View Full Version: The Year Zero (2012 A.D.)

Mysteries van de aarde > Verdwenen culturen > The Year Zero (2012 A.D.)

Title: The Year Zero (2012 A.D.)

SHREK - October 2, 2003 07:34 PM (GMT)
In 2012 eindigt volgens de Maya-kalender de periode van de vierde zon en begint de periode van de vijfde zon. Deze omwenteling zal grote opschudding veroorzaken in de wereld, d.w.z. aardbevingen, oorlogen en andere rampen.

De hoofden van de indianenstammen houden sinds eind jaren negentig (?) al bijeenkomsten om zich voor te bereiden op deze gebeurtenis. En hier heeft filmmaker Wiek Lenssen een film over gemaakt, die een soort van documentaire over de Maya-cultuur is. Meer informatie: Filmrecensie in Het Parool van 16 januari 2002

De Inca's geloofden ook in een profetie waarin dit de tijd is waarin de mensheid een aanloop neemt naar een nieuwe periode van 144.000 dagen ofwel 5128 jaar, die begint in 2012. Ze verwachten dat dan ook "leraren" onder de mensheid zullen verschijnen, d.w.z. mensen met een zeer hoge spirituele inwijdingsgraad. Men is momenteel bezig zo veel mogelijk mensen te scholen in spirituele kennis om de profetie te helpen in vervulling te gaan. Meer informatie: Inka Online

Ik heb de film (nog) niet gezien :no:
Ook heb ik geen reis van 3500 dollar naar Peru geboekt om ingewijd te worden :P

Lumina - October 3, 2003 12:01 PM (GMT)
is het serieus zo duur om daar heen te gaan??

ik wil er namelijk best wel heen.... :D

Bert Jan - October 3, 2003 09:33 PM (GMT)
Wat verwachten de Maya's dan van deze tijd?

SHREK - October 9, 2003 09:58 PM (GMT)
QUOTE (Lumina @ Oct 3 2003, 13:01 PM)
is het serieus zo duur om daar heen te gaan??

Nee, natuurlijk niet :no: Maar op die site kon je een reis, inclusief inwijdingsrituelen en scholing, boeken naar Peru...
Dan zal je wel worden ondergebracht bij zo'n indianenstam en meedoen aan hun religieuze uitingen... Dat lijkt me op zich wel leuk, om te kijken hoe alles in zo'n indianendorp reilt en zeilt, maar niet voor 3500 dollar!

SHREK - October 9, 2003 10:07 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan)
Wat verwachten de Maya's dan van deze tijd?

Dat kon ik dus niet terugvinden, alleen dat de mensen dan "gelukkiger dan nu" zullen zijn, maar dat komt pas na een tijd van rampspoed, aardbevingen, etc. Ik zie hier weer verbanden met het duizendjarig rijk in Openbaring van Johannes, aleen kloppen de data dan niet :no:

Aan de andere kant heb ik ook eens ergens gelezen dat binnen de Apocalyps een kleine apocalyps wordt beschreven, dus misschien is dan wel die kleine... Maar da's toch pas achteraf te verifiëren :fluit:

deosolis - October 10, 2003 03:38 AM (GMT)
:huh: dit doet me denken aan Nostradamus.

:blink: In zijn voorspellingen,staat ook zo iets dergelijks.

fiero - October 10, 2003 04:39 PM (GMT)
Voor wat ik weet passeert er in 2012 een 12de planeet die dus die natuurrampen zal veroorzaken. Die planeet is door de minoërs ontdekt of zo, maar hier een link naar wat info over die 12de planeet en alles erachter.
Ook interessante site over verschillende andere mysteries.

SHREK - October 12, 2003 12:46 AM (GMT)
QUOTE (Fiero)
Voor wat ik weet passeert er in 2012 een 12de planeet die dus die natuurrampen zal veroorzaken.

Zou kunnen uiteraard, voor zover ik weet worden er geen oorzaken van de natuurrampen, aardbevingen, etc. genoemd, dus waarom zou een passerende planeet niet de oorzaak kunnen zijn...
De planeet X (romeins voor 10 :yes:), Nibiru of "Bruine dwerg" worden vaker genoemd, dus er moet wel iets mee zijn!
Maar moet ie dan niet eens in zicht zijn, immers over negen jaar komt ie op visite?

