Title: Voorbereiden Training
Description: Hoe het beste voor te bereiden voor les
naraimasen / Peter - September 24, 2005 02:52 PM (GMT)
Hallo beste medebuyu
Ik vroeg mij af, of sommige mensen zich ook speciaal voor bereiden voor de training. Ik bedacht mij net, dat het het beste is, als je hoofd helemaal leeg is.
Dus niet meer denken aan problemen, of wat er eerder op de dag gebeurd is. Maar alleen budo en niks anders.
Wa wel benieuwd of jullie hier ook iets mee doen? bijv. mediteren, of even joggen, of misschien een andere voorbereiding?
Vriendelijke groet,
Peter
Shinobi / Erik - September 24, 2005 05:13 PM (GMT)
Speciale dingen? Nee eigenlijk niet. Gewoon ontspannen op de training verschijnen eigenlijk.
nu moet ik zeggen dat naarmate je ervaring groter wordt je dit ook makkelijker doet.
Karel - September 24, 2005 11:41 PM (GMT)
(Dus niet meer denken aan problemen, of wat er eerder op de dag gebeurd is. Maar alleen budo en niks anders. )
tja ik kan en heb er nog al wat ervaring mee ja op dit moment.
en tja een leeg hooft is wel een goed idee ja nou bijna leeg dan :lol: .
omdat ik de laatste tijd best wel grote problemen heb of ga krijgen,
en ik ben de laatste tijd nog al met div. dingen bezig.
en ik ondervind dat het heel veel invloed op de training heeft ja klopt zeker wel.
telwel ik voor me zelf zou zegen kun je toch ff boven zetten.
tja, moet ik geen dingen hebben waar bij in div. moed doen.
ik hoop toch gouw weer eens naar Japan te kunnen :P B)
maar woensdag hoop ik wel weer mee te kunnen doen mis het toch wel.
:ph43r:
eezacque - September 25, 2005 11:05 AM (GMT)
Vroeger deed ik hier wel wat mee, maar ben hier toch op teruggekomen. Onderdeel van je training is dat je nooit voor verrassingen komt te staan, altijd voorbereid bent op wat dan ook. Mocht je in akelige omstandigheden verzeild raken, dan krijg je ook niet de tijd om nog even te mediteren, te stretchen, up te warmen of wat dan ook.
Werk aan een goede conditie, lenigheid, een heldere geest en een open mind. Daarbij kan meditatie, conditietraining, stretchen zeker nuttig zijn, maar ook alleen als het bijdraagt aan je dagelijks leven. Voel je vrij om zoiets aan het begin van je training te plannen, maar ga ook 'ns voor de spiegel staan als je na een zware werkweek te moe bent om nog iets anders te doen dan voor de buis te hangen, of na avondje uit niet meer weet wat onder of boven is...
naraimasen / Peter - September 27, 2005 12:05 AM (GMT)
| QUOTE |
| Mocht je in akelige omstandigheden verzeild raken, dan krijg je ook niet de tijd om nog even te mediteren, te stretchen, up te warmen of wat dan ook |
Absoluut een feit, maar daarvoor (denk ik) is de meditatie niet bedoelt. Het zorgt ervoor dat je tot rust komt, en geconcentreerder bent. Ik merk bij mijzelf, dat ik dan veel meer kan onthouden, en langer bij de les blijf. Het laatste half uurtje houdt het meestal wel op met kennis opnemen ;)
Ik ben zowieso wel geintereseerd in dit soort zaken, maar houdt het realistisch. Het harde kan niet zonder het zachte.
L.Riefenstahl/John - September 27, 2005 09:49 AM (GMT)
Ik mediteer wel regelmatig, maar niet speciaal voor de training. Het idee daarachter is, dat ik probeer er een gewoonte van te maken, mijn hoofd leegt te kunnen maken wanneer nodig. Het gaat wat mij betreft over het aanleren van een methode, die ik dan kan toepassen wanneer ik het nodig vind.