Title: Japan Reis 2008
gmK / Kevin - June 16, 2007 05:18 PM (GMT)
Het wordt tijd om dit topic maar eens een schop omhoog te verkopen. Na wat speurwerk ben ik op
vliegwinkel.nl voor April 2008 al tickets tegengekomen voor 705,- eurie. De overstaptijden zijn heen 2 uur en terug 1 uur. Schandalig goedkoop en snel dus B)
Boeken of wachten op acties? Zijn er al mensen geïnteresseerd voor het voorjaar?
eezacque - June 17, 2007 11:36 AM (GMT)
| QUOTE (gmK / Kevin @ Jun 16 2007, 06:18 PM) |
Het wordt tijd om dit topic maar eens een schop omhoog te verkopen. Na wat speurwerk ben ik op vliegwinkel.nl voor April 2008 al tickets tegengekomen voor 705,- eurie. De overstaptijden zijn heen 2 uur en terug 1 uur. Schandalig goedkoop en snel dus B)
Boeken of wachten op acties? Zijn er al mensen geïnteresseerd voor het voorjaar? |
Persoonlijk zou ik een wat langere overstap ambiëren, als er iets vertraagd raakt dan heb je wat speling, en de kans dat je bagage nog meekan is ook groter. Vorig jaar had ik iets van 2,5 uur overstap op Heathrow, ik had een kwartier over en mijn gereedschap kwam dagen later.
Shicomm / Bas - June 17, 2007 12:41 PM (GMT)
Een korte overstap kan ook soepel lopen ; de ervaringen met swiss tot nu toe zijn prima.
Korte overstaps en zelfs bij een beetje vertraging geen problemen :)
Goeie ticketprijs trouwens!
Misschien dat er bij deze airline wél korting is te regelen als we gezamelijk boeken ? :)
Shicomm / Bas - July 8, 2007 11:54 AM (GMT)
*schop*
Herhaalde oproep :)
Op diverse data in april zijn er nog plenty mogelijkheden voor ongeveer 710 euri ...
De goedkope tickets vliegen echter hard weg ( begin april al geen opties meer ) ; zijn er mensen in de running om bijtijds te gaan boeken om zodoende al zeker te zijn van een scherpe prijs ?
horiyoshi // Michel - July 9, 2007 07:43 AM (GMT)
voor mij is het even afwachten, we gaan al met vakantie in april, maar weten nog niet wanneer....
maar we gaan wel....!
Shicomm / Bas - September 24, 2007 12:39 PM (GMT)
*schop*
Recentelijk gespot ; SAS doet in april de tickets voor weer minder weg!
Bij vertrek rond de 22e en retour rond half mei zijn er nog plekken voor de weggeefprijs ( ahum... :rolleyes: ) van 680 euri ! :)
Overstappen in Kopenhagen en een overstaptijd van max. 4 uur .
Leuke deal ? ;)
Shicomm / Bas - January 9, 2008 11:27 PM (GMT)
*kick*
Misschien ten overvloede maar toch :)
SAS kan het nog goedkoper doen mits je voor 7-3 vliegt ; voor 674 euri zetten ze je op Narita neer :D
gmK / Kevin - April 7, 2008 10:19 AM (GMT)
Shicomm / Bas - April 7, 2008 10:40 AM (GMT)
*trap*
Tijd om op zoek te gaan naar voordelige tickets :)
Shicomm / Bas - April 7, 2008 08:14 PM (GMT)
*nog een schop*
Dat is schrikken... de tax rates zijn omhoog gegaan en dat is goed te merken in de ticket prijzen... :angry:
Alleen de tax begint al bij 270 euri en loopt op tot ruim 3 meier... <_<
In de periode september-october vind ik hier en daar nog tickets voor rond de 800 euri ; da's dan wel met jongens als egypt air en korean airways ...
De 'bekende' namen ( BA, lufthansa , swiss , etc. ) beginnen zo rond de 900 euri... :blink:
Dat word bijbeunen....
gmK / Kevin - April 7, 2008 08:27 PM (GMT)
Hmm das toch echt meer dan de 45 euro ecotax verhoging :(
Shicomm / Bas - May 2, 2008 08:02 AM (GMT)
Ik kreeg net een aardig prijsje door.
Voor wie geen bezwaar heeft om de heenreis in Berlijn te beginnen kan voor nog geen 760 euro (!) eind september , begin october naar Japan ....
Hoe krom ; terug krijg je een rechtstreekse vlucht naar a'dam met klm / air france .
