Title: Wereldvernietiging op 19 mei 2031
Bert Jan - October 1, 2003 05:48 PM (GMT)
De wereld eindigt om 10 uur 's avonds op 19 mei 2031. Op deze dag zal een nieuwe asteroide ons vernietigen. Het 2,25 kilometer brede ruimtebrok verplaatst zich met 32000 kilometer per uur - 9 kilometer per seconde. De Engelse minister van wetenschap, David Sainsbury, verbaasde de House of Lords met de vernietigende ontdekking van de astronomen.
Asteroide expert Keven Yates zegt: "Als hij ons zou raken zou hij in ieder geval een continent verdampen. De klimaatverandering zou een nucleaire winter tot gevolg hebben die al het menselijk leven zou kunnen laten uitsterven." Lord Sainsbury verklaarde dat een eerder ontdekte asteroide die ons zou raken in 2014 geen bedreiging vormt. Wel gaf hij aan dat een tweede en gevaarlijkere steen op weg is. Wetenschappers hebben de datum de afgelopen 48 uur uitgerekend.
Mr Yates, van de asteroid monitoring system in het Brits nationaal ruimtevaart centrum, gelooft dat de kans op inslag klein is. De asteroide, is voor het eerste gespot op 31 augustus door de Minor Planets Centre in Cambridge, Massachussetts. Hij wordt gevolgd door de Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, Californie.
Bron: Algemeen Dagblad
Dan kunnen de Maya's geen gelijk hebben? Naar mijn weten hadden zei de einde van de wereld voorspeld op 8 december 2012! :no:
We zien het wel... :zz:
Tardis - October 1, 2003 06:39 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Oct 1 2003, 18:48 PM) |
De wereld eindigt om 10 uur 's avonds op 19 mei 2031. Wetenschappers hebben de datum de afgelopen 48 uur uitgerekend.
|
Bedankt voor de tip, ik kan nu met een gerust hart een aflossingsvrije hypotheek voor 30 jaar afsluiten. :D
| QUOTE |
| Dan kunnen de Maya's geen gelijk hebben? Naar mijn weten hadden zei de einde van de wereld voorspeld op 8 december 2012! |
Dan zitten ze er maar liefst 19 jaar naast! Wat een prutsers ^_^
deosolis - October 1, 2003 06:56 PM (GMT)
:dizzy: In mei van dit jaar,was er ook even paniek op het web,er ging namelijk een tweelingzon van de onze zon, ons zonnestelsel binnenkomen, :cry:
de polen gingen verwisselen , en de aarde ging stilvallen....enz.
:unsure: Wij zijn hier nog,..............................ik denk het toch :cry:
Lumina - October 2, 2003 11:35 AM (GMT)
Als het aan voorspellingen lag was onze wereld al 3000 keer vernietigd geweest :P
frederikboelaart - October 2, 2003 04:21 PM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ Oct 1 2003, 19:39 PM) |
Dan zitten ze er maar liefst 19 jaar naast! Wat een prutsers |
Prutsers ??? Dat was wel een primitief volk en zo ver lagen ze er niet van !!
Trouwens , ondertussen kan de wereld getroffen worden door een andere ramp !
SHREK - October 2, 2003 05:31 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan) |
| Dan kunnen de Maya's geen gelijk hebben? Naar mijn weten hadden zei de einde van de wereld voorspeld op 8 december 2012! |
:huh: Het einde van de wereld? Ik meende dat ze een cultuuromslag voorspelden omstreeks 2012...
| QUOTE (Bert Jan) |
| De wereld eindigt om 10 uur 's avonds op 19 mei 2031. Op deze dag zal een nieuwe asteroide ons vernietigen. |
Er zit dus geen rustige oude dag voor mij in...
| QUOTE (frederikboelaart) |
| Trouwens, ondertussen kan de wereld getroffen worden door een andere ramp ! |
Inderdaad :cry:
Bert Jan - October 2, 2003 05:42 PM (GMT)
| QUOTE (SHREK @ Oct 2 2003, 19:31 PM) |
| QUOTE (Bert Jan) | | Dan kunnen de Maya's geen gelijk hebben? Naar mijn weten hadden zei de einde van de wereld voorspeld op 8 december 2012! |
:huh: Het einde van de wereld? Ik meende dat ze een cultuuromslag voorspelden omstreeks 2012...
