Title: Het ontstaan van het leven
Bert Jan - October 23, 2003 06:00 PM (GMT)
Voor welke keuze voel je het meest en waarom voel je daar het meest voor.
Een leuke discussie lijkt me die heel wat stof kan doen opwaaien... ^_^ ;)
deosolis - October 24, 2003 06:15 PM (GMT)
:huh: Hmmm.Mijn perceptie van de realiteit verschilt misschien teveel, van die van de meeste mensen,en dat komt misschien door de vele jaren te zitten snuisteren in mysteries en andere abnomale verschijnsels.
<_< maar volgens mij klopt de evolutietheorie van Darwin aan geen kanten. Teveel toevalligheden,ieder soort op aarde zou honderden of duizenden toevallige metamophoses ondergaan hebben...?Hmmm.
En toevallig bestaan er volgens de wetenschappers geen andere theorieen dan
die van de toevallige evolutie.
:( Het is volgens de wetenschappers absoluut onmogelijk dat ons gans universum gecreerd is met een doel, want dat zou betekenen dat er iemand of iets zou bestaan die zo immens veel macht en intelligentie bezit.En de mensheid is nog steeds gevangen door zijn eigen arrogantie,wij zijn het intelligentste,en het succesvolste ras in het universum,hier en nu.
:dizzy: Het is absoluut onmogelijk dat er vroeger,of ergens anders een wezen(s) bestaat die slimmer was of is dan ons want dat zouden we door onze intelligentie gedetecteerd hebben. :angry:
:blink: Iedereen die het met die theorie niet eens is wordt belachelijk gemaakt,en zijn theorie wordt dan grondig doorzocht om foutjes te vinden,als men een foutje vindt wordt die theorie op staande voet naar het rijk der fabeltjes gecatapulteerd.
Volgens mij zit er een lijn al die,zogenaamde,fabeltjes uit de oudheid,ik kan ze nu nog niet uitleggen, en waarschijnlijk zal ik dat nooit kunnen.
Bert Jan - October 26, 2003 10:55 AM (GMT)
| QUOTE (deosolis @ Oct 24 2003, 20:15 PM) |
| Het is volgens de wetenschappers absoluut onmogelijk dat ons gans universum gecreerd is met een doel, want dat zou betekenen dat er iemand of iets zou bestaan die zo immens veel macht en intelligentie bezit.En de mensheid is nog steeds gevangen door zijn eigen arrogantie,wij zijn het intelligentste,en het succesvolste ras in het universum,hier en nu. |
Wat een vreselijke arrogante wetenschappers die zoiets zeggen. Zo intelligent zijn we ook weer niet, ik in elk geval niet. ^_^
Nee, ik denk zelf dat er wel echt iets intelligents zit achter ons bestaan. En de intelligentie hiervan gaat ons allen te boven. Deze intelligentie is intelligenter dan alle mensen tezamen. ^_^
Janna - November 3, 2003 01:30 PM (GMT)
Ik zeg altijd ik weet het niet, want ik weet het niet. :) Maar dat vind ik helemaal niet erg, hoewel het altijd wel fijn en interessant is dingen proberen te verklaren...
Ik ben bang dat ik door mijn opvoeding nogal ben beinvloed (wie niet) en daardoor veel voel voor de evolutietheorie, maar ik ken ook niet veel andere theorieen moet ik bekennen. Degeneratietheorie bijvoorbeeld?? Nooit van gehoord... Ik zal eens wat meer theorieen gaan bekijken als ik weer eens genoeg tijd heb...
Wat ik altijd een beetje een leeg, loos, maar alles-verklarend idee vind, is het idee dat niet alles zo logisch hoeft te zijn als ehm 'de wetenschap' aanneemt dat het is. Neem inderdaad bijv. alle mysteries, die al dan niet weggestopt of voor gek verklaard worden, als die mysteries Waar zijn, echte mysteries zijn en onverklaarbaar zijn, dan zou alle logica wegvallen, en dat is ongeveer de enige basis-houvast wat de mens heeft volgens mij, en dat is ook het enige (in dit genre dan he) dat ik echt behoorlijk erg zou vinden: als logica niet waar is, wat houd je dan over? :cry: (--> hoort meer bij filosofie-forum, sorry, maargoed.)
