Title: Vrouw eet 10 ton modder.
Bert Jan - October 21, 2003 09:17 AM (GMT)
Een 78 jarige vrouw uit Noord China heeft in haar leven ongeveer 10 ton modder gegeten. Dit doet ze al 70 jaar lang. :o
Hao Fenglan uit Zhangwu, een plaats uit de provincie Lianoning zegt dat ze al vanaf haar 8ste modder eet om gezond te blijven. Ze zegt dat dit is om haar fysieke toestand te verbeteren. Ze gaat 's morgens niet het huis uit voordat ze een maal modder heeft gegeten. :(
Onderzoekers zeggen dat ze volkomen gezond is. ^_^
vertaald van deze bron
PJ - October 21, 2003 10:12 AM (GMT)
Hmmm...
Tja, het is maar wat je lekker vind :sick:
BTW, volgens mij is het geen modder, maar gewoon aarde (modder = mud en soil = aarde) :geek:
Bert Jan - October 21, 2003 10:33 AM (GMT)
Oh... een vertaalfoutje... :(
PJ - October 21, 2003 10:52 AM (GMT)
maar ja, wat zou makkelijker zijn, droge aarde of natte aarde ^_^ Ik denk natte aarde, dus modder, want dat glijd nog wel makkelijk weg :woot:
Hmm, misschien iets voor vegetariërs...
kunnen ze in een restaurant zand met een aardbeiensmaakje ofzo bestellen :D :P
Janna - October 22, 2003 03:57 PM (GMT)
Alsof vegetariers een gebrek aan vlees-/vis-vervangers hebben... :huh:
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, er is ook een amerikaanse wetenschapster die een dieet volgt waarbij ze geen zoetigheid (snoep, koekjes), brood, pasta, aardappels en rijst eet, om 150 te worden. Het lijkt een beetje op het Atkins dieet, maar nu wordt het dus wetenschappelijk onderzocht...
Zie ook het
LinkjeMijn broer doet het nu ook, (al 2 dagen! :blink: :unsure: ) en misschien ik ook in den toekomst, 150 worden, dat lijkt me wel wat, maar ook weer niet eigelijk :), maar ik houd zo van brood (en koekjes!!), maarja, het lijkt me in ieder geval een fijner dieet dan modder...
Wat vinden jullie ervan?
Tardis - October 22, 2003 08:44 PM (GMT)
Tien ton! dat is vast hele lekkere modder, sambal bij? Modder met stokjes eten lijkt me een uitdaging voor de echte doorzetter, aardvochtige grond schat ik.
Purpleglimpse - October 23, 2003 01:00 PM (GMT)
Modder lijkt mij echt vies...en ook saai als je het vaak eet. Maar er zitten natuurlijk wel veel mineralen enzo in modder dus het zou best gezond kunnen zijn.
Ik vind het wel knap van je broer, Janna, dat hij dat dieet wil volgen (en dat hij het al wat dagen volhoud natuurlijk), maar het is de vraag of iemand zo oud WIL worden. Je krijgt toch te maken met aftakeling en verval en dat lijkt me ook niet echt alles. En hoe leuk is het leven als je jezelf steeds dingen moet ontzeggen? En als je werkelijk 150 wordt, ben je toch bijna 2/3 van je leven 'bejaard'. Ik denk niet dat het echt zo'n feest is, vooral ook omdat je iedrreen om je heen die niet zo oud wordt als jij verliest.
Ben je dan eindelijk 150, blijf je alleen over... :(
Maar dat zijn weer dingen waar je eeuwig over na kunt denken, het nut van oud worden en daarmee ook weer de zin van het bestaan enzo....*aaaah, hersenspinsels!!* :geek:
Lumina - October 23, 2003 04:09 PM (GMT)
Wij hebben een dokter die vroeger tegen mijn moeder zei; als ze hun snoep op de grond laten vallen, laat ze het dan vooral oppakken en opeten, worden ze sterk van...
Iets met bestand zijn tegen bacteriën, ofzo :lol:
Janna - October 23, 2003 04:33 PM (GMT)
Ja, dat is mij ook altijd verteld, en daarom zijn die schoonmaakmiddelen reklames met brandschone huisjes met spelende kindertjes eigenlijk best fout (en eng), als je bedenkt dat die kindertjes bij het minste of geringste al ziek kunnen worden...
(Sorry nog even offtopic)
Nah, het is dus zo, (tenminste dat wordt beweerd) dat je met dat dieet niet 2/3 van je leven bejaard bent, maar dat je je op je 150e voelt als een normale 75-jarige. Je rekt je levensduur dus uit, maar dat haalt niet weg dat je langere tijd bejaard bent dan normaal, dacht ik. Maar je blijft weer wel veel langer vitaal en energiek en gezond...
En het haalt zeker niet weg dat je iedereen dan om je heen gaat verliezen, maar ik zou het niet gek vinden als het ooit best gewoon is om zo drastisch te dieeten... Of tenminste net zo gewoon als vegetariers nu zijn... Of zoiets... :)
Ik vraag me trouwens af wat een 8-jarig kind bezielt om modder/aarde te gaan eten, onder het mom van dat is vast heel gezond! :dizzy:
Bert Jan - October 27, 2003 07:21 PM (GMT)
| QUOTE (Janna @ Oct 23 2003, 18:33 PM) |
| Ik vraag me trouwens af wat een 8-jarig kind bezielt om modder/aarde te gaan eten, onder het mom van dat is vast heel gezond! :dizzy: |
Och ieder kind heeft weleens zand gegeten. Ik ook weleens maar het beviel me niet erg goed... ^_^
Mischien haar wel... :unsure:
Janna - October 28, 2003 07:58 PM (GMT)
Ik bedoel ook niet zomaar, want dat zou ik ook wel begrijpen, want wat kinderen al niet in hun mond stoppen... :) (Mmm, kattebrokjes!! :))
Nee, ik bedoel juist, wat een kind bezielt om aarde te eten echt puur om de reden dat het zo gezond is... :(
Nouja, misschien ben ik wel alleen kleine verwende kindertjes, zoals ik was, gewend, die gezond eten zoals bijvoorbeeld al het GROENE eten vies vinden en uitspugen of stiekem in hun servetje verstoppen om weg te gooien... :blush:
Misschien zijn de kindertjes in China op hun 8e al intensief met gezondheid bezig...
jona - February 9, 2004 05:42 PM (GMT)
die is na afloop moddervet ^_^
M3isSi3j - February 10, 2004 02:11 PM (GMT)
leefde die vrouw enkel maar van modder? Er zitten wel heel veel minerale in.. of je nou een plant eet die die miniralen opneemt of gelijk de aarde waaruit die het gehaalt heeft.. never mind toch ;)
Ff over dat andere.. het is wel waar.. ik ken een kintje dat vroeger altijd kippestrond at en echt altijd buiten was.. die is nooit ziek! Terwijl het bij mij thuis idd altijd super schoon was, geen vloerbedenkking of huisdieren i.v.m. de astma van mn zus.. en ik kan geen tochtje hebben of ik ben snot verkouden en ziek :(