Title: Mu of Lemurie
deosolis - September 19, 2003 06:13 PM (GMT)
Wij weten van het bestaan van Atlantis, door Plato,

:P
maar wie vertelde ons over die andere verloren beschavingen, zoals o.a.:
-Mu, of Lemurie (75 000 v.C tot 24 000 v.C)
-Rama ( India)
-Uiger ( Gobi woestijn)
-De Osirische beschaving (Middelandse zee,voor 4000 v.C)
-The Aroi Sun Kingdom ( Pacific, 5120 v.C- 10 950 v.C)
:unsure: weet iemand wie of hoe men daar weet van heeft? :wub:
Bert Jan - September 19, 2003 06:42 PM (GMT)
In feite berust het bestaan van dit land op nauwelijks bewezen verhalen en op tabletten van de Engelse kolonel James Churchward, die nog nooit iemand heeft gezien.
Het hoogtepunt van Mu zou ongeveer 75.000 jaar geleden zijn, maar het keizerrijk zou tot minstens 150.000 jaar en meer teruggaan. Mu heeft volgens sommigen gelegen tussen Afrika en Azië.
1 van de "bewijzen" zeggen zei, zijn de lemuren. Meerkatachtige dieren die alleen op Madagascar en ergens in Azië voorkomen. Dit gegeven is voor sommigen voldoende op te geloven in dit eveneens verzonken continent! :(
SHREK - September 20, 2003 04:35 PM (GMT)
| QUOTE (Deosolis) |
| maar wie vertelde ons over die andere verloren beschavingen (...) :unsure: weet iemand wie of hoe men daar weet van heeft? :wub: |
Laat ik het zo zeggen: ik ken deze andere verloren beschavingen niet eens (al heb ik de naam Lemurie al 's een keer gelezen)...
Bert Jan - September 21, 2003 07:42 AM (GMT)
| QUOTE (SHREK @ Sep 20 2003, 18:35 PM) |
| QUOTE (Deosolis) | | maar wie vertelde ons over die andere verloren beschavingen (...) :unsure: weet iemand wie of hoe men daar weet van heeft? :wub: |
Laat ik het zo zeggen: ik ken deze andere verloren beschavingen niet eens (al heb ik de naam Lemurie al 's een keer gelezen)...
|
Ik zal je eens een lijstje geven met alle "verloren" beschavingen... ^_^
En dat zijn er nogal wat! -_-
Keesb - June 14, 2004 10:18 AM (GMT)
Hoewel SF-fantasie, de serie Perry Rhodan, ooit een wekelijkse sf uitgave, gaf in meerdere verhalen mogelijkheden aan. Deze serie is wellicht voor een sf liefhebber nog wel te verkrijgen. Zelf heb ik deze serie hartstochtelijk ruim 15 jaar lang gelezen.
Zowel Mu, Lemurie alswel Atlantis kwamen hier in voor als voormalige hoogstaande beschavingen op aarde.
De schrijvers van deze serie, waren synoniemen voor o.a. wetenschappers, maar ook erkende schrijvers van SF. Het hele werk staat bol van mogelijkheden die gerelateerd zijn aan vondsten over de gehele wereld. Vervolgens in het verhaal ingebakken, zeer de moeite waard. Opvallende details zijn dat later gedane vonsten, soms de fictie ondersteunen.
Een must voor SF liefhebbers en andere nieuwsgierigen!
Keesb - June 17, 2004 09:09 AM (GMT)
Het begrip Lemurie, is al van de jaren 60, althans voor zo ver mij bekend. Heel wat boeken had ik moeten bewaren, blijkt nu! Wie weet misschien nog wel ouder, maar in ieder geval opperde een (echte?) archeoloog in die tijd dat hij aanwijzingen had dat er een beschaving moet zijn geweest, voor de Atlantische beschaving. Het begrip Lemurie stamt van zijn idee af, toen sommige werelddelen nog aan elkaar waren verbonden, het oercontinent zogezegd.
Reken mij niet af aan een aantal miljoen jaar, maar daar kun je vast wel wat meer zekerheid over verkrijgen met de juiste links op het net, toen de continenten zo'n beetje gingen driften, 250 miljoen jaar? terug, bestond er dus volgens hem al een menselijke beschaving. Deze kon zich ontwikkelen tot latere hoogstaande beschavingen, met hoogtepunten zo'n beetje 100.000 jaar geleden.
Enfin, hij onderbouwde dit met een aantal voorwerpen die vandaag de dag nog steeds volgens de verbeelding spreken. De spijker in steenkool die gevonden is, de (eerste) kristallen schedel, een bewerkte edelsteen en nog een paar van dit soort afwijkende vondsten, die niet in de hedendaagse theorie passen over menselijk vernuft en datering(methoden).
Datering en de methoden die gebruikt worden is al jaren onderwerp van gesprek en wordt door niet iedereen zo maar geaccepteerd. Koolstofdatering, de C14 methode heeft een grotere mate van afwijking, naar mate de vondsten ouder worden zijn de afwijkingen groter en niet meer exact. Nieuwere methoden geven wel minder afwijkingen, maar zijn behalve duurder in het gebruik, nog niet geheel getoetst. Daar komt bij dat we nog steeds de tijd aan het bijstellen zijn, de technieken in de astronomie worden bijna dagelijks verbeterd en we komen telkens weer tot nieuwe inzichten over ouderdom. Van de geboorte van het universum, tot het ontstaan van onze planeet en zijn buren. Sommige dicrepanties laten zich niet verklaren, een steen die ouder is dan onze planeet bijvoorbeeld, kan eenvoudigweg niet bestaan, omdat men dat niet accepteerd.
