View Full Version: Miko Dojo 10 Jaar!

Miko dojo forum > dojo nieuws > Miko Dojo 10 Jaar!

Title: Miko Dojo 10 Jaar!

horiyoshi // Michel - July 5, 2004 06:03 AM (GMT)
Vrienden,

In het nieuwe seizoen, na de zomer, bestaat de Miko-dojo 10 jaar!

Om dit te vieren wil ik volgend jaar het een en ander organiseren.

Seminar in November met gast leraren... :clap:
Reis naar Japan in April 2005... :tu:
Feestje... :wh:
T-shirts met leuke opdruk....en suggesties zijn welkom... :ft:

Ook zou het eens tijd worden voor een eigen ruimte: indien iemand een ruimte weet die permanent gebruikt kan worden voor een redelijk bedrag per maand....laat maar weten! ( graag wel in de buurt van Leiden!)

10 jaar alweer..... :clap:

mies

Shinobi / Erik - July 5, 2004 08:33 AM (GMT)
QUOTE (horiyoshi // Michel @ Jul 5 2004, 07:03 AM)
T-shirts met leuke opdruk....en suggesties zijn welkom... :ft:

I don't think, I drink vind ik nog steeds een sterke

Kennin / Achim - July 5, 2004 09:10 AM (GMT)
Er zijn heel wat Bujinkanlui die het noodzakelijk achten dat ze een Bujinkan-T-shirt dragen tijdens de training. Het wordt zo cliche dat het pijn doet.
Waarom geen T-shirt met op de rug in het groot de tekst "This is NOT a Bujinkan shirt" en op de borst aan de hartstreek in het klein het Bujinkan logo met daarrond de naam van de dj?

Shicomm / Bas - July 5, 2004 09:13 AM (GMT)
Het gaat vast en zeker een mooi jubileum jaar worden ;)

Wat betreft t-shirt ontwerp ga ik een serieuze aanval doen qua orginaliteit ; komt goed :D

eezacque - July 5, 2004 09:58 AM (GMT)
Ook zou het eens tijd worden voor een eigen ruimte: indien iemand een ruimte weet die permanent gebruikt kan worden voor een redelijk bedrag per maand....laat maar weten! ( graag wel in de buurt van Leiden!)

De open lucht telt zeker niet, kwa ruimte?

Ik zal 'ns serieus nadenken over een tshirt met opdruk. Ik heb lang gedacht dat Miko een afkorting was voor Michel & Co, maar ik begrijp dat Miko staat voor een tovenaar?

horiyoshi // Michel - July 5, 2004 10:06 AM (GMT)
QUOTE (eezacque @ Jul 5 2004, 10:58 AM)

De open lucht telt zeker niet, kwa ruimte?

Ik zal 'ns serieus nadenken over een tshirt met opdruk. Ik heb lang gedacht dat Miko een afkorting was voor Michel & Co, maar ik begrijp dat Miko staat voor een tovenaar?

klopt: miko is een soort tovenaar. Zie ook het boek van Eric van Lustbader...

ik heb trouwens nog steeds een oud tekenfilm figuurtje op mijn netvlies staan:

het was een japanse bij , met cape-je en japans snorretje en dito foute bril. De bij vloog wat rond met zijn katana en onder de kreet 'Hassa!' onthoofde hij nu en dan bloem.....

zoiets misschien?

of een ninja mannetje die een ninja vrouwtje tegenkomt op de voorkant en dan een heel nest met baby ninjatjes op de rug....

maar ik ga wel met kennin mee: niet zo'n obligaat japans aandoend bujinkan shirt....

Mies

eezacque - July 5, 2004 10:36 AM (GMT)
QUOTE (horiyoshi // Michel @ Jul 5 2004, 11:06 AM)
klopt: miko is een soort tovenaar. Zie ook het boek van Eric van Lustbader...

ik heb trouwens nog steeds een oud tekenfilm figuurtje op mijn netvlies staan:

het was een japanse bij , met cape-je en japans snorretje en dito foute bril. De bij vloog wat rond met zijn katana en onder de kreet 'Hassa!' onthoofde hij nu en dan bloem.....

zoiets misschien?

of een ninja mannetje die een ninja vrouwtje tegenkomt op de voorkant en dan een heel nest met baby ninjatjes op de rug....

maar ik ga wel met kennin mee: niet zo'n obligaat japans aandoend bujinkan shirt....