Tardis - October 12, 2003 03:05 PM (GMT)
Planet X, Nibiru, of hoe je het noemen wilt bestaat niet. Als een dergelijke planeet ons in 2012 zou passeren moet die planeet zich op dit moment al binnen de baan van Pluto bevinden. Een planeet in de buurt van onze eigen ster 'Zon' kunnen we tegenwoordig niet meer over het hoofd zien, telescopen van het caliber Hubble kunnen zelfs planeten bij ver weg gelegen sterren traceren, en de eerste astronoom die een dergelijke nieuwe grote planeet in ons zonnestelsel ontdekt is meteen nobelprijskandidaat. Als Nibiru bestond zouden we dat inmiddels wel zeker weten.

Ik weet dat ik voor de zoveelste keer een smeuïge fantasie van sommige mensen neerschiet, maar willen we de feiten van de onzin scheiden of niet? Als een mysterie na bestudering onzin blijkt te zijn moet je zo groot zijn om dat te accepteren en je aandacht vestigen op mysteries die nog niet opgelost zijn, er blijft nog meer dan genoeg over. :yes:

deosolis - October 12, 2003 05:47 PM (GMT)
:blink: 20 mei 2003
Er is een nieuw buursterretje van de zon ontdekt. Het betreft een zwakke rode dwerg, SO25300.5+165258, die zich mogelijk op slechts 7,8 lichtjaar van de aarde bevindt. Daarmee zou de ster, voor zover bekend, na de drie sterren van het Alfa Centauri-stelsel en de Ster van Barnard de dichtstbijzijnde buur van de zon zijn. De dwergster verraadde zijn betrekkelijke nabijheid door zijn grote eigenbeweging ten opzichte van de achtergrondsterren. De gemeten afstand is echter nog tamelijk onzeker, temeer daar de helderheid van de ster te gering lijkt voor een rode dwerg van dit type.
Meer informatie: http://www.gsfc.nasa.gov/topstory/2003/0520newstar.html

:fluit: :fluit:

deosolis - October 12, 2003 06:19 PM (GMT)
:) En onze bruine dwerg heeft zelfs nog een vriendje ook.
http://www.govertschilling.nl/
<_<
http://www.apollonius.net/nemesis.html

:ermm: Ik zeg niet dat dit allemaal de waarheid is maar volgens mij is het mysterie verre van opgelost.

coolio - October 15, 2003 12:54 PM (GMT)
QUOTE (Tardis @ Oct 12 2003, 16:05 PM)
Planet X, Nibiru, of hoe je het noemen wilt bestaat niet. Als een dergelijke planeet ons in 2012 zou passeren moet die planeet zich op dit moment al binnen de baan van Pluto bevinden. Een planeet in de buurt van onze eigen ster 'Zon' kunnen we tegenwoordig niet meer over het hoofd zien, telescopen van het caliber Hubble kunnen zelfs planeten bij ver weg gelegen sterren traceren, en de eerste astronoom die een dergelijke nieuwe grote planeet in ons zonnestelsel ontdekt is meteen nobelprijskandidaat. Als Nibiru bestond zouden we dat inmiddels wel zeker weten.

Ik weet dat ik voor de zoveelste keer een smeuïge fantasie van sommige mensen neerschiet, maar willen we de feiten van de onzin scheiden of niet? Als een mysterie na bestudering onzin blijkt te zijn moet je zo groot zijn om dat te accepteren en je aandacht vestigen op mysteries die nog niet opgelost zijn, er blijft nog meer dan genoeg over. :yes:

Ik zeg niet dat de planeet X wel bestaat, maar ik zeg ook niet dat hij niet bestaat.

Om te stellen dat hij niet bestaat, omdat hij nog niet gezien is, vind ik een beetje te kort door de bocht.
Ik heb nog nooit een adder in het wild gezien, maar ik weet zeker dat hij bestaat.

Weet je wel hoe groot het heelal is, en er is nog maar een fractie van ontdekt.

En om te zeggen, dat de planeet dicht bij moet zijn om gezien te worden, hoeft natuurlijk ook niet.

