Title: Wapens
Description: Verzamelen van Ninja wapens
Loet - July 17, 2004 03:23 PM (GMT)
Kan iemand mij vertellen hoe je het beste een verzameling aan kan leggen.
Een aantal wapens zijn in Nederland niet verkrijgbaar maar in Amerika bv. wel.
Misschien is er een vergunning te verkrijgen?
Alle tips over het verkrijgen, importeren en winkels zijn welkom.
Wellicht zijn er mensen die items uit een prive collectie willen verkopen.
Het doel voor mij is een zo compleet mogelijke verzameling van Ninja wapens en atributen aan te leggen als verzameling maar ook om ze op trainingen en/of seminars te laten belichten.
Loet
Shinobi / Erik - July 17, 2004 10:34 PM (GMT)
Kun je iets specifieker zijn,
wat voor wapens zou je hier dan niet kunnen krijgen? Je kunt zelfs legaal pistolen kopen in nederland dus het valt volgens mij wel mee met wat je wel en niet kunt kopen
Karel - July 17, 2004 10:48 PM (GMT)
he Loet vertel eens meer over je zelf.
train je ninjutsu bij wie en zo enz.
ik maak zelf veel oefen wapens om me te trainen.
Loet - July 26, 2004 07:56 PM (GMT)
Karel, hierbij iets over mezelf.
Ik ben een makelaar van 44 jaar jong en train Bujinkan Budo Taijutsu, nu ongeveer 2 maanden in Eindhoven bij Jack Lebens en Carlo Bonnie.
In mijn jeugd heb ik ca. 12 jaar Judo en Tae kwon do beoefend en daarna nog wat ander sporten maar al sinds jaren doe ik bijna niets meer aan sport.
Omdat ik met gezondheids problemen kamp die erg van invloed zijn op de lichamelijke conditie zocht ik een sport maar een sport alleen is niet genoeg.
Via het internet kwam ik in aanraking met Ninjutsu en de benadering beviel mij wel en met name het feit dat het geen wedstrijdsport is en er geen wedstrijden e.d. worden gehouden.
De wijze van trainen en ook het "spirituele" aspect boeien mij enorm.
En hoewel ik het momenteel toch zwaar he tijdens en na de trainingen beid het mij iets wat ik lang gemist heb.
Ik realiseer me dat ik nog veel moet leren, oefenen en het in mijn levensstyl moet doorvoeren maar ik ben vast besloten om er mee door te gaan.
Oude Oosterse wapens hebben mij altijd al geinteresseerd echter ik heb ze nooit verzameld, nu vind ik het interessant omdat je ook kunt ervaren hoe er in de praktijk mee werd omgegaan.
Dus als je tips hebt of titels van boeken alles is welkom.
Groeten,
Loet
Loet - July 26, 2004 08:04 PM (GMT)
Shinobi/Erik,
Veel is legaal maar ik geloof niet dat ik zonder meer aan een pistool zou kunnen komen.
Maar bijvoorbeeld werpsterren, voet en handklauwen, werpmessen deze zijn hier volgens mij niet legaal bovendien heb ik nog geen sportshop in Nederland gevonden die ze leverd.
Misschien moet ik eens bij de douane of politie gaan informeren hoe ik ze eventueel kan invoeren.
eezacque - July 26, 2004 09:27 PM (GMT)
| QUOTE (Loet @ Jul 26 2004, 09:04 PM) |
Veel is legaal maar ik geloof niet dat ik zonder meer aan een pistool zou kunnen komen.
Maar bijvoorbeeld werpsterren, voet en handklauwen, werpmessen deze zijn hier volgens mij niet legaal bovendien heb ik nog geen sportshop in Nederland gevonden die ze leverd.
Misschien moet ik eens bij de douane of politie gaan informeren hoe ik ze eventueel kan invoeren. |
Voor een pistool kun je een wapenvergunning regelen, en dan nog mag je er alleen mee spelen op de schietvereniging. Werpsterren en werpmessen zijn niet legaal, je mag ze niet in je bezit hebben, niet verkopen, niet invoeren, kortom: je mag helemaal niks. Hand- en voetklauwen vallen misschien wel onder de boksbeugels, die zijn net zo verboden als werpsterren, maar daar weet ik het fijne niet van.
Dan zijn er nogal wat wapens die je wel in je bezit mag hebben maar waar je niet openlijk mee over straat mag, zoals zwaarden, luchtdrukpistolen, kruisbogen en wapenstokken. De trainingszwaerden waar de zwarte banders ons mee bangmaken vallen ook in deze categorie.
Jouke - July 26, 2004 10:19 PM (GMT)
Misschien wil je
dit draadje op vsnl wel even door lezen.
Voor zwaarden van redelijke kwaliteit tegen redelijke prijs (ik heb er nooit wat gekocht ofzo maar ze hebben een goede naam) moet je eens kijken op www.ingali.com
horiyoshi // Michel - July 27, 2004 05:54 AM (GMT)
Hoi Loet,
doe de groeten aan Jack! Ik ben de Friet met stoofvlees bij hem op de hoek nog niet vergeten!
Als je wilt kun je hem uitnodigen voor ons trainingsweek-end in augustus, kan hij direct ook wat vertalen in het duits...... :rolleyes:
groeten
Michel
Loet - July 27, 2004 05:13 PM (GMT)
Jouke en ook de anderen bedankt voor de tips :tu:
En Michel ik zal het overbrengen aan Jack als ik hem zie.
Overigens jullie trainingsweekend staat ook open voor beginners?
Groeten,
Loet
horiyoshi // Michel - July 28, 2004 05:06 AM (GMT)
| QUOTE (Loet @ Jul 27 2004, 06:13 PM) |
Jouke en ook de anderen bedankt voor de tips :tu:
En Michel ik zal het overbrengen aan Jack als ik hem zie. Overigens jullie trainingsweekend staat ook open voor beginners?
Groeten, Loet |
Natuurlijk! Schijnt dat er ook mensen komen die echt voor het eerst komen trainen.
Je bent welkom!
Mies
Loet - July 28, 2004 06:54 PM (GMT)
Goede avond Mies,
Het lijkt me leuk om deel te nemen, ik moet nog 2 afspraken verzetten en als dat lukt dan ben ik van de partij.
Een misschien wel domme vraag wat is Bajutsu?
Groetjes en tot ziens,
Loet
Kennin / Achim - July 28, 2004 11:34 PM (GMT)
Bajutsu... ”np
Zoals in "techniek van het paard"... paardrijden dus. Plus allerlei lollige dingen doen vanop de rug van zo'n beest