Maar gelukkig gelukkig gelukkig valt er nooit te bewijzen dat logica niet bestaat, want bewijzen zou door middel van logica gaan, en dat kan dan dus niet... Oh, joepie :) Dat vind ik wel weer een geruststelling. (Hoewel, dit is ook weer dmv logica beredeneerd.. :S)
Maarja, zonder logica kun je in de praktijk ook niet normaal leven met elkaar, dus het zou er dan toch weer op neer komen dat je maar doet alsof het er wel is, ofzo... :)
Persoonlijk vind ik het heel vermakelijk om te geloven dat onze aardbol met alle levensvormen een wetenschappelijk experiment/schepping is van hoger ontwikkelde intelligentere wezens of iets dergelijks, of van iets bizars waar wij geen benul van hebben, maar om dat 'God' te noemen vind ik weer wat minder leuk en aantrekkelijk.
frederikboelaart - November 4, 2003 07:43 PM (GMT)
Ik heb eens op een docu op national graphic channel gezien dat bacteries zijn geworpen vanaf een komeet die de aarde passeerde en dat die bacteries geevolueerd zijn ...
Zelf heb ik geen idee :(
LEF - November 6, 2003 04:39 PM (GMT)
opzich weten wij niet veel over alles:D
sjoerd.
deosolis - November 8, 2003 05:55 PM (GMT)
^_^ Daarom stel ik voor dat iedereen zelf eens een theorie gaat bedenken.
Domme theorieen bestaan niet want volgens mij is de toevalligheidstheorie daar kampioen in.
Bert Jan - November 8, 2003 06:21 PM (GMT)
| QUOTE (deosolis @ Nov 8 2003, 19:55 PM) |
^_^ Daarom stel ik voor dat iedereen zelf eens een theorie gaat bedenken. Domme theorieen bestaan niet want volgens mij is de toevalligheidstheorie daar kampioen in. |
Ikzelf vind de degeneratie theorie niet eens zo slecht... ^_^
Maar ik zal eens brainstormen en zien wat voor leuke theorieeën ik bedenk. Misschien zit er wel 1 bij waarvan je denkt, dat is het!
Janna - November 16, 2003 03:05 PM (GMT)
Leuk idee :), hier mijn eigen kleine subjectieve theorietje:
Ik denk dat een intelligent, cynisch en sadistisch of moraalloos wezen van een andere planeet met iets andere tijdsnormen het voor elkaar heeft gekregen om m.b.v. technisch vernuft ons te beïnvloeden; de aardbol en bewoners, met zoiets als een 3D-projectie-machientje met multizoom- en draai- functie en natuurlijk een supermooi geluidsysteem, hoogstwaarschijnlijk lekker achteruitgezakt in een zeer comfortabel meubel, rustig aan, met een kopje koffie en de afstandsbediening in de hand.. :)
En dit zo ongeveer sinds de oertijd, het wezen in questie zag misschien eerst wat dino's, dacht, nah, dat wordt niks, en zag een tijdje later in de apen wel wat leuke mogelijkheden..
Nu maar raden wat hij/zij/het wilt; dat de mensheid op aarde een soort stabiliteit en harmonie bereikt, of juist complete chaos, of misschien verandert hij slechts af en toe hier en daar iets, denk aan karaktereigenschappen tot en met het maken van mooie tekeningetjes in weilanden, puur om te observeren hoe wij daarmee omgaan en te vergelijken met zijn voorspellingen.. Olee..