Misschien is de planeet zo ver weg, dat we hem nu nog niet zien, maar heeft deze zo'n grote snelheid dat het binnen 9 jaar in onze zonnestelsel binnen gedrongen is.

Laten we dus even afwachten tot over 9 jaar, dan kunnen we zeggen dat de voorspelling niet klopt.

Maar dat wil niet zeggen dat de planeet niet bestaat.

Tardis - October 15, 2003 06:38 PM (GMT)
QUOTE (coolio @ Oct 15 2003, 13:54 PM)
Om te stellen dat hij niet bestaat, omdat hij nog niet gezien is, vind ik een beetje te kort door de bocht.
Ik heb nog nooit een adder in het wild gezien, maar ik weet zeker dat hij bestaat.

Het is geen goede vergelijking omdat er foto's en t.v. beelden van adders te zien zijn geweest. Het bestaan van adders is ondubbelzinnig bewezen.
Niburu bestaat alleen in de mythologie, oude volksverhalen.

Maar ik ben de beroerdste niet, ik doe bij deze de plechtige belofte dat ik tracteer op bier als we over negen jaar naar een voorbij flitsende planeet Niburu kunnen kijken. Misschien doe ik er nog een barbeque bij ook. :D

deosolis - October 15, 2003 07:05 PM (GMT)
:mellow: mergueze bij de barbQ?

SHREK - October 17, 2003 04:27 PM (GMT)
QUOTE (Tardis)

Dit is dan weer nieuw voor mij, heb je ook verwijzingen naar online teksten, dan kan ik het eens nalezen...

QUOTE (Deosolis)
QUOTE (Tardis)
(...) ik doe bij deze de plechtige belofte dat ik tracteer op bier als we over negen jaar naar een voorbij flitsende planeet Niburu kunnen kijken. Misschien doe ik er nog een barbeque bij ook. :D

:mellow: mergueze bij de barbQ?

Rubberboot gaat mee :woot:

deosolis - October 17, 2003 05:38 PM (GMT)
:D :D :D
Ik maak dan een ongelooflijke coctail.
http://www.crystalinks.com/nibirulinks.html

:rolleyes:
http://www.xfacts.com/ancient/

Tardis - October 18, 2003 12:01 PM (GMT)
QUOTE (SHREK @ Oct 17 2003, 17:27 PM)
QUOTE (Tardis)

Dit is dan weer nieuw voor mij, heb je ook verwijzingen naar online teksten, dan kan ik het eens nalezen...

Het is vrij eenvoudig om daar wat over te lezen, ik gebruik meestal Google en als je de zoektermen Niburu + Sumer + Annunaki gebruikt vind je meer informatie dan je vandaag nog kunt lezen....

Hieronder is alvast een voorbeeld

http://alvid.homestead.com/sumer.html

deosolis - October 18, 2003 05:24 PM (GMT)
;) Ik zou eens graag de bewijzen zien, die duidelijk aantonen dat alle mythologische,en oude verhalen kompleet verzonnen zijn.

^_^ Want eerlijk gezegd,is het volgens mij de hoogste tijd dat de geschiedenisschrijvers eens samenkomen om eens op een serieuze manier de geschiedenis te herzien. Ze kunnen misschien beginnen met alle mysterieuze artefacten,en teksten op een serieuze manier onder de loep te nemen,in de plaats van als leugens of vervalsingen van de hand te doen.
:unsure:
De wetenschap zou logischerwijs, de trendsetter moeten zijn,om bij iedere nieuwe ontdekking hun theorieen te moeten herzien,in de plaats daarvan word alles die
in hun plaatje past opgenomen,en de rest als leugen of fabeltjes versleten.
:blink: Das cheaten en normaal worden cheaters gebannen.

De oerknal, waar komt dat vandaan,waar zijn de bewijzen ervan?

De evolutietheorie,een vink kan zich aanpassen aan het soort zaad die in zijn omgeving groeit,maar het blijft een vink.

:rolleyes: De boomvaren die naast mij staat, :blush: Bertje is zijn naam, na miljoenen jaren evolutie is hij nog steeds dezelfde boomvaren,en een miljoen jaar van hier zullen de nazaten van Bertje,mijn achter-achterkleinkinderen nog steeds geen nachtzoentje komen geven, want zullen nog steeds boomvarens zijn.