|
hmmm... <_<
Ik zal het voor de zekerheid eens opzoeken. Iets zegt me toch dat je gelijk hebt. Maar hoe kunnen de Maya's dat dan bedoelen, die cultuuromslag. En hoe kan je zoiets voorspellen? :huh:
De Maya's waren erg goed in astronomie want ze konden namelijk zonsverduisteringen honderden jaren van te voren voorspellen. :yes:
Maar een cultuuromslag voorspellen? :ermm:
SHREK - October 2, 2003 05:54 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan) |
| Maar een cultuuromslag voorspellen? :ermm: |
Tja, misschien juist wel via de astronomie. De maya's (maar ook andere volkeren) geloofden dat het leven hier op aarde werd geregeld door de sterren of ze regelden het leven zelf naar de sterren, dat kan ook natuurlijk. Of beide, omdat het laatste onherroepelijk zal voortkomen uit het eerste... Enfin, dus misschien treedt er in 2012 wel een verandering op in de sterren, waardoor de maya's dachten dat dit hun leven op z'n kop zal gooien.
Komt in 2012 misschien de zon in een ander sterrebeeld op?
Een nieuw begin van het zogenaamde kosmisch jaar?
Waterman?
Bert Jan - October 2, 2003 06:00 PM (GMT)
| QUOTE (SHREK @ Oct 2 2003, 19:54 PM) |
Komt in 2012 misschien de zon in een ander sterrebeeld op? Een nieuw begin van het zogenaamde kosmisch jaar? |
Naar mijn weten hebben we die overgang net gehad. :mellow:
In februari zijn we over gegaan van vissen naar waterman dacht ik. Verbeter me maar als ik ongelijk heb... ;)
SHREK - October 2, 2003 07:44 PM (GMT)
Ik heb even verder gezocht naar 2012 en de Maya's. Het heeft niks met de sterrebeelden te maken, maar met de periode van de vijfde zon, welke in 2012 zal beginnen... Ik vond nog meer voorspellingen, hier heb ik een topic voor gestart :D
Wat mij betreft kan de zon best al vanaf februari in Waterman opkomen :fluit:
Tardis - October 2, 2003 08:09 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Oct 2 2003, 17:21 PM) |
| QUOTE (Tardis @ Oct 1 2003, 19:39 PM) | Dan zitten ze er maar liefst 19 jaar naast! Wat een prutsers |
Prutsers ??? Dat was wel een primitief volk en zo ver lagen ze er niet van !! Trouwens , ondertussen kan de wereld getroffen worden door een andere ramp !
|
Wat is het toch jammer dat sommige mensen ironie en humor niet van serieuze statement weten te onderscheiden.
Bert Jan - October 3, 2003 08:25 AM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ Oct 2 2003, 22:09 PM) |
| Wat is het toch jammer dat sommige mensen ironie en humor niet van serieuze statement weten te onderscheiden. |
:lol:
fiero - October 10, 2003 10:53 PM (GMT)
Ik heb ook nog eens gehoord dat in 2019 ook een meteor op aarde zal storten. Hij zal een gebied ter grote van Parijs kunnen wegvegen.
Er staan ons nog zware tijden te wachten :dizzy:
PJ - October 14, 2003 09:29 AM (GMT)
2012, 2019, 2031... we hebben niet veel kans zo te zien :cry:
Hier is nog een website met wat info over een meteoor inslag:
Collision Course
coolio - October 15, 2003 10:13 AM (GMT)
Ik denk dat een grote meteoor inslag die een nucliare winter veroorzaakt wel degelijk een cultuuromslag veroorzaakt.
Als men deze winter (die lang kan duren) kan overleven, dan zullen er niet veel overlevenden zijn.
Ook zal de kennis en techniek van deze tijd in de vergetelheid raken.
Omdat men primair zich bezig moet houden met overleven.
Kijk nu maar hoe bepaalde ambachten reeds (bijna) verloren zijn gegaan, omdat e niet meer gebruikt worden.
DiaBlo - November 17, 2003 10:58 AM (GMT)
Ik zie het allemaal wel.. dan ben ik uuh.. 46 dus. woow ! ok.. ach zie het allamaal wel .. heb wel meedere voorspellingen gehoord... maar geen van al kwam uit ..
Pasja - November 17, 2003 11:09 PM (GMT)
Mattheüs 24
4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ziet toe, dat niemand u misleide;
5 want velen zullen komen onder mijnen naam, en zeggen: Ik ben de Christus, en zullen velen misleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen en geruchten van oorlogen; ziet toe, en verschrikt niet. Dit alles moet eerst geschieden; maar nog is het einde niet daar.
7 Want het ene volk zal opstaan tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere; en er zullen pestziekten en hongersnoden en aardbevingen zijn, hier en ginds.
