Title: vreemde blubber
fiero - October 10, 2003 03:22 PM (GMT)
Een aantal maanden geleden werd in het nieuws vermeld dat er een vreemde slijmerige blubber aangespoeld was aan de een of andere kust (weet niet meer waar). De blubber was net iets kleiner dan een mini cooper (weet niet hoe ik de grote anders moet vergelijken).
Niemand wist wat het was. Maar vreemd genoeg heeft men er verder nooit nog een woord over gesproken. Heeft hier iemand soms meer info over?
PJ - October 10, 2003 03:41 PM (GMT)
Ik meen er ook iets over gehoord te hebben, maar was dat niet een of andere reuze-kwal? :ermm:
fiero - October 10, 2003 03:45 PM (GMT)
Dat waren hun vermoedens dacht ik, maar ze wisten het niet zeker.
Tardis - October 10, 2003 04:00 PM (GMT)
Een tijd geleden een hoopje ondefinieerbaar slijmerig spul ergens aangespoeld en door sommige mensen gevonden? Het rook ook nog naar iets onbekends misschien? Getsie! Ik denk dat we wel met zekerheid kunnen vaststellen dat het om iets heel mysterieus gaat. Brrr!
deosolis - October 10, 2003 04:02 PM (GMT)
:huh: Ik heb er ook iest van opgevangen, ik denk dat het om een soort algen ging.
:fluit: Ik zoek het eens op.
Purpleglimpse - October 14, 2003 10:08 AM (GMT)
Volgens mij bedoelen jullie dat 'onbekende beest' dat op 2 juli aanspoelde op de kust van Chili. Eerst dacht men dat het om een walvis ging, maar aangezien het ongewerveld was dachten ze later aan een soort gigantische inktvis of een nieuwe soort.
Maar op 12 juli stond in de krant dat de klont blubber waarschijnlijk van een potvis was. Als een potvis op zee sterft rot hij weg tot een skelet in een blubberige massa die wordt omhuld door huid. Wanneer de huid knapt, zakken de botten naar de bodem van de zee en spoelt de blubber aan. :yes:
PJ - October 14, 2003 10:11 AM (GMT)
Dank je Purpleglimpse, weer wat bij geleerd B)