Title: megalithische bouwwerken in Rusland
deosolis - September 17, 2003 05:55 PM (GMT)
Er zijn overal op de wereld megalithische bouwwerken ontdekt, en volgens mij is er nog voor geen enkele een degelijke aanvaardbare uitleg ,of datum gegeven. :huh:
volgens mij kan dit niet door kleine geisoleerde stammetjes gebouwd zijn,maar door een degelijk gestruktureerde maatschappij , die waarschijnlijk over de ganse wereld handel dreef, waarmee ook technologieen onder elkaar werden uitgewisselt.
Wat mij opviel bij de fotoo's in de volgende link,i.v.m. megalitische gebouwen in rusland, zijn die perfect ronde deurgaten,(of ingangen).
Wat volgens mij bewijst dat men niet zomaar wat stenen op elkaar heeft gestapelt, maar dat alles goed doordacht werd.
http://megalith.ru/centers/indexen.shtml :huh: ^_^ wat denken jullie ervan?
Bert Jan - September 26, 2003 12:01 PM (GMT)
Toen ik de site een beetje doorbladerde en hier en daar wat las, kwam ik vreemde foto's tegen.
Wie of wat heeft nu zoiets gebouwd? En waar diende het voor? :no:
Het gat lijkt me te klein om erdoor te kruipen... Als ik naar de omgeving kijk dan denk ik dat het gat niet groter is dan 20 cm in doorsnee.

:(
moonwalker - September 27, 2003 08:35 PM (GMT)
Zou het geen offeplaats zijn? Ze kunnen door die gat kleine dieren offeren aan de ene of andere god... :blink:
Ik kan er verder geen logische verklaring voor vinden.
rare gasten die russen...
mvg,
moonwalker
Lumina - September 28, 2003 07:06 PM (GMT)
Het is gewoon een vogelhuisje! Wahah. Waarom gaan we het niet aan de russen vragen? :)
Bert Jan - October 23, 2003 06:35 PM (GMT)
Maar de vraag rest nog waarom er overal ter wereld deze constructies te vinden zijn. En dat nog niemand weet waar deze voor waren! ^_^
DeDenker - January 3, 2004 10:12 AM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Oct 23 2003, 19:35 PM) |
| Maar de vraag rest nog waarom er overal ter wereld deze constructies te vinden zijn. En dat nog niemand weet waar deze voor waren! ^_^ |
Wat bedoel je precies met deze constructies? Ik heb nog nooit gehoord van enorme vogelhuisje van steen in andere gebieden dan Rusland. En als je bedoelt constructies met grote stenen, dan is dat de enige overeenkomst. Als je overeenkomsten wilt zien, omdat je door een bepaalde bril kijkt, zie je ze ook wel. Bij iets kritischer beschouwing zijn er opeens nauwelijks overeenkomsten meer. :no:
Bert Jan - January 3, 2004 03:10 PM (GMT)
| QUOTE (DeDenker @ Jan 3 2004, 12:12 PM) |
| Wat bedoel je precies met deze constructies? |
Ik bedoel met "deze constructie" de "algemene" dolmen die overal in Frankrijk, Duitsland, Rusland, Italië, enz... voorkomen.
:pijl: 4 stenen met een dekplaatje. :vraag: :ermm:
DeDenker - January 3, 2004 03:25 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Jan 3 2004, 16:10 PM) |
Ik bedoel met "deze constructie" de "algemene" dolmen die overal in Frankrijk, Duitsland, Rusland, Italië, enz... voorkomen.
:pijl: 4 stenen met een dekplaatje. :vraag: :ermm: |
Aha, ok, maar die komen dus in Europa voor. Dat is dus geen aanwijzing voor een wereldwijde beschaving, gewoon een wijdverbreid lokaal verschijnsel
Bert Jan - January 3, 2004 03:32 PM (GMT)
| QUOTE (DeDenker @ Jan 3 2004, 17:25 PM) |
| Aha, ok, maar die komen dus in Europa voor. Dat is dus geen aanwijzing voor een wereldwijde beschaving, gewoon een wijdverbreid lokaal verschijnsel |
Maar niet alleen in Europa, ook in Noord-Afrika (Tunesië), Rusland, Azië (China), maar ook op enkele eilanden in de Grote Oceaan.
Dus je kan wel zeggen dat ze wereldwijd verspreid zijn. Wel erg toevallig dat een aantal verschillende beschavingen dezelfde "constructie" bouwt. ;) :unsure:
En kijk maar eens naar de foto van deze "dolme(n)" De bovenplaat (dekplaat) rus ook op 4 stenen. :blink:
N.B. Ik kan de achterkant niet zien, maar ik ga ervan uit, dat zich daar ook een steen bevind! :yes: :unsure:
Lex - February 5, 2004 01:33 AM (GMT)
4 stenen en een dekplaat....das nu niet echt een technologisch hoogstaande constructie ... das gewoon de basis voor meeste gebouwen. Tog logisch dat die overal voorkomen? Dat kan als graf, altaar, offerhuis, vogelnest:p, en andere zaken dienen. Der hoeft niet direct een verband te zijn. En aliens zullen het ook niet gedaan hebben en ook niet de mensen van Atlantis
Keesb - May 20, 2004 03:41 PM (GMT)
Het kunnen heel goed opslagplaatsen voor voedsel zijn geweest vor de lokale bevolking, lang geleden. Daar deze langs de kust voorkwamen, daar waar mensen woonden en ook goed afsluitbaar (kleine opening) is dat geen gekke gedachte. Visdrogerij? ook mogelijk. Geen woning, daar wil je niet in wonen lijkt me. Ondanks dat ik wel wat gezien heb en toch ook in veel geinterresseerd ben, is dit de eerste keer dat ik ze zie. Leuk.
Bert Jan - May 20, 2004 03:46 PM (GMT)
| QUOTE (Keesb @ May 20 2004, 17:41 PM) |
| Het kunnen heel goed opslagplaatsen voor voedsel zijn geweest vor de lokale bevolking, lang geleden. |
Ik denk dat dit best eens mogelijk kan zijn. Voedsel was natuurlijk een belangrijk middel.
Misschien zijn er sporen van roet in gevonden en was het een soort oven.
Een soort megalitisch steengrillen. :unsure: :)
:huh:
Keesb - July 5, 2004 07:32 PM (GMT)
Er zijn ook nog wel overeenkomsten te zien met onze hunebedden, deze werden geacht begraafplaatsen te zijn geweest. Dat zou hier ook zo maar het geval kunnen zijn. Met het materiaal wat voor handen is een mooie speciale begraafplaats maken is niet eens zo gek.
Op de foto ligt er links een afdekplaat die er mogelijk voor het poortje heeft gelegen, ja het zou zo maar kunnen.
takai - July 22, 2004 12:58 PM (GMT)
De vraag is eigenlijk of daar ook bodemonderzoek is geweest, bijvoorbeeld graven in de buurt of in het object zelf of dat er sporen zijn van bewoning uit het verleden.
Het doet denken aan een armelui's koningsgraf.
In een piramide zit ook een gat naar buiten zodat de geest kan komen en gaan, je weet maar nooit. :ermm:
PJ - December 4, 2004 09:54 AM (GMT)
Er kan verder gediscussieer worden over dit onderwerp op het nieuwe forum:
megalithische bouwwerken in Rusland op het nieuwe forum