Terug naar Lemurie en Mu, de vondsten die dus gedaan zijn indiceren een beschaving van nivo in een tijd, welke haaks staat op de evolutie. Toch heeft deze persoon getracht om met zijn theorie een basis te scheppen om over na te denken. Mu vervolgens is een beschaving die nadat het oude oercontinent geen geheel meer vormde, zijn eigen hoogtepunt bereikte. Lemurie was niet meer, Mu het restant.
Deze theorie biedt interessante mogelijkheden, de eerste is dat natuurlijke evolutie logischer wordt, maar ook dat aan de verwachting van hoogconjuctuur en verval is voldaan. Meerdere theorien passen in het geheel als je deze Lemuurse theorie (eventjes!) aanvaard. Geschriften zoals de Bijbel, die spreken over zondvloeden en ondergang, worden acceptabel. Archeologische vondsten worden verklaarbaar, verdwenen beschavingen zoals in Zuid-Amerika kunnen in een ruimere tijdsframe worden geplaatst, en neem bijvoorbeeld de piramides en de sfynx, deze kunnen ook ouder zijn dan we nu aannemen.
Er is echter 1 maar, wij kunnen onszelf niet plaatsen in dezelfde tijd met de dino's. Hoewel er menselijke voetsporen aangetroffen zijn in fossiele afdrukken van dino's, kan en mag kennelijk de hedendaagse wetenschap dit niet erkennen. Indien onomstotelijk bewezen wordt dat wij met en naast dinosauriers hebben geleefd, kan de theorie van Lemurie en Mu verder uitgewerkt worden. Tot dan, zijn het alleen maar "bijzondere" archeologische afwijkingen die niet verklaard kunnen worden. :hmm:
arqrex - June 17, 2004 11:29 PM (GMT)
| QUOTE |
| In feite berust het bestaan van dit land op nauwelijks bewezen verhalen en op tabletten van de Engelse kolonel James Churchward, die nog nooit iemand heeft gezien. |
Feitelijk heeft Churchward ergens in 1920 a 30 de eerste druk uitgebracht van zijn boek (het verloren werelddeel Mu) Maar daar was hij al in de tweede helft van de 19e eeuw mee begonnen. En hij heeft hierbij hulp gehad van ene William Niven. Die ik me meen te herinneren (uit het boek natuurlijk) een archeologische achtergrond had. Niven heeft uiteindelijk de aanzet gegeven (door het vinden van de Naacal-tabletten) tot Churchward's studie aan een Indiase tempelschool (wiens naam niet bekend werd gemaakt. :cry: )
Meer schiet me niet te binnen, maar ik zal eens het stof van de boekenplank blazen en kijken of ik nog een gaatje kan vinden om dat boek weer eens door te lezen. :geek:
hadewey81 - June 18, 2004 01:45 PM (GMT)
graag.......dit meissie wordt nu nieuwsgierig......
zit in de genen, volgens mijn allerliefste papa..... :lol:
Delphion - June 18, 2004 05:41 PM (GMT)
Keesb schreef:
| QUOTE |
| Het begrip Lemurie, is al van de jaren 60, althans voor zo ver mij bekend. Heel wat boeken had ik moeten bewaren, blijkt nu! Wie weet misschien nog wel ouder, maar in ieder geval opperde een (echte?) archeoloog in die tijd dat hij aanwijzingen had dat er een beschaving moet zijn geweest, voor de Atlantische beschaving. Het begrip Lemurie stamt van zijn idee af, toen sommige werelddelen nog aan elkaar waren verbonden, het oercontinent zogezegd. |
In de in 1888 uitgegeven en door oprichtster van de Theosofische beweging, H.P.Blavatsky, geschreven boeken (2 stuks) met de titel "De geheime leer", wordt dit hierover vermeld:
| QUOTE |
| III. Wij stellen voor, het derde continent ‘Lemurië’ te noemen. De naam is uitgevonden of bedacht door P.L. Sclater, die tussen 1850 en 1860 op zoölogische gronden beweerde, dat er in voorhistorische tijden werkelijk een continent had bestaan dat, zoals hij aantoonde, zich uitstrekte van Madagascar tot Ceylon en Sumatra. Het omvatte enkele delen van het huidige Afrika; maar overigens is dit gigantische continent, dat een aardoppervlak van de Indische Oceaan tot Australië besloeg, nu geheel verdwenen onder de wateren van de Grote Oceaan, waarbij hier en daar slechts enkele bergtoppen zijn achtergelaten, die nu eilanden zijn. A.R. Wallace, de natuurkenner, ‘laat het Australië van het Tertiair zich uitstrekken tot Nieuw-Guinea en de Salomonseilanden, en misschien tot Fidji’; en uit de daar aanwezige met het buideldier verwante soorten leidt hij ‘een verband af met het noordelijke continent tijdens het Secundair’, schrijft C. Gould in ‘Mythical Monsters’, blz. 47. Dit onderwerp wordt elders uitvoerig behandeld9 |
Keesb - June 20, 2004 11:02 AM (GMT)
[QUOTE]In de in 1888 uitgegeven en door oprichtster van de Theosofische beweging, H.P.Blavatsky, geschreven boeken (2 stuks) met de titel "De geheime leer", wordt dit hierover vermeld:
Ja daar begint weer wat te dagen! Nogmaals, ik had dat soort boeken moeten bewaren als naslagwerk, chips. Werd er in die boeken ook nog gerefereerd naar die bijzondere vondsten? Of was dat toch een ander die dat had geschreven.
Delphion - June 21, 2004 06:53 AM (GMT)
De twee delen van "de geheime leer" heb ik zelf in bezit, maar ik heb er eerlijk gezegd alleen bepaalde stukken uit gelezen.
Ik zal er nog eens in gaan spitten om te kijken of ik hier wat over kan vinden.