View Full Version: Wat Is Het Wezenlijke Verschil?

Miko dojo forum > ninjutsu vragen > Wat Is Het Wezenlijke Verschil?

Title: Wat Is Het Wezenlijke Verschil?

Ludwig - May 8, 2005 04:22 PM (GMT)
Beste mensen ik ben net nieuw op dit forum en ik zit er over te denken om Ninjutsu te gaan doen.

Ik heb in het verleden Kempo, Kickboxen en Pukulan en Pentjak Silat beoefend, nu wilde ik graag weten wat het wezenlijke verschil is tussen de Bujinkan en de Bujinkan "Brian" Dojo???

Shinobi / Erik - May 8, 2005 05:19 PM (GMT)
Ik weet niet wat de Bujinkan "Brian" dojo is maar op jou vraag is eigenlijk maar 1 antwoord mogelijk. kom eens meetrainen en bekijk het voor jezelf

Shicomm / Bas - May 8, 2005 05:54 PM (GMT)
topic verplaatst naar het vragen sub-forum :)

---

Wat de daadwerkelijke verschillen zijn weet ik helaas niet , hopenlijk kan iemand anders daar antwoord op geven.

Qua trainingsmogelijkheden zijn er volgens mij wel verschillen ; er zijn meerdere bujinkan dojo's in Nederland maar de bujinkan brian dojo word enkel door sportschool sleeswijk vertegenwoordigd voor zover ik weet.

Kennin / Achim - May 8, 2005 08:38 PM (GMT)
Brian McCarthy en zijn "Bujinkan" Brian Dōjō zijn al jaren geleden afgesplitst van de echte Bujinkan.
McCarthy volgt geen les meer bij authentieke Bujinkan-leraars, zelfs niet bij Hatsumi sensei.
Je conclusies moet je er zelf uit trekken. Ik hou me daar niet mee bezig.

Ludwig - May 9, 2005 07:10 PM (GMT)
Ik kom zelf uit Dordrecht en daar heb je enkel de BBD en de IGA warriors zitten en over de laatste hoor ik al zeker geen goede verhalen.

De eerste is kwalitatief best goed hoor ik alleen zijn ze inderdaad niet meer verbonden aan de Bujinkan organisatie van Hatsumi.

Shinobi / Erik - May 9, 2005 08:13 PM (GMT)
Het is al eerder langsgekomen, ook over the iga warriors. Sommige mensen vinden het niks maar uit mijn tijd dat ik er nog zat bleek dat er ook genoeg mensen waren die het geweldig vonden daar. ga gewoon bij alle dojo's even kijken en vorm je eigen mening ervan.

Hosted for free by InvisionFree