View Full Version: Bujinkan Training Via Internet

Miko dojo forum > Internet > Bujinkan Training Via Internet

Title: Bujinkan Training Via Internet
Description: voor het eerst

Shicomm / Bas - August 8, 2005 07:26 PM (GMT)
Training via internet ; iets heel erg raars.
Voor wie een beetje gaat zoeken zal er in de VS meerdere voorbeelden van tegenkomen.
of die initiatieven enigzins serieus zijn laat ik even in het midden maar een echt goed imago heeft het gegeven niet.

Persoonlijk dacht ik ook dat het gegeven nooit echt "serieus" zou kunnen worden.
Er is nu echter een initiatief opgezet wat dusdanig serieus is dat ik nu toch echt denk dat het idee haalbaar is! :)

Het initiatief is afkomstig van shihan Darren Horvarth uit Australië.
Er vind een training plaats in meerdere dojo's tegelijkertijd met als centraal punt een lokatie in Japan waarvandaan shihan Noguchi en shihan Horvath via een live videostream in verbinding zijn via internet met andere dojo's.

Bij een 1e try-out vond de training simultaan plaats in Japan, Argentinië en Duitsland.

Ik denk dat dit een prachtig initiatief is wat het mogelijk maakt dat de bujinkan verder gaat reiken dan ooit eerder mogelijk was.
Hopenlijk snel meer hierover!! :)

user posted image
© shihan Darren Horvarth

shihan Noguchi kijkt op de laptop via de videostream naar een van de dojo lokaties
die aan deze training deelnamen.
Rechtsboven de laptop staat de camera waarmee de mensen in Japan zichtbaar waren.

Samurijder / Martijn - August 26, 2005 09:37 AM (GMT)
ik krijg meteen de neiging om mee te doen.. of om me op te geven voor zo'n video cursus waar je jezelf opneemt en het moet opsturen voor commentaar! :wh:

Ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar ik leer de dingen toch het beste met iemand ter plaatse voor correctie of om me te laten voelen hoe het moet...

Shicomm / Bas - August 26, 2005 01:52 PM (GMT)
Het heeft er helaas alle schijn van dat dit project ook zulke commerciële ambities heeft :(

Om aan dit project te kunnen deelnemen is namelijk een zeer diepe knip noodzakelijk <_<

Erg jammer , het leek een mooi oprecht idee ... :(

Hosted for free by InvisionFree