Ik zal me orinteren op iets stemmings met een heuse Miko Tovenaar met wat Japanse zut ernaast ("Dit is een humoristisch bedoelde Japanse tekst" in kanji)...

Shicomm / Bas - July 5, 2004 11:40 AM (GMT)
Net gespot...

user posted image

Zo'n soort opzetje moet toch lukken voor ons? :D

Shinobi / Erik - July 5, 2004 12:01 PM (GMT)
"I'm a ninja,

Wanna see me kick your ass in 9 different styles? :P "

Kennin / Achim - July 6, 2004 08:28 AM (GMT)
Heu... ik wil nu niet de pret bederven, maar een miko is een VROUWELIJKE tovenaar...

ޏ yӂA݂z (n) medium, sorceress, shrine maiden

Het tweede teken in "miko" is zelfs het teken voor "vrouw". Een mannelijke tovenaar is een "mahōtsukai".
Was me trouwens nog niet opgevallen, die vergelijking :)
Wij zijn de mannetjes, jullie de vrouwtjes... zo gaat dat, he Patricia? :tu: :ft:

eezacque - July 6, 2004 09:12 AM (GMT)
QUOTE (Kennin / Achim @ Jul 6 2004, 09:28 AM)
Heu... ik wil nu niet de pret bederven, maar een miko is een VROUWELIJKE tovenaar...

Het is nog veel erger, het is eigenlijk nog een maagd, een assistente bij het uitvoeren van Shinto rituelen. Vroeger, veel vroeger, was het een sjamaan die in contact stond met de geesten, en daar komt dat gedoe van tovenarij vandaan.

Vandaag de dag is een miko een vreselijk braaf meisje in zedig wit met rood gekleed, en het misverstand dat het een vreselijk geil en kinky ding zou zijn is in de wereld gebracht door Lustbader, manga, Playstation en De Winter. Het enige goede nieuws is dat wit met rood het goed doet op een t-shirt en dat ik een levendige fantasie heb...

Shicomm / Bas - July 6, 2004 10:48 AM (GMT)
De echte lefgozer kan nog altijd deze proberen...

user posted image

:rolleyes:

Shinobi / Erik - July 6, 2004 12:13 PM (GMT)
Ok bas, die is cool :D

Shicomm / Bas - July 6, 2004 01:38 PM (GMT)
Hoezo photoshop verslaafd? :wh:

user posted image

Voor de nerds onder ons.... :lol:

Jouke - July 6, 2004 03:24 PM (GMT)
QUOTE (Kennin / Achim @ Jul 6 2004, 09:28 AM)

Ook in het boek "The Miko" van "Eric van Lustbader" is Miko een vrouwelijke tovenares

Kennin / Achim - July 6, 2004 04:07 PM (GMT)
QUOTE (Jouke @ Jul 6 2004, 04:24 PM)
Ook in het boek "The Miko" van "Eric van Lustbader" is Miko een vrouwelijke tovenares

Mja... een mannelijke tovenares... DAT zou pas eng zijn!

horiyoshi // Michel - July 7, 2004 05:13 AM (GMT)
QUOTE (Jouke @ Jul 6 2004, 04:24 PM)

ik heb ook nooit beweerd dat het om een mannetje ging....maar als iemand on zijn/haar buik legt zie je vaak het verschil toch niet.... :wh:

Shicomm / Bas - October 27, 2004 09:38 AM (GMT)
* schop *

Nieuw tshirt ideetje... :lg:

user posted image

MadEd / Eduard - October 28, 2004 08:09 AM (GMT)
QUOTE (Shicomm / Bas @ Oct 27 2004, 10:38 AM)
* schop *

Nieuw tshirt ideetje... :lg:

user posted image

En wat als je nou gevaarlijk lief bent :lol:

Scrap / Edwin - January 24, 2005 04:05 PM (GMT)
Zoals ik bijvoorbeeld :rolleyes:

Scrap / Edwin - March 16, 2005 10:48 AM (GMT)
Is er al een ontwerp voor een t-shirt of is iedereen hard aan het nadenken?