Door de geschiedenis heen zijn er honderden meldingen van goden die uit de hemel neerdaalden.Er zijn duizenden Ufo-meldingen, maar dat zijn allemaal leugenaars,want zij hebben er geen diploma voor.

:angel: Pas op, ik weet dat er bedriegers zijn,en die waren er zowel vroeger als nu,maar zolang er geen degelijk onderzoek met bewijzen is geweest, kan men het kaf van het koren niet scheiden.

:woot: Wie weet misschien zal met de intenetgeneratie, een nieuwe generatie archeologen,en geschiedenisschrijvers opstaan, die hun handen wel durven vuilmaken.

Lumina misschien???? ^_^

Tardis - October 18, 2003 09:31 PM (GMT)
QUOTE (deosolis @ Oct 18 2003, 18:24 PM)
;) Ik zou eens graag de bewijzen zien, die duidelijk aantonen dat alle mythologische,en oude verhalen kompleet verzonnen zijn.

Dat is een onredelijke vraag omdat een verzonnen verhaal geen banden met de realiteit heeft. Om dezelfde reden kun je in de rechtspraak niet van iemand verlangen dat hij bewijst dat hij onschuldig is aan een misdrijf dat hem door iemand verweten wordt.
In de tijd van de heksenverbrandingen was dat een ander verhaal, daar kon men elke vrouw beschuldigen van hekserij en de beschuldigde moest bewijzen dat ze geen heks was. Dat is dus een onmogelijke opgave.
De wereld zou op zijn kop staan als iedereen zo maar wat onzin kon uitkramen en van anderen eist om te bewijzen dat zijn onzin inderdaad onzin is.

Een bijzonder klein groepje mensen beweert dat er een tiende planeet in ons zonnestelsel is (sommigen zijn de tel kwijt en hebben het over elf of zelfs twaalf) de astronomen die dagelijks niets anders doen dan het heelal afspeuren hebben nooit een tiende planeet gezien. Terwijl ze in zonnestelsels die vele lichtjaren van ons verwijderd zijn wèl planeten kunnen zien. Het is niet anders dan logisch dat de mensen die menen dat deze astronomen niet goed uit hun doppen kijken hun beweringen over een planeet X hard maken. B)

deosolis - October 18, 2003 11:29 PM (GMT)
:huh: Op die manier moeten de wetenschappers dan niets te bewijzen, van zodra men dan zijn diploma behaald en men loopt netjes in de lijn,dan is men geloofwaardig.
Alles wat de laatste 200 jaar aan theorieen bedacht werden is de waarheid, alles van daarvoor, of het grote deel ervan,is onzin.Want wij zijn nu veel intelligenter en spreken alleen de waarheid.

Zelfs Plato wordt er onderuitgehaald,zijn atlantis verhaal wordt nu oorlogspropaganda genoemd,wie weet nu in godsnaam wat Plato dacht. Is dat geen onzin?
:D Ik zeg niet dat Nibiru hier in de buurt is,ik zeg ook niet dat de wereld zal vergaan in 2012, dat weet ik niet en dat weet niemand.
Ik zeg alleen dat het mogelijk is dat Nibiru,planetX,The planet of the crossings,of the Nemesis bestaat.Door gans de geschiedenis, vindt men er overal sporen van.
:ermm: Is het niet eigenaardig dat de Sumeriers,de Maya's,en nog een tal van oude culturen,zulk een geavanceerde kennis hadden van het heelal,dat ze zulk een grote moeite deden om dingen te bestuderen,van wie ze tussen haakjes niet konden zien met de techniek van toen,om ze dan in sprookjes te verwerken.

^_^ Enne als iemand u aan wijst als moordenaar,dan wordt die persoon een getuige,wel dan stel ik voor een goeie advokaat te nemen. :fluit:

:rolleyes: weet iemand hoe dicht een rode dwerg bij ons zonnestelsel moet zijn alvorens men hem kan zien .