Een geintje wat je normaal gesproken als retour ver over de 1200 euri kost.... :blink:
Ter vergelijk ; als je vanaf amsterdam weg wilt in dezelfde periode gebeurt er onder de 900 euro bar weinig... :(
Shicomm / Bas - May 8, 2008 12:18 PM (GMT)
Uw extra zuunige medemensch vond zojuist weer een aardig ticket. :D
Voor wie Berlijn te ver is doet het Russische aeroflot een leuke deal.
Vertrek op diverse data eind september/begin october vanaf Düsseldorf met een overstapje in Moskou voor slechts 683 euro !
Shicomm / Bas - June 5, 2008 09:40 AM (GMT)
*schop*
Aeroflot is natuurlijk wat shabby dus een wat betrouwbare airline is dan wel zo handig.
Onze eigen KLM en air france blijken nu ineens in october onder de prijs van de Russen te kunnen ! :o
Al meerdere opties gespot voor slechts 670 euro !
Meer info volgt z.s.m.
Shicomm / Bas - June 5, 2008 09:58 AM (GMT)
*instant updeet*
Bovengenoemd tarief is nog beschikbaar mensen!
Voor nog geen 670 euri doet klm de vlucht !
Retour vanaf dusseldorf.
Kevin en ik vonden de prijs dermate goed dat we maar meteen geboekt hebben... B)
Countdown initiated ... the rush starts at 7 october....
horiyoshi // Michel - June 5, 2008 10:28 AM (GMT)
Shicomm / Bas - June 5, 2008 11:00 AM (GMT)
Te scoren op meerdere sites maar o.a. op
d-reizen.nl
gmK / Kevin - June 5, 2008 03:47 PM (GMT)
| QUOTE (horiyoshi // Michel @ Jun 5 2008, 11:28 AM) |
link!
en snel!
M |
Hmm... de info is ook gemaild via de mailfunctie van het forum. Is dat deze keer wel aangekomen? De laatste keer dat ik je een mail stuurde kreeg ik het mailtje namelijk retour.
horiyoshi // Michel - June 6, 2008 06:08 AM (GMT)
ha kev,
nee, geen mail ontvangen!
M
gmK / Kevin - June 6, 2008 08:43 AM (GMT)
| QUOTE (horiyoshi // Michel @ Jun 6 2008, 07:08 AM) |
ha kev,
nee, geen mail ontvangen!
M |
Ach inmiddels is de informatie geloof ik toch wel overgekomen via bepaalde telefoongesprekken met de heer Perry E. :D
Karel - July 21, 2008 12:28 AM (GMT)
Hallo aan alle Japan gangers
zou heel graag wel wat meer info willen, :P
wie gaan er heen,
wie wanneer tijden enz.
en b.v.b. hoe ze gaan via enz.
kamerindeling in Japan?
in het guesthouse
ik wil plannen of het me nu wel lukt/kan om dit keer mee te gaan.
een :ph43r: training's partner wel handig
Shicomm / Bas - July 21, 2008 10:54 AM (GMT)
Kek en ik gaan iig 7 oktober die kant op.
Ik heb vernomen dat een zekere heer Elsgeest via andere wegen rond die tijd ook gaat en als ik het goed heb had dhr. de Winter ook plannen..... :)
gmK / Kevin - July 26, 2008 01:44 AM (GMT)
Zo, ik heb ook weer internet :)
Japan is geregeld :D
Shicomm / Bas - August 4, 2008 11:36 AM (GMT)
9 weeks and counting.... B)
Karel - August 4, 2008 09:22 PM (GMT)
heeft mis nu al geboekt zijn tijden zijn niet bekent.
horiyoshi // Michel - August 5, 2008 07:27 AM (GMT)
nee, mis heeft misschien wel geen centjes.....
:angry:
Shicomm / Bas - August 28, 2008 11:34 AM (GMT)
gmK / Kevin - August 28, 2008 08:27 PM (GMT)
| QUOTE (Shicomm / Bas @ Aug 28 2008, 12:34 PM) |
| 40 days and counting... |
Heb je toevallig ook een afstreepkalender boven je bed hangen? :P
Shicomm / Bas - October 2, 2008 01:02 PM (GMT)
De spanning loopt op !!!
TTL> 117hrs/54min/23sec *** 4,51 days :blink:
Scrap / Edwin - October 6, 2008 04:46 PM (GMT)
Heren,
Heel veel plezier daar en lekker veel trainen en gyoza knagen.
Groetjes, Edwin
gmK / Kevin - October 6, 2008 06:43 PM (GMT)
Bedankt ;) Ik vermoed dat het helemaal goed gaat komen!
Shicomm / Bas - October 6, 2008 07:22 PM (GMT)
Tuurlijk komt dat goed :)
De laatste uurtjes voor vertrek ! :blink:
Shicomm / Bas - October 8, 2008 06:36 AM (GMT)
Zo , na een treinritje naar Düsseldorf ( uiteraard met vertraging... ) en 2 vluchten ( een korte van Düsseldorf naar A'dam en de lange naar Tokyo ) zijn Kevin en ik dan aangekomen in Kochigaya.
Tot nu toe is het weer niet echt super ( bewolkt met een spatje regen hier en daar ) maar de gyoza is reeds getest ( nog altijd de ouderwetsche kwaliteit ! :) ) en er zit vast nog meer in het vat !
Later meer !!
Shicomm / Bas - October 10, 2008 12:22 AM (GMT)
Inmiddels hebben we onze enige, echte , eigen Perry gespot :D
Daarmee is de Holland crew compleet :)
Akihabara is uiteraard al bezocht evenals de budoshops in Suidobashi ( nu met 20% uitverkoop korting ! :blink: )
en omdat onze grote vriend Shiraishi tegenwoordig 5 keer per week les geeft zijn we daar ook meteen gaan trainen :D
De les bij Shiraishi was al niet echt druk maar gisteren waren we met slechts 8 man , heerlijk :)

Meteen maar even een kiekje gemaakt :)
eezacque - October 11, 2008 01:24 PM (GMT)
| QUOTE (Shicomm / Bas @ Oct 10 2008, 01:22 AM) |
| Meteen maar even een kiekje gemaakt :) |
Als het daar echt zo leuk is dan stel ik voor dat je net zo breed glimlacht als Shiraishi! Ik ben jaloers...
Shicomm / Bas - October 12, 2008 08:49 AM (GMT)
Vandaag was er bij hoge uitzondering geen training in de hombu ( en elders ) ; dit omdat er een grote demonstratie was bij de locale shrine in Kashiwa.
Alle dojo's hier waren vertegenwoordigd en het was een spectaculair geheel !

Een van de vele opnames die er zijn gemaakt.
Alleen het verzenden van de bestanden van alle aanwezigen ( van het guesthouse dan :) ) gaat een nacht kosten dus dan begrijpen jullie vast wel dat de rest van de opnames nog wel even op zich kan laten wachten :D
Karel - October 13, 2008 12:27 AM (GMT)
Hai :ph43r: 's Bas / Kev / Perry. en de rest
jullie vermaken je wel zo te zien leuke ervaringen zeker voor onze kevje die voor de eerste keer er is en waarschijnlijk niet z'n laaste lol.
waar ken ik dat toch van?
ik mis het wel he jongens veel plezier nog daar.
Gr.
Karel.
gmK / Kevin - October 13, 2008 04:55 AM (GMT)
| QUOTE (eezacque @ Oct 11 2008, 02:24 PM) |
| Als het daar echt zo leuk is dan stel ik voor dat je net zo breed glimlacht als Shiraishi! Ik ben jaloers... |
Een bekende israeli maakte de foto. De man had geloof ik alleen niet zo veel kaas gegeten van hoe een fototoestel werkt, vandaar dat we na een aantal mislukte shots op hem af wilde stappen om uit te leggen hoe het toestel werkte... deze foto is net op het moment dat we naar hem toe wilden. Een paar lessen later bleek dat deze man zelf nog met een oude lawaaierige analoge compactcamera zijn foto's maakt.
Karel - October 13, 2008 06:28 PM (GMT)
:P tja dat heb je he als de beste film / fotograaf in het thuis front blijft he :lol:
kev heb je all een band met je naam er op laten maken? zo maar ff een vraagje.
he tot gouw maar weer.
later.............
Shicomm / Bas - October 15, 2008 08:30 AM (GMT)
| QUOTE (Karel @ Oct 13 2008, 07:28 PM) |
| :P tja dat heb je he als de beste film / fotograaf in het thuis front blijft he :lol: |
Dan laten we iemand anders toch de opnames posten ? <_<
Inmiddels staan de eerste beelden van de embu van afgelopen weekend op youtube.
Je kunt ze hier vinden:
http://nl.youtube.com/user/EmbumanIk werd ook nog op de kieker gezet bij de embu

en later die avond ook bij een Indisch restaurant met Belgisch bier ! :blink:

Met een zwaardblad bij een handelaar van authentieke Japanse hardware ergens in Noda :)