View Full Version: Censuur

Miko dojo forum > Vrij gesprek > Censuur

Title: Censuur
Description: en de rest ...

Shicomm / Bas - January 27, 2009 11:30 PM (GMT)
Hoogste tijd om eens een discussie op gang te brengen naar aanleiding van het volgende filmpje :

http://www.youtube.com/watch?v=ucWgBeLnMOM

Ik voel me absoluut niet lekker met de situatie maar om verdere narigheid te voorkomen voelde ik me genoodzaakt om het filmpje van het seminar offline te halen.

Een mooie gelegenheid om eens in discussie te gaan over dit gebeuren.

Moeten we accepteren zoals de situatie is en multimedia van censuur gaan voorzien om bepaalde mensen uit 'de problemen' te houden ?

Moeten we schijt hebben aan het gegeven en het beeld laten zien zoals het is ?

Deel je mening !

Vooraf wel een vriendelijk verzoek om niet met namen te gaan gooien indien dit niet direct noodzakelijk is , vriendelijk dank.

eezacque - January 28, 2009 04:25 AM (GMT)
QUOTE (Shicomm / Bas @ Jan 28 2009, 12:30 AM)
Hoogste tijd om eens een discussie op gang te brengen naar aanleiding van het volgende filmpje :

http://www.youtube.com/watch?v=ucWgBeLnMOM

Ik voel me absoluut niet lekker met de situatie maar om verdere narigheid te voorkomen voelde ik me genoodzaakt om het filmpje van het seminar offline te halen.

Een mooie gelegenheid om eens in discussie te gaan over dit gebeuren.

Moeten we accepteren zoals de situatie is en multimedia van censuur gaan voorzien om bepaalde mensen uit 'de problemen' te houden ?

Moeten we schijt hebben aan het gegeven en het beeld laten zien zoals het is ?

Deel je mening !

Vooraf wel een vriendelijk verzoek om niet met namen te gaan gooien indien dit niet direct noodzakelijk is , vriendelijk dank.

Hmmmm, je hebt erg veel woorden en tijd nodig om amper te vertellen wat er aan de hand is; naar mijn idee is youtube niet handig als discussiemedium. Misschien kun je mij per email uitleggen wat er speelt?

horiyoshi // Michel - January 28, 2009 08:11 AM (GMT)
wat is er ad hand? graag ff per mail of vanavond ajb!

Mies

Shinobi / Erik - January 28, 2009 12:36 PM (GMT)
misschien beter om dit in het forum dat niet voor iedereen toegankelijk is te bespreken?

Heb wel een vermoeden waar het over gaat maar is dit dan iets wat je de hele wereld mee wilt kunnen laten lezen.

Shicomm / Bas - January 28, 2009 12:45 PM (GMT)
Izak en Michel ; ik heb jullie een mailtje gestuurd ter extra toelichting.

Erik ; Normaliter zou ik dat ook doen maar ik wil deze discussie juist 'open' hebben om zodoende wat meer meningen en terugkoppeling te zien.

eezacque - January 30, 2009 04:25 PM (GMT)
QUOTE (Shicomm / Bas @ Jan 28 2009, 01:45 PM)
Izak en Michel ; ik heb jullie een mailtje gestuurd ter extra toelichting.

Ik zal nog per email op je email reageren (heheh), maar wil hier wel kwijt dat iedereen die binnen de Bujinkan traint, als lid of als gast, hiermee impliciet of expliciet de 'Bujinkan Guidelines' onderschrijft, waaronder "5. Regarding accidents occurring during training (both inside and outside the dojo), one should not cause trouble to the Bujinkan. This is an extremely important point. Those unwilling to take personal responsibility for accidents occurring during Bujinkan training shall not be admitted. Reiterating for clarity, the Bujinkan shall not take responsibility for any accidents happening in the course of training, regardless of the location. "

Training is eigen verantwoordelijkheid. Als ik tijdens de training een bloedneus oploop, dan is dat mijn verantwoordelijkheid, en niet die van de partner, leraar of Hatsumi. En als iemand een filmpje op het web zet waarop ik verschrikkelijk sta te stuntelen of, als gast, zichtbaar aanwezig ben, dat is dat mijn verantwoordelijkheid, en niet die van de leraar of de maker van het filmpje.

Eigen verantwoordelijkheid.

L.Riefenstahl/John - February 3, 2009 04:53 PM (GMT)
Ik weet niet over welke persoon of organisatie het gaat (en hoef dat ook niet te weten).

Naar mijn mening kunnen respect en loyaliteit alleen verdient worden, doordat iemand uit vrije wil hiervoor kiest. Als je ergens toe gedwongen wordt, fysiek of met dreigementen, is het per definitie niet uit loyaliteit dat het nagevolgd wordt, maar uit angst. Nagevolgd willen worden uit angst is geen teken van kracht.

L.Riefenstahl/John - February 3, 2009 10:37 PM (GMT)
Maar ik ben wel bang dat Bas "voor eigen parochie preekt", en dat hier geen echte open discussie op zal komen.

Hosted for free by InvisionFree