SHREK - October 19, 2003 01:09 AM (GMT)
QUOTE (Deosolis)

^_^ Want eerlijk gezegd,is het volgens mij de hoogste tijd dat de geschiedenisschrijvers eens samenkomen om eens op een serieuze manier de geschiedenis te herzien. Ze kunnen misschien beginnen met alle mysterieuze artefacten,en teksten op een serieuze manier onder de loep te nemen,in de plaats van als leugens of vervalsingen van de hand te doen.
:unsure:

De wetenschap doet de mythologische legendes af als een dom bijgeloof van een onontwikkeld volk. De wetenschap weigert te begrijpen dat het hiet eigenlijk om zeer grote waarheden gaat, waarheden waarmee ook een groot deel van de mythische bouwwerken te verklaren zijn. Ik zal als voorbeeld het beeld geven hoe deze mensen naar de aarde keken, want de aarde was volgens de opvattingen van de mysteriën niet een levenloos hemellichaam, zoals de huidige astronomie haar opvat, maar een geestelijk planetair wezen. In Egypte wees men op de merkwaardige geestelijke en natuurlijke krachten die met de namen Isis en Osisr werden aangeduidt, wanneer de blik op de oorsprong en bron werd gericht van wat er in de innerlijke mens tot openbaring kan komen. En in Griekenland werd de naam Dionysos gebruikt wanneer men op de oorsprong wilde wijzen waaruit de innerlijke mens is ontstaan.

Wat ik wil zeggen is dat het inwijdingsverhalen zijn, verhalen die het pad der inwijding, zoals het in die tijd ging, beschreef. Kijk maar eens naar de reis van Odysseus (schrijf ik dat goed?), moet hij eigenlijk niet allerlei moeilijkheden overwinnen, moeilijkheden welke eigenlijk de lagere natuur van de mens voorstellen, het dierlijke van de mens? Het is de weg van de geboorte van de innerlijke hogere mens, welke besproken wordt in de mythologiën, van de wedergeboorte, deze term wordt zelfs tegenwoordig nog gebruikt. Deze weg staat ook beschreven in het Boedhisme (zoals het toen ging), maar ook in de Evangeliën en dus ook in de mythologiën van over de hele aarde.

Ik wil hier even stilstaan bij het grote mysterie van Externstein, zeg maar de leidende cultus van de Germanen in de tijd tot aan de tijd van het Romeinse rijk. Als men deze plaats bekijkt, dan kan men de zo de inwijding eruit pikken. De mens in die tijd van de geschiedenis, was nog niet zo individueel en abstract gericht als nu, deze voelde zich nog verbonden met zijn familie, stam, volk in tegenstelling tot de latere Romeinen, wat zich bijvoorbeeld laat zien in het testamentsrecht, oftewel de erfenis ging niet naar de gemeenschap, maar naar het kind c.q. erfgenaam bij de Romeinen. Dat zijn de tekenen waar we op moeten letten!

Maar over Externstein, hier is bijvoorbeeld een plek met een enorme diepe ravijn eronder, de leerlingen moesten hier dan over een touw heen lopen. En dit vergde veel van de leerlingen, die nog lang niet zo individueel waren als nu, een enorme kracht, want de angst om te vallen was groot, dit zorgde ervoor dat de innerlijke mens zich echt verstevigde in de fysieke mens, dat de leerling zichzelf als individu bewust werd en zo zijn er gewoon veel meer voorbeelden. De ingewijden waren de voorlopers het de mensheid, vandaar dat ze zich dienden in te wijden via deze oefening, want het zou de tijd worden van de individuele mens (voor nu ligt dit dan wat anders, want nu leven we in het hoogtepunt van de tijd van de individuele mens)...

Het zijn naar mijn idee dus occulte waarheden, welke, als ze in perspectief worden geplaatst, zeer begrijpelijk kunnen zijn voor de huidige mens. Het is misschien niet met hard bewijs te staven, maar deze theorie en de aanwijzingen ernaar plaatst wel de puzzelstukjes zo op dat deze leidt tot een oplossing, tenminste voor mij dan....

En deze wegen tot verlichting, tot wedergeboorte, tot het bewustworden van het onsterfelijke van de mens, deze staan dus in de mythologiën, maar ook in alle religies, en het is in deze tijd dat de mens dit dient te onderzoeken, want de tijd is kort... Het is niet voor niks dat de ontdekkingen op dit gebied met alle raadsels erbij, zich in deze tijd voordoen en niet zeg maar vijfhonderd jaar eerder. Maar goed dat is een heel andere zaak.