8 Dan zal de nood eerst beginnen.
9 Alsdan zullen zij u overleveren tot verdrukking, en zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijns naams wil.
10 Dan zullen velen zich ergeren, en elkander verraden en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen velen verleiden.
12 En dewijl de ongerechtigheid de overhand nemen zal, zal de liefde bij velen verkoelen.
13 Maar wie volhardt tot aan het einde, die zal behouden worden.
14 En het evangelie van het rijk zal gepredikt worden in de gehele wereld, tot ene getuigenis voor alle volken; en dan zal het einde komen.
15 Wanneer gij nu den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door den profeet Daniël wie het leest, lette daarop, zult zien staan in de heilige plaats,
16 alsdan vliede op de bergen, wie in Judéa is;
17 en wie op het dak is, die kome niet af, om iets uit zijn huis te halen;
18 en wie op het veld is, die kere niet weder terug, om zijne klederen te halen.
19 Maar wee den zwangeren en zogenden in dien tijd!
20 Doch bidt, dat uwe vlucht niet geschiede in den winter of op een sabbat.
21 Want alsdan zal er ene grote verdrukking zijn, hoedanige er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet wezen zal.
22 En indien deze dagen niet verkort werden, zou er geen mens behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Zo iemand alsdan tot u zeggen zal: Ziet, hier is de Christus, of daar, zo gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en grote tekenen en wonderen doen, om, ware het mogelijk, zelfs de uitverkorenen tot dwaling te verleiden.
25 Ziet, ik heb het u te voren gezegd.
26 Daarom, als zij tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn, zo gaat niet uit; --ziet, hij is in ene binnenkamer, zo gelooft het niet.
27 Want gelijk de bliksem uitschiet van het Oosten en schijnt tot het Westen, zo zal ook de toekomst zijn van des Mensen Zoon.
28 Want waar het aas is, daar zullen zich de arenden vergaderen.
29 En terstond na de verdrukking van dien tijd zal de zon verduisterd worden, en de maan haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen hevig bewogen worden.
30 En alsdan zal aan den hemel verschijnen het teken van des Mensen Zoon; en dan zullen al de geslachten der aarde weeklagen, en zullen des Mensen Zoon zien komen op de wolken des hemels met grote kracht en heerlijkheid.
31 En hij zal zijne Engelen uitzenden met schelklinkende bazuinen, en zij zullen zijne uitverkorenen vergaderen uit de vier winden, van het ene einde des hemels tot het andere.
32 Leert van den vijgeboom ene gelijkenis: wanneer zijn tak sappig wordt en bladeren krijgt, zo weet gij dat de zomer nabij is;
33 alzo ook gij, wanneer gij dit alles ziet, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, ik zeg u: Dit geslacht zal niet vergaan, totdat dit alles zal geschied zijn.
35 Hemel en aarde zullen vergaan, maar mijne woorden zullen niet vergaan.
36 Doch van dien dag en van die ure weet niemand, zelfs de Engelen in den hemel niet, dan mijn Vader alleen.
37 Maar gelijk het in de dagen van Noach was, zo zal ook zijn de toekomst van des Mensen Zoon.
38 Want gelijk zij waren in de dagen Vóór den zondvloed, zij aten en zij dronken, zij trouwden, en zij lieten zich trouwen, tot den dag toe, dat Noach in de ark ging,
39 en zij zagen het niet in, totdat de zondvloed kwam en hen allen wegnam; --zo zal ook de toekomst zijn van des Mensen Zoon.
40 Dan zullen er twee op het veld zijn: de een zal aangenomen en de ander verlaten worden;
41 twee zullen er malen in den molen: de ene zal aangenomen en de andere verlaten worden.
42 Daarom waakt; want gij weet niet in welke ure uw Heer komen zal.
43 Maar weet dit: Indien een huisvader wist in welke ure de dief komen zou, hij zou immers waken en niet in zijn huis laten inbreken.
44 Daarom weest ook gij bereid; want des Mensen Zoon zal komen in ene ure, waarin gij het niet denkt.
45 En wie is nu de getrouwe en verstandige knecht, dien zijn heer gesteld heeft over zijn huisgezin, om hun spijs te geven ter rechter tijd?
46 Zalig is die knecht, dien zijn heer, als hij komt, Zó doende vindt:
47 voorwaar, ik zeg u: hij zal hem over al zijne goederen stellen.
