer een persoonlijke vraag. Zijn we alleen op deze aarde of is ergens anders nog meer leven? Daarom deze stelling.

Er is buitenaards leven.

RJK - November 27, 2003 11:14 AM (GMT)
De kans is naar mijn mening erg groot aanwezig. De vraag is alleen of we ze ooit kunnen bereiken. Het is ons en hun in ieder geval nog nooit gelukt.

Bert Jan - November 27, 2003 06:20 PM (GMT)
En denken jullie dat dat ook intelligent leven is?

En denken jullie tevens ook dat wij in de geschiedenis al eens bezocht zijn door buitenaards leven?

RJK - November 27, 2003 07:31 PM (GMT)
Ik denk niet dat we al eens bezocht zijn, want anders waren ze vast een keer terug gekomen (denk ik).

Wat intelligente wezens betreft... Ja, want die bedoelde ik. En als ze niet inteligent zijn dan worden ze het wel door evolutie.

Wie weet ontstaat er nu wel ergens leven door organisch materiaal wat wij de ruimte in hebben geslingerd! :D

frederikboelaart - December 12, 2003 04:02 PM (GMT)
JA !!
Alleen kunnen ze ons niet bereiken .

Nou alles kan i.v.b. met hun intelligentie.
Ofwel zitten ze verder dan ons , oftewel staan ze gelijk of staan voor ons .
Misschien zijn ze nog maar in ontwikkeling .

Denk maar eens toen een meteoriet van Mars afkomstig op Aarde is terecht gekomen en er werden een onbekend soort gele kleine wormpjes gevonden in die meteoriet.

Dat betekent dat er zich leven kan ontwikkelen op elke planeet dan ook ( behalve de gasvormige natuurlijk !)

Bert Jan - December 12, 2003 06:47 PM (GMT)
QUOTE (frederikboelaart @ Dec 12 2003, 18:02 PM)
Denk maar eens toen een meteoriet van Mars afkomstig op Aarde is terecht gekomen en er werden een onbekend soort gele kleine wormpjes gevonden in die meteoriet.

Volgens mij is het nooit bewezen dat deze zogenaamde wormpjes organisch waren. Het was volgens een kristalvorm.

Zelf denk ik dat buitenaards leven natuurlijk niet 3D hoeft te zijn. Er kan best leven bestaan dat 2D is of zelfs 1D. Al lijkt me dat laatste wat onwaarschijnlijk.

Een echt 2D object is niet te zien. Misschien is er wel ergens buitenaards leven, maar die hebben we dan nog niet gezien. :) <_<

PJ - December 13, 2003 02:38 PM (GMT)
Is geavanceerd leven zeldzaam of normaal in ons heelal? Nieuw onderzoek toont in ieder geval een ding wat zeker is, namelijk dat er veel exo-aardse planeten zijn. Hierbij bedoelen de wetenschappers dus een aarde-achtige wereld waarop water aanwezig is en de kans voor leven om te evolueren.

Uit 44 computer simulaties van planeet formatie in de buurt van een ster, bleek dat iedere simulatie wel een tot vier aarde-achtige planeten kende. 11 planeten (dus 1 per 4 sterren) worden als bewoonbaar gezien en bevinden zich op dezelfde afstand van de ster als onze aarde.

"Our simulations show a tremendous variety of planets. You can have planets that are half the size of Earth and are very dry, like Mars, or you can have planets like Earth, or you can have planets three times bigger than Earth, with perhaps 10 times more water," aldus Sean Raymond, een doctorale student in astronomie aan de universiteit van Washington.

Gasplaneten hebben ook een grote invloed op de hoeveelheid water op de planeet. "The more eccentric giant planet orbits result in drier terrestrial planets," aldus Raymond. "Conversely, more circular giant planet orbits mean wetter terrestrial planets."

Als we dit terug plaatsen in ons eigen zonnestelsel, dan zien we dat Jupiter's baan licht elliptisch is. Dit komt overeen met het beeld van onze aarde. Onze aarde is namelijk 80% bedekt met water en niet droog of helemaal bedekt.

bron: Astrostart.nl

Er zouden dus (als je kijkt naar die simulaties) genoeg planeten moeten zijn die bewoonbaar kunnen zijn!

LEF - December 14, 2003 11:42 AM (GMT)
iedereen is het er mee eens:D:D
logisch ook....

sjoerd.

Hosted for free by InvisionFree