View Full Version: Kokokro No Katachi

Miko dojo forum > Vrij gesprek > Kokokro No Katachi

Title: Kokokro No Katachi

patrick - January 23, 2006 02:05 PM (GMT)
Op www.seigan.com staat een boek van Hatsumi sensei getiteld 'Kokoro no katachi'kent iemand dit boek? Zo ja wat vond men van dit boek?
Patrick :ph43r:

Shicomm / Bas - January 23, 2006 06:25 PM (GMT)
Er word hier gemeld dat het boek van ene Akira Hino is (?) ...

eezacque - January 23, 2006 10:50 PM (GMT)
Het is me door zowel Sveneric Bogsäter als door Arnaud Couserge aanbevolen als middel om Hatsumi beter te leren begrijpen; dat zijn aanbevelingen die ik niet zomaar naast me neer kan leggen.

Ik wil een aantal persoonlijke kanttekeningen plaatsen. In de eerste plaats vind ik dat het boek veel moeite doet Hatsumi te analyseren en rationeel te begrijpen, en dat is een benadering die me weinig aanspreekt. In de tweede plaats is het Engels waarin deze vertaling is geschreven niet helemaal lekker, niet dat het onleesbaar is, maar het had geen kwaad gekund hier een corrector op los te laten. In de derde plaats staan er hier en daar Spaanse bijschriften in, hetgeen doet vermoeden dat het hier een overhaaste Engelse vertaling van een Spaanse vertaling van een Japanse tekst betreft. Dit boek verdient een betere uitgave.

horiyoshi // Michel - January 24, 2006 06:09 AM (GMT)
QUOTE (Shicomm / Bas @ Jan 23 2006, 07:25 PM)
Er word hier gemeld dat het boek van ene Akira Hino is (?) ...

ik heb deze Hino ontmoet, hij werd voorgesteld als schrijver maar de hele uitstraling van die man deed me vermoeden dat hij wel meer deed dan schrijven.

Als iemand me het boek zou kunnen lenen: graag, ik heb het boek nooit ergens gezien helaas!

Mies

Shinobi / Erik - January 27, 2006 01:14 PM (GMT)
QUOTE (horiyoshi // Michel @ Jan 24 2006, 07:09 AM)
ik heb deze Hino ontmoet, hij werd voorgesteld als schrijver maar de hele uitstraling van die man deed me vermoeden dat hij wel meer deed dan schrijven.

Als iemand me het boek zou kunnen lenen: graag, ik heb het boek nooit ergens gezien helaas!

Mies

Ik ben er nu in bezig maar als ik hem uit heb zal ik hem eens voor je meenemen

Hosted for free by InvisionFree