48 Maar zo gene, de ontrouwe knecht, in zijn hart zal zeggen: Mijn heer komt nog lang niet,
49 en beginnen zal zijne medeknechten te slaan, en te eten en te drinken met de dronkaards,
50 zo zal de heer van dien knecht komen ten dage op welken hij het niet vermoedt, en ter ure die hij niet denkt, en hij zal hem in stukken houwen,
51 en zal hem zijn loon geven met de huichelaars: Dáár zal geween zijn en geknars der tanden.
©1994 Importantia publishing - Dordrecht.
Gebruikt met toestemming.
Over voorspellingen gesproken :huh: :fluit:
deosolis - November 21, 2003 01:17 AM (GMT)
jpearl - November 23, 2003 08:58 AM (GMT)
De wereld eindigt om 10 uur 's avonds op 19 mei 2031. Op deze dag zal een nieuwe asteroide ons vernietigen. Het 2,25 kilometer brede ruimtebrok verplaatst zich met 32000 kilometer per uur - 9 kilometer per seconde. De Engelse minister van wetenschap, David Sainsbury, verbaasde de House of Lords met de vernietigende ontdekking van de astronomen.
Asteroide expert Keven Yates zegt: "Als hij ons zou raken zou hij in ieder geval een continent verdampen. De klimaatverandering zou een nucleaire winter tot gevolg hebben die al het menselijk leven zou kunnen laten uitsterven." Lord Sainsbury verklaarde dat een eerder ontdekte asteroide die ons zou raken in 2014 geen bedreiging vormt. Wel gaf hij aan dat een tweede en gevaarlijkere steen op weg is. Wetenschappers hebben de datum de afgelopen 48 uur uitgerekend.
Mr Yates, van de asteroid monitoring system in het Brits nationaal ruimtevaart centrum, gelooft dat de kans op inslag klein is. De asteroide, is voor het eerste gespot op 31 augustus door de Minor Planets Centre in Cambridge, Massachussetts. Hij wordt gevolgd door de Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, Californie.
Bron: Algemeen Dagblad
Dan kunnen de Maya's geen gelijk hebben? Naar mijn weten hadden zei de einde van de wereld voorspeld op 8 december 2012! :no:
We zien het wel... :zz:
|
Wordt er dan actie ondernomen om deze astroide van baan te veranderen.
frederikboelaart - November 24, 2003 07:13 PM (GMT)
Ts hoe kunnen ze dat nu precies uitrekenen ??
Ik wil dat eerst wel eens zien voordat ik dat gelooff ! <_<
Bert Jan - November 25, 2003 08:45 AM (GMT)
| QUOTE (jpearl @ Nov 23 2003, 10:58 AM) |
| Wordt er dan actie ondernomen om deze astroide van baan te veranderen. |
Ik denk het niet, ze kunnen het waarschijnlijk niet! :mellow:
Yippie - November 25, 2003 11:32 AM (GMT)
Er zijn momenteel 548 astroiden die in botsing met de aarde kunnen komen, zie
http://neo.jpl.nasa.gov/orbits/Groet,
Yippie.
RJK - November 29, 2003 09:57 AM (GMT)
We zien het wel... :zz: |
Nou!, ik zit er wel op te wachten.
fiero - December 4, 2003 01:31 AM (GMT)
der komen dagelijks astroïden naar de aarde maar ze brande gewoon op in de atmosfeer.
hadewey81 - February 18, 2004 10:51 AM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Oct 2 2003, 19:00 PM) |
| In februari zijn we over gegaan van vissen naar waterman dacht ik. Verbeter me maar als ik ongelijk heb... ;) |
voor zover ik weet, is waterman nog steeds niet begonnen......volgens mij begint die tussen 2008 en 2010.....
:huh:
frederikboelaart - February 21, 2004 10:59 AM (GMT)
Ik ben dan 40 jaar...
So creepy !
Hoe kunnen ze nu perfect weten dat de aarde op dat tijdstip eindigt ??
En door wat ??
Vroeger hebben ze gezegd dat de wereld ging vergaan in 2000 maar er is niets gebeurd dus niet zo geloven.
Kotsilla - February 21, 2004 01:02 PM (GMT)
Waarom doe ik nu in hemelsnaam aan pensioensparen?
Waarom moet ik nu zoveel afdragen aan de belastingen voor oa m'n pensioen ...
Ik ga er nooit van kunnen genieten :cry:
Ik geloof niet echt in die zaken ... allé, ze kunnen zeker gebeuren maar ik acht de kans dat ze effectief gebeuren erg klein. Over 27 jaren zullen we es goed lachten met die tekstjes ;)
arqrex - March 11, 2004 03:57 PM (GMT)
dan is er toch zeker al een basis op Mars, dus kijk ik mooi met mijn sterrekijker naar die blauwe bol. :fluit: