In 1986 waren 2 mannen aan het jagen aan een riviertje in het Asterousia-gebergte in West-Kreta toen ze 's morgenvroeg om 7:30 uur een vreemd geluid hoorden dat klonk als het klapwieken van een vogel. Eerst schonken de jagers er geen aandacht aan maar op een gegeven moment zagen zij een enorme donkergrijze "vogel" boven hun hoofd. :o
Het beest zag er vreemd uit. De vleugels bestonden uit een soort vlies die aan de huid van een vleermuis deed denken. De vleugeltips van het wezen waren voorzien van vingerachtige uitsteeksels en aan de poten zaten scherpe klauwen. De bek van het dier leek op die van een pelikaan. De mannen bleven er naar kijken totdat het in de bergen verdween. :mellow:
Toen de jagers thuis waren wilden ze de "vogel" opzoeken maar konden hem nergens in vinden. De enige gelijkende afbeelding was die van een pterodactylus, een vliegend reptiel dat volgens zoologen al miljoenen jaren geleden is uitgestorven. :blink:
Er zijn er ook een paar geschoten... :mad: :no:
Wat zou je hier nou van moeten denken... Ik denk dat ze in het heden, als ze nog zouden bestaan, wel al lang gevonden moeten zijn. Want met enkele exemplaren hou je niet het diersoort in leven, toch? Dus dan zouden er meer moeten zijn, maar dan zouden ze dus eigenlijk al lang weer ontdekt moeten zijn. Misschien dat die foto nep is (net als die UFO video die er zo echt uit zag)
Toch twijfel ik nog een beetje :ermm: , niet omdat ik die foto heb gezien, maar toch......
:( ik weet het niet ik twijfel.
Tja, zou kunnen uiteraard... Ik denk dat je toch overal voor moet openstaan
| QUOTE (PjSchumi) |
| Want met enkele exemplaren hou je niet het diersoort in leven, toch? |
Je onderschat hier een beetje de taaiheid van dieren, dunkt me :geek:
De oplossing voor dit 'mysterie' is weer heel simpel, vraag jezelf af of er een museum bestaat waar de resten van deze pterodactilussen te zien zijn. Ik kan je garanderen dat het nieuws zou inslaan als een bom wanneer men ergens een niet versteend skelet van een pterodactilus zou aantreffen, het zou een absoluut topstuk zijn in de collectie en het publiek zou de deur platlopen.