Oh en dit wezen kan natuurlijk weer vanalles zijn, de bedenker zelf, of één of ander snotjong dat met de computer van z'n pappie/mammie speelt, zich niet bewust van wat hij aanricht.. Of het is een spelletjesmachine voor openbaar gebruik, misschien is het een groepje studenten/wetenschappers dat zomaar wat uitprobeert, zodat wij een soort proefkonijnen zijn om te bekijken hoe ze het zelf op hun planeet het beste kunnen aanpakken allemaal, en zijn er op het moment hele discussies gaande over of het wel moreel verantwoord is.. :)
Ik heb hier een keer urenlang 's nachts op vakantie over gepraat met m'n beste vriendin en we werden er echt compleet paranoïde van.. :woot: Maar het was wel erg grappig.. Vooral 's nachts heeft het zo'n fijn bij-effect.. :)
Bert Jan - November 17, 2003 07:22 PM (GMT)
Goed je kunt het niet bewijzen dat het niet zo is. Het is een kwestie van geloof, net als alle andere niet bewijsbare of schijnbaar bewijsbare theorieën! ^_^
Bert Jan - November 17, 2003 07:26 PM (GMT)
| QUOTE (Janna @ Nov 3 2003, 15:30 PM) |
| Degeneratietheorie bijvoorbeeld? |
RJK - November 27, 2003 11:11 AM (GMT)
Ik weet te weinig over de evolutie theorie en niks over andere theorien over dit onderwerp, maar wat ik wel weet is dat je Het ontstaan van het leven niet kunt verklaren met de evolutietheorie. De evolutietheorie gaat namelijk over het ontwikkelen van leven en niet over het ontstaan. Het overgaan van niet-levend naar levend wat ooit gebeurt moet zijn. Mensen hebben het vaak over de zogenaamde 'oersoep' waarin dit gebeurt zou kunnen zijn.
arqrex - March 11, 2004 01:37 PM (GMT)
volgens mij zijn de apen die voor de missing link zaten genetisch gemanipuleerd door de :alien: en is daaruit onze huidige vorm geevolueerd.
:yes: :yes:
hadewey81 - March 14, 2004 07:29 PM (GMT)
ik denk idd dat we aan het terug-genereren zijn......vroeger....ja toen was alles beter....voor de industriele revolutie was alles beter...geen vervuiling....men wist nog waar men mee bezig as......we lopen op onze evolutie vooruit, en daarmee ondermijnen we onszelf. :(
laat één ding duidelijk zijn, wat overigens geen vrijbrief moet zijn om de wereld als afvalbult te gebruiken...(!!!!!!!!!!!!!!!RESPECT GRAAG!!!!)
Als wij de wereld vernielen door vervuiling en oorlogsmaterialen, vernietigen wij ONZE leefomgeving, en als het tegenzit, die van e dieren en andere wezens om ons heen.....DE WERELD DRAAIT WEL DOOR!!!!!!!!!!!!!! :yes:
we KUNNEN de wereld niet vernielen, alleen onze leefomgeving....
onwetenden maken wat dat betreft geen verschil.....de aarde overwint alles...alleen zijn wij daar niet meer bij....shit happens.... :(
en DAAROM denk IK dat we terug gaan naar ONwetendheid, want terug naar onze wijze oorsprong kunnen we alleen als we daar allemaal voor open staan... en de halve wereld, zo niet 3/4,
staat alleen open voor materialisme..... :cry:
ik baal......maar ik ga naar de hemel.... :yes:
was overigens niet lullig bedoeld, jullie denken allemaal lekker mee en zijn zich meer bewust van dingen dan andere mensendie ik heb ontmoet....jullie gaan ook naar de hemel hoor!!!! B) :woot: :angel: :angel: :angel: :kiss:
jullie alllllllllllllllemaal!!!!!
Bert Jan - March 15, 2004 10:09 AM (GMT)
| QUOTE (hadewey81 @ Mar 14 2004, 21:29 PM) |
ik baal......maar ik ga naar de hemel.... :yes:
was overigens niet lullig bedoeld, jullie denken allemaal lekker mee en zijn zich meer bewust van dingen dan andere mensendie ik heb ontmoet....jullie gaan ook naar de hemel hoor!!!! B) :woot: :angel: :angel: :angel: :kiss:
jullie alllllllllllllllemaal!!!!! |
Mag ik vragen, welke religie je aanhangt? :yes:
Paultje - March 15, 2004 03:22 PM (GMT)
:rolleyes: OEPS FOUTJE
ik heb
scheppings verhaal van de Bijbel ingevult
hihi :rolleyes: