Title: Vraag Over Dit Plaatje
MadEd / Eduard - July 21, 2004 07:58 AM (GMT)
Dit plaatje was ik al een tijdje geleden tegengekomen het is een systema plaatje, maar er is iets vaags aan wat ik niet begrijp.
Meneer rechts had het mes in zijn hand, en meneer links ontwapent hem.
Hoe kan het dan dat het mes niet achter de arm van meneer links zit, maar voor de arm :blink:
Kennin / Achim - July 21, 2004 09:20 AM (GMT)
Kan perfect door de wetten van de traagheid en door het perspectief.
Als tori uke's hand naar beneden slaat, is dat tegelijk een slag naar zich toe, wat logisch is. Doordat de hand zich schuin naar beneden beweegt, lijkt het alsof ze zich tussen de hand en het mes beweegt.
Het mes zelf blijft eventjes in de lucht hangen, door de wetten van de traagheid.
MadEd / Eduard - July 21, 2004 10:03 AM (GMT)
Bedankt voor de uitleg, nu snap ik het wel :)
horiyoshi // Michel - July 22, 2004 06:20 AM (GMT)
| QUOTE (MadEd / Eduard @ Jul 21 2004, 11:03 AM) |
| Bedankt voor de uitleg, nu snap ik het wel :) |
de meneer in het witte t-shirt wilde de andere meneer feliciteren. deze begreep het verkeerd en week uit naar links en blokte de uitgestoken arm. meneer blauw was net onderweg naar zijn vrouw die aan de barbeque bezig was en had een mes meegenomen in zijn mond. Dit mes viel net op het moment dat meneer wit hem wilde feliciteren en hij iets wilde roepen.
Ik heb ooit nog een semester filosofie gedaan, waarbij de pfof een stoel aanwees en ons vroeg : 'wat zie je?' toen de meesten riepen: 'een stoel' krgen we daar een verhandeling over. We zien dan namelijk geen stoel, maar een object waar we zelf een waardeoordeel aan geven gebaseerd op onze ervaringen.
je kunt de zotste dingen halen in het plaatje hierboven hoor!
Mies
MadEd / Eduard - July 22, 2004 06:36 AM (GMT)
Ik hou het er maar bij dat het een systema plaatje is, stond ook op die site ;)
Maar filosofie is inderdaad een leuk iets, dingen in iets zien.
eezacque - July 22, 2004 09:53 AM (GMT)
| QUOTE (horiyoshi // Michel @ Jul 22 2004, 07:20 AM) |
| Ik heb ooit nog een semester filosofie gedaan, waarbij de pfof een stoel aanwees en ons vroeg : 'wat zie je?' toen de meesten riepen: 'een stoel' krgen we daar een verhandeling over. We zien dan namelijk geen stoel, maar een object waar we zelf een waardeoordeel aan geven gebaseerd op onze ervaringen. |
U is nog heel redelijk terechtgekomen, je ziet er bijna niets meer van...
horiyoshi // Michel - July 22, 2004 01:38 PM (GMT)
| QUOTE (eezacque @ Jul 22 2004, 10:53 AM) |
| U is nog heel redelijk terechtgekomen, je ziet er bijna niets meer van... |
dank! het gaat steeds ietsje beter....
Kennin / Achim - July 22, 2004 02:08 PM (GMT)
Ceci n'est pas une pipe...
Als we dan toch de filofaxosofische toer op gaan... B)
MadEd / Eduard - July 23, 2004 06:32 AM (GMT)
Mijn frans is niet echt goed, dus haalde ik door de vertaalmachine wat pipe betekent.
En er kwam geen vertaling uit :unsure:
Dus moet pipe in deze context iets als mes voorstellen?
Kennin / Achim - July 23, 2004 08:40 AM (GMT)
Kunstbarbaar!
Van de hand van de Belgische Surrealist René Margritte kwam anno 1929 dit wereldberoemde kunstwerk:

De titel staat er zelfs op "Ceci n'est pas une pipe": (Dit is geen pijp)...
eezacque - July 23, 2004 10:32 AM (GMT)
| QUOTE (Kennin / Achim @ Jul 23 2004, 09:40 AM) |
Kunstbarbaar!
Van de hand van de Belgische Surrealist René Margritte kwam anno 1929 dit wereldberoemde kunstwerk:

De titel staat er zelfs op "Ceci n'est pas une pipe": (Dit is geen pijp)... |
Mja, maer Ed vroeg zich dus af wat een pipe wel is als het niet gewoon een pijp is...
MadEd / Eduard - July 23, 2004 01:43 PM (GMT)
| QUOTE (Kennin / Achim @ Jul 23 2004, 09:40 AM) |
Kunstbarbaar!

De titel staat er zelfs op "Ceci n'est pas une pipe": (Dit is geen pijp)... |
Ach kennin heeft wel een beetje gelijk hoor, ik ken het plaatje namelijk wel dus het kwartje had moeten vallen :unsure:
Kennin / Achim - July 24, 2004 10:09 AM (GMT)
| QUOTE (eezacque @ Jul 23 2004, 11:32 AM) |
| Mja, maer Ed vroeg zich dus af wat een pipe wel is als het niet gewoon een pijp is... |
Ik hoop dat dat een rethorische vraag was?
eezacque - July 24, 2004 10:36 AM (GMT)
| QUOTE (Kennin / Achim @ Jul 24 2004, 11:09 AM) |
| Ik hoop dat dat een rethorische vraag was? |
Welnee, als unix nerd denk ik bij een pipe het eerst aan een |. Maar goed, ik denk ook nog steeds dat kindjes worden gevorkt en dat goede ouders wachten tot hun kinderen doodgaan...
Kennin / Achim - July 25, 2004 07:06 AM (GMT)
"Ceci n'est pas une pipe" slaat op het feit dat het geen "pijp" is, maar het plaatje van een pijp...
Vertaald naar de context: "niets is wat het lijkt"