Title: Vreemd wezen in Nigeria
Bert Jan - September 26, 2003 10:56 AM (GMT)
19 mei 2003,
In de stad Maru, Nigeria worddt de economische activiteit gestagneerd door de verschijning van een vreemd wezen dat achter de mensen aanzit. De lokale autoriteiten van het gebied Zamfara raden de mensen aan binnen te blijven in de avonden en de ochtenden. De meeste mensen blijven binnen van 16:00 tot de volgende ochtend. Hierdoor lopen bedrijven inkomsten mis.
Het landelijk persbureau News Agency of Nigeria (NAN) zegt dat het wezen dat de de mensen aanzit half mens en half paard is en vooral in de avonduren verschijnt. Het wezen is aan de aardoppervlakte verschenen op verschillende plekken in de stad, en veroorzaakt paniek en angst bij de inwoners, met name bij vrouwen.
Onderzoekers proberen er achter te komen waar het paard met een mensbovenlichaam vandaan komt.
:(
deosolis - September 26, 2003 04:39 PM (GMT)
:blink: waar komt deze informatie vandaan? :yes:
Bert Jan - September 26, 2003 05:58 PM (GMT)
Oh, sorry... :blush: :)
Deze informatie komt van Frontier magazine van juli - augustus 2003
frederikboelaart - September 27, 2003 08:22 AM (GMT)
Misschien een nog niet ontdekt dier ??
PJ - October 1, 2003 02:20 PM (GMT)
Hmmm, een Centaur...
| QUOTE |
Een Centaur(us) is een dier uit de Griekse mythologie. Het is half mens, half paard. Op het lijf van een paard, inclusief de 4 benen, zit waar bij een paard de nek zit, een mannenlichaam. Het fabeldier heeft dus 2 armen, 4 benen en ook nog een staart. Aanvankelijk leefden de nog wilde mensen uit de bossen van Tessalië? in holen in de bergen, waar zij zich met rauw vlees voedden. Later gaf de evolutie in de mythe hen een wonderlijk dubbel uiterlijk: tot het middel een man en verder het lichaam van een paard. Hun geschiedenis vinden we terug in die van Gandharva in Indië? en die van Lupercus in Rome. |
Weet je misschien of er ook foto's van zijn uit Maru, Nigeria?
Tardis - October 1, 2003 06:51 PM (GMT)
Zou zo'n paardmens makkelijk te dresseren zijn? Ankie van Grunsven op zo'n centaur.... 't lijkt me een mooi gezicht.
Bert Jan - October 27, 2003 07:25 PM (GMT)
| QUOTE (PJ @ Oct 1 2003, 16:20 PM) |
| Weet je misschien of er ook foto's van zijn uit Maru, Nigeria? |
Ik heb nog nergens meer info gevonden over dit wezen. Misschien iemand anders? :unsure:
rirosa - October 27, 2003 07:31 PM (GMT)
Ik denk dat Harry Potter uit het sprookjes bos is ontsnapt en zijn vriendjes heeft meegnomen. ^_^
(tja, sorry... die is wel erg flauw...)
Paultje - February 26, 2004 07:22 PM (GMT)
Heb je daar geen foto over of zo?
Ik wil dat wel eens zien. :yes:
Romaine - March 1, 2004 09:34 AM (GMT)
Zelf denk ik dat alle sprookjes met (voor ons) vreemde wezens een ware basis hebben. Maar ja, wie gelooft dat nou?
Kabouters bestaan ook nog in nederland, maar het overmatige rationele in de mens wil ze niet meer zien.
Romaine
Janna - March 1, 2004 02:10 PM (GMT)
Wat zou dan wel kabouters willen zien, vraag ik me af. Het emotionele? Intrigerend dit. :)