De puzzel die de piramides, Externstein, Stonehenge, Cornwall, het wonder van Lazarus, de Trojaanse oorlogen, maar ook de overwinningen van Alexander de Grote, vormen zijn zo allemaal eigenlijk heel begrijpelijke puzzelstukjes, die op hun plaats vallen, na het bekijken van deze puzzelstukjes vanuit het bovengenoemd perspectief...

SHREK - October 19, 2003 02:23 PM (GMT)
Foto van Externstein...
user posted image

Tardis - October 19, 2003 03:10 PM (GMT)
QUOTE (deosolis @ Oct 19 2003, 00:29 AM)
:huh: Op die manier moeten de wetenschappers dan niets te bewijzen, van zodra men dan zijn diploma behaald en men loopt netjes in de lijn,dan is men geloofwaardig.

Nee je hebt niet goed gelezen, of je wilt het niet begrijpen.
Stelling: Ik ben geen mens en kom van de planeet K-PAX. bewijs maar eens dat mijn bewering niet waar is. Veel succes.

Het is prima als iemand beweert dat er een tiende planeet in ons zonnestelsel is, maar als die bewering is gebaseerd op een vijf-en-een-half duizend jaar oude tekst en we kunnen met de meest geavanceerde technieken geen enkele aanwijzing voor het bestaan van een tiende planeet vinden (en zo moeilijk is dat tegenwoordig niet) dan heeft die persoon op zijn minst het nadeel van de twijfel.

deosolis - October 19, 2003 05:51 PM (GMT)
:huh: http://www.planetxvideo.com/planetxvideoNEWS.htm
^_^ Er worden nog maandelijks nieuwe, grote objecten ontdekt in de nabijheid van ons zonnestelsel
:fluit: Enne planeten zien in andere zonnestelsel, zelfs Hubble is daartoe niet in staat,zie hier hoe men te werk gaat.
http://www.infoster.be/negepl/other.html

Een rode dwerg opsporen in de Kuiper belt is nog steeds een enorme moeilijke opgave. :yes:

fiero - October 20, 2003 12:31 AM (GMT)
QUOTE (Tardis @ Oct 19 2003, 16:10 PM)

Stelling: Ik ben geen mens en kom van de planeet K-PAX. bewijs maar eens dat mijn bewering niet waar is. Veel succes.

Leuke film K-PAX :D

Bert Jan - October 20, 2003 08:48 AM (GMT)
Maar stel je voor dat de Grieken gelijk hadden.

De grieken beweerden dat er een anti-aarde was. Een aarde die recht tegenover de aarde stond en zich bevond achter de zon.

Als deze aarde dezelfde snelheid heeft als onze aarde, is het onmogelijk om hem een keer te zien. En alles heeft zijn tegenstelling in de natuur, dus waarom de aarde niet? :huh:
Kijk maar eens naar Feng Shui... Deze oude bouwkunst is gebaseerd op het gegeven dat alles een tegenstelling heeft en dat alles in evenwicht is.

Bewijs maar eens dat deze anti-aarde niet bestaat! :unsure:

deosolis - October 20, 2003 12:00 PM (GMT)
;) Ik zou eerder proberen te bewijzen dat anti-aarde wel bestaat. :D

Bert Jan - October 20, 2003 12:59 PM (GMT)
Stel je voor dat die astroïde die de aarde passeert in 2014 nu de planeet Niribu is? :o
:fluit:

Keesb - May 20, 2004 04:19 PM (GMT)
Om terug te komen op de basis van deze posts, Het is het einde van de Maya kalender en niet het begin. Voor de Maya's was het 12-12-2012 de laaste dag van het grote jaar. 13.0.0.0.0.0. "Men" neemt nu aan dat het dan afgelopen is, maar daarna is er altijd een nieuw begin. Aannemelijk is dat na deze dag in Maya termen de nieuwe dag begint. 13.0.0.0.0.1
Hoe onwaarschijnlijk dat ook mag zijn voor de onderzoekers, maar de Maya's leefden ook met een linear systeem en begonnen niet opnieuw.
En voor wat betreft de 12e planeet, ach da's een ander verhaal.

Hosted for free by InvisionFree