View Full Version: een 7m hoge muur rond Gizeh

Mysteries van de aarde > Geschiedenis / Archeologie > een 7m hoge muur rond Gizeh

Title: een 7m hoge muur rond Gizeh

deosolis - September 19, 2003 05:40 PM (GMT)
:(
user posted image
Waarom?
http://www.initiation.cc/2000C1.jpg
Het bouwsel omsluit 8 vierkante kilometer :huh:
Reden: om de archeologische sites te beschermen tegen de wind :lol: :lol: :lol:
of om de monumenten te beschermen tegen terroristische aanvallen??????
of om meer controle te hebben over de meutes toeristen :blink: 7m hoog om toeristen te controleren :wacko:

Handige zet, Dr Hawass, net nu men ging beginnen met opgravingen aan de voet van de Sphinx. :unsure:
<_< de Osiris-Orionconnectie ???:unsure:

een tweede area 51??? :(

Bert Jan - September 19, 2003 05:58 PM (GMT)
Stel je voor dat ze toch iets vinden bij die Sfinx Iets wat niet bij de theorie van de Egyptologie past, dan kan je dat best verzwijgen, want er is toch niemand die het ziet. :(

Zal mij niets verbazen als dat de eigenlijke reden ervan is! :(

Tardis - September 19, 2003 10:31 PM (GMT)
Gaan ze eindelijk naar die ruimtes zoeken? waar kan ik daar meer over lezen?
Die muur snap ik wel, Caïro ligt tegenwoordig pal tegen het Giza plateau, en het is toch een soort openlucht museum, dit zal wel een poging zijn om vervuiling van de omgeving tegen te gaan en een hogere toegangsprijs te kunnen berekenen.

p.s. er is geen Orion connectie. Rudolf Gantenbrink legt op een hele begrijpelijke manier uit waarom niet.
(van Gantenbrink's website)

2) They are light or "star shafts."
No! All the shafts bend, often several times. In addition, all the shafts begin, at their lower ends, with horizontal sections about 2 meters in length. So there is no way light from any source could ever have penetrated from the outside into either of the chambers. In several parts of the shafts, with the exception of the lower southern one, we even found extreme angle fluctuations. It is therefore ridiculous for anyone to claim that the shafts could ever have pointed precisely to certain stars. Given the many angle fluctuations, the shafts could be construed to be pointing at some 100 different stars, especially if construction of the pyramid is gratuitously redated to match specific stellar constellations.

frederikboelaart - September 21, 2003 03:39 PM (GMT)
Als er iets ligt dat bewijst dat de piramides en de sfinx niet van egyptische oorsprong zijn maar misschien wel van atlantische oorsprong.
zou de egyptische overheid niet leuk vinden.

rubenschuurhuis - September 22, 2003 06:59 PM (GMT)
inderdaad.
maar het gaat vooral om de veiligheid.....
ondanks dat er veel politie rondloopt, kan het alsnog gebeuren dat er iemand een bom legt...
de pyramides is makkelijk te bereiken...je hoeft allen de metro te nemen richting tahrira square..vanaf ongeveer een half uur lopen.....

SHREK - September 22, 2003 07:28 PM (GMT)
QUOTE (Rubenschuurhuis)
ondanks dat er veel politie rondloopt, kan het alsnog gebeuren dat er iemand een bom legt...

Da's toch gewoon verschrikkelijk, dat mensen met zulke ideeën rondlopen :sick:

Bert Jan - September 23, 2003 11:03 AM (GMT)
Meer over de piramides... :pijl: De grote piramide van Cheops
:fluit:

franco - January 26, 2004 09:08 PM (GMT)
wie weet wat er binnen die muren gaat gebeuren. Ik ben zeker dat het geen tweede area 51 zal worden, kan gewoon niet. Maar... die opgravingen rond de sfinx, daarmee zitten die 'aan traditie gehechte egyptenaren' in hun maag. Als nu eens bleek dat de sfinx (want de pyramiden zijn waarschijnlijk wel door hen gebouwd) van een andere beschaving afkomstig die reeds veel ouder (bv van voor de ijstijd of zo). Dan, hé, dan hebben ze een probleem. Mogen ze lekker alle geschiedenisboeken herdrukken.

P.S: is da het jaaral onderin die foto, anders 2002 - 02 en gepost op 2003 01?
Of ben ik verkeerd ?

Keesb - June 24, 2004 12:41 PM (GMT)
Als de muren alleen bedoeld zijn om terroristische aanslagen te bemoeilijken, lijkt het me niet verkeerd, maar de tijd zal leren of dat de enige reden is. Bovendien een klein vliegtuigje vol met explosieven zal evengoed enorme schade aan kunnen richten. Hawass is toch een merkwaardig persoon, hij kan doen en laten wat hij wil en drukt een grote stempel op het werk wat gedaan wordt.
Een gezonde nieuwe leider kan verandering brengen in de opgravingen en openheid omtrent het geheel. Hawass heeft niet het eeuwige leven.

DeDenker - June 24, 2004 01:09 PM (GMT)
QUOTE (Keesb @ Jun 24 2004, 13:41 PM)
Hawass heeft niet het eeuwige leven.

Of wel, door wat hij ontdekt heeft in de piramide :blink: :wink: :lol:

hadewey81 - June 24, 2004 01:20 PM (GMT)
ik kan me maar niet aan de gedachte onttrekken, dat Hawass alleen maar bezig is de Oud-Egyptische grootheid(swaanzin) in stand te houden......
Elke keer als ik die man hoor praten kan ik alleen maar denken:

Jeetje wat een omhooggevallen hansworst.....

Elk nieuw inzichtspunt wordt door hem radicaal van tafel geveegd, hij heeft altijd gelijk, en als iemand het tegendeel probeert te bewijzen (door eens wel na te denken) wordt diegene uitgemaakt voor afvallige academicus of niet-nadenkende flutarcheoloog......

Je zal toch serieus met die man getrouwd zijn zeg..... :lol: :cry: :mad:

Janna - June 24, 2004 02:03 PM (GMT)
Is er serieus dan maar 1 leidend persoon die het daar voor het zeggen heeft?

En wat is er erg aan voor de Egyptische overheid als Hawass' ideeën niet helemaal blijken te kloppen? Er blijven iig toeristen op afkomen. Juist meer, lijkt mij, als er opeens nieuwe, drastisch andere verhalen boven komen drijven. Het loopt allemaal heus niet weg. ^_^
En wat historische vaderlandstrots en eer betreft, tja het wordt er toch niet minder mooi en indrukwekkend van!? Zijn die lui echt zo nationalistisch?

DeDenker - June 24, 2004 07:53 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ Jun 24 2004, 15:03 PM)
Is er serieus dan maar 1 leidend persoon die het daar voor het zeggen heeft?

En wat is er erg aan voor de Egyptische overheid als Hawass' ideeën niet helemaal blijken te kloppen? Er blijven iig toeristen op afkomen. Juist meer, lijkt mij, als er opeens nieuwe, drastisch andere verhalen boven komen drijven. Het loopt allemaal heus niet weg. ^_^
En wat historische vaderlandstrots en eer betreft, tja het wordt er toch niet minder mooi en indrukwekkend van!? Zijn die lui echt zo nationalistisch?

Ik denk niet dat hawass het als enige voor het zeggen heeft, maar dat hij fijn dezelfde mening en opvattingen heeft als andere hoge heren in Egypte, dus mag hij op het terrein fijn de scepter zwaaien.

Verder snap ik ook niet helemaal hoe die lui denken... waarschijnlijk zijn ze gewoon aartsconservatief.

Hosted for free by InvisionFree