View Full Version: Kyusho, Daochi Dim Mak

Miko dojo forum > Vechtsport algemeen > Kyusho, Daochi Dim Mak

Title: Kyusho, Daochi Dim Mak

InSiDeOuT / Stefan - February 15, 2005 10:08 AM (GMT)
Mijn vraag is simpel, heeft iemand hier al ervaring gehad met kyusho, daochi dim mak?

Ze hebben een rijk videoarsenaal op hun website, maar die dingen lijken mij zo onwaarschijnlijk. :o :blink:

Binnenkort ga ik er zelf alleszins even langs om dit aan den lijve te ondervinden.

http://www.kyusho.nl
http://kyusho.be

Kageru / Daniel - February 15, 2005 10:32 AM (GMT)
heb ik ook altijd fascinerend gevonden maar ik kan er geen mening over uiten ? , zal het ook maar eens moeten testen zeker :) anders eens vragen aan die mannen dat ze een stage zien zitten ?

InSiDeOuT / Stefan - February 15, 2005 10:38 AM (GMT)
Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd met de vraag of een kennismakings les mogelijk is. :)

Heb niet vermeld dat ik reeds een MA beoefen, en heb ook men mahôtsukai emailadres niet gebruikt. :ph43r:

Anders kan het excuus gebruikt worden dat de technieken niet werken op andere MA'ers. Heb dit namelijk ooit eens gezien in een filmpje over dergelijke technieken in de States. <_<

Kennin / Achim - February 15, 2005 01:00 PM (GMT)
Daar was het andersom. Bij de presentratice -een absolute leek- lukte het niet. Toen kwam de zeer nuttige verklaring dat het enkel werkt bij MA'ers.
De TV-ploeg heeft dus maar enkele jūjutsuka opgetrommeld en kijk... het werkte niet!
Welk excuus ze toen nog hadden weet ik niet meer :)

Stel je trouwens voor je moet je op straat verdedigen... en je o zo efficiënte krijgskunst werkt enkel tegen MA'ers... wel zo zinvol :D

L.Riefenstahl/John - February 15, 2005 03:12 PM (GMT)
Geef ff een seintje wanneer je gaat, ga ik mee.

Kageru / Daniel - February 15, 2005 03:15 PM (GMT)
ik ook :)

Shinobi / Erik - February 15, 2005 03:50 PM (GMT)
Lijkt me ook we lachuh, maken we er een bujinkan uitje van toch :D

Kennin / Achim - February 15, 2005 06:11 PM (GMT)
Iets zegt me dat Stefan en Daniel (en natuurlijk ook ikzelf) eerder geneigd zullen zijn om naar de Belgische dōjō te gaan dan naar de Nederlandse en dat dat voor jullie krek andersom is...
Maar met wat moeite moet het toch lukken daar eventjes heel decent met zijn twintigen binnen te slenteren :D

eezacque - February 15, 2005 09:29 PM (GMT)
QUOTE (Kennin / Achim @ Feb 15 2005, 02:00 PM)
Daar was het andersom. Bij de presentratice -een absolute leek- lukte het niet. Toen kwam de zeer nuttige verklaring dat het enkel werkt bij MA'ers.
De TV-ploeg heeft dus maar enkele j?jutsuka opgetrommeld en kijk... het werkte niet!
Welk excuus ze toen nog hadden weet ik niet meer :)

"jujutsuka zijn geen ma'ers"?

MadEd / Eduard - February 15, 2005 09:49 PM (GMT)
QUOTE (eezacque @ Feb 15 2005, 10:29 PM)

"jujutsuka zijn geen ma'ers"?

:ft:

Ik wil overigens niet mierenneuken hoor Achim maar ik meen dat het BJJ mensen waren, dus mma'ers. Dus Izak heeft gelijk, het zijn geen ma'ers :wh:
Ontopic: ik zou het graag ook eens willen zien, dat filmpje heeft me namelijk nog niet echt overtuigd om het maar zacht uit te drukken ;)

Jouke - February 15, 2005 10:39 PM (GMT)
Ik ben wel eens naar één van hun trainingsdagen geweest. Het was wel grappig en ik kan daardoor een aantal druklpunten nu beter vinden, maar echt spectaculair was het ook weer niet.

naraimasen / Peter - May 30, 2005 10:51 PM (GMT)
Hmmz,

(hallo allemaal, ik ben nieuw hier, meer over mij in het voorstellen topic)

Moet eerder zeggen dat het me meer iets lijkt van, handig om te weten. Maar volgens mij is Hatsumi ook zeer zeker bekend met dergelijke technieken.

Toch denk ik er nog twee dingen bij.

negatief = geeft dit niet een vals gevoel van zekerheid.
positief = het lijkt me wel een vredige manier om agressie tegen te gaan, je beschadigd iemand immers niet.

Benieuwd wat jullie ervan vinden.

InSiDeOuT / Stefan - May 31, 2005 06:30 AM (GMT)
Sinds die keer dat ik info gevraagd heb, krijg ik nu elke twee weken wel een mail met reclame voor hun seminaries.

Nu ik stillekes aan terug uit blessure periode begin te raken (gescheurde enkel, net niet gebroken wijsvinger met afgescheurde nagel) denk ik dat ik er toch maar eens langs ga.

Als het zover is horen jullie het wel. :)

Kageru / Daniel - May 31, 2005 11:23 AM (GMT)
laat ons iets weten he
dan gaan we gewoon lekker mee :)

arjan01 - October 20, 2005 06:40 AM (GMT)
Voor de liefhebbers, op kyoshu.nl staat een seminar van juni 2005 in Grootebroek. Deze wordt weer gehouden op 22 januari 2006. Same place and time...

Tim-san - January 11, 2006 06:54 AM (GMT)
maar je brengt geen schade toe met Dim Mak zeg je ,??!!
als je Dim Mak toepast word de andere persoon bewusteloos( soort van coma) en als je geen mannier weet hoe hem eruit te halen kan het zijn da ie zelfs in die coma(echte) kan blijven zitten <_<

greets tim

Hosted for free by InvisionFree