ZonaX / Jim - April 12, 2005 01:32 PM (GMT)
10 jaar al? gefeliciteerd! ^^

(shicomm, die intel design is wel grappig :P)

gmK / Kevin - June 14, 2005 11:19 PM (GMT)
Gaan we uberhaupt nog iets aan het 10 jarig bestaan doen... of heb ik het gewoon totaal gemist ? :huh:

Remy - June 15, 2005 09:57 AM (GMT)
user posted image

miko !

horiyoshi // Michel - June 15, 2005 11:41 AM (GMT)
QUOTE (gmK / Kevin @ Jun 15 2005, 12:19 AM)
Gaan we uberhaupt nog iets aan het 10 jarig bestaan doen... of heb ik het gewoon totaal gemist ? :huh:

ideeen zijn nog steeds welkom.

als er maar drank bij is..... :wh:

gmK / Kevin - June 16, 2005 11:50 AM (GMT)
QUOTE (horiyoshi // Michel @ Jun 15 2005, 12:41 PM)

als er maar drank bij is..... :wh:

Cause there aint no party like an alcoholic party :tu:

Shinobi / Erik - July 13, 2005 09:20 PM (GMT)
IDEE!

Wegens het heuglijke feit dat de Miko dojo zijn 10 jarig bestaan viert lijkt het mij leuk om met zijn allen iets te gaan doen.

Mijn idee was eigenlijk eerst een trainingsdag met aansluitend een barbecue waarbij partners ook welkom zijn. Uiteraard mag het bier rijkelijk vloeien (mischien dat we dit wel verplicht moeten stellen zelfs)

Het is puur een idee maar wat denkt iedereen hiervan?

gmK / Kevin - July 13, 2005 09:26 PM (GMT)
Voor :tu: maar dat wist je al :P

Shicomm / Bas - July 13, 2005 10:09 PM (GMT)
Geen slecht idee! :)
Lijkt me erg gezellig :)

Kennin / Achim - July 14, 2005 05:41 PM (GMT)
QUOTE (Shinobi / Erik @ Jul 13 2005, 10:20 PM)
eerst een trainingsdag met aansluitend een barbecue waarbij partners ook welkom zijn

Partners ook? Zou ook maar erg zijn moest je uke niet mee mogen... eerst sla je hem/haar verrot op de training en dan moet hij nog toekijken ook... arm schaap :wh:

Shinobi / Erik - July 14, 2005 07:18 PM (GMT)
QUOTE (Kennin / Achim @ Jul 14 2005, 07:41 PM)
Partners ook? Zou ook maar erg zijn moest je uke niet mee mogen... eerst sla je hem/haar verrot op de training en dan moet hij nog toekijken ook... arm schaap :wh:

Ach, ik ben de beroerdste niet :wh:

horiyoshi // Michel - July 15, 2005 04:47 AM (GMT)
als iemand zich geroepen voelt iets te organiseren.....ik schuif wel aan hoor! :tu:

Kennin / Achim - July 15, 2005 12:04 PM (GMT)
Zullen buitenstaanders ook welkom zijn of wordt het gesloten gezwelschap?

Shinobi / Erik - July 15, 2005 12:33 PM (GMT)
QUOTE (Kennin / Achim @ Jul 15 2005, 02:04 PM)
Zullen buitenstaanders ook welkom zijn of wordt het gesloten gezwelschap?

Ik denk een buitengewoon staand gezelschap (of iemand moet stoelen meenemen)

Kennin / Achim - July 15, 2005 02:05 PM (GMT)
Kan er iemand die jongen eens een oplawaai verkopen, ik kan er net niet bij!

Ik bedoelde dus of je er wat groters van gaat maken... ergo: wordt het Miko Dōjō only of mogen sympathisanten van andere dōjō ook mee komen spelen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan -ik zeg maar wat- Te-Nage?
Mits betaling, spreekt voor zich!

Shinobi / Erik - July 15, 2005 02:56 PM (GMT)
QUOTE (Kennin / Achim @ Jul 15 2005, 04:05 PM)
Kan er iemand die jongen eens een oplawaai verkopen, ik kan er net niet bij!

Ik bedoelde dus of je er wat groters van gaat maken... ergo: wordt het Miko Dj only of mogen sympathisanten van andere dj ook mee komen spelen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan -ik zeg maar wat- Te-Nage?
Mits betaling, spreekt voor zich!

Toch B)

Relax jongen, ik begreep je zo ook wel B)

Het lijkt mij (maar wellicht dat anderen daar anders over denken) dat iedereen die de bujinkan een warm hart toedraagt en mee wil trainen welkom is. Uiteraard zullen er aan een eventuele bbq kosten zijn verbonden maar als ik de animo in dit topic zie denk ik dat we wel wat kunnen gaan regelen.

Hosted for free by InvisionFree