Title: Artikel Over Ninjutsu
Description: in budosports 9
Shicomm / Bas - February 14, 2004 02:30 PM (GMT)
In de budosports van deze maand ( januari-februari ) staat een artikel van 6 pagina's over ninjutsu.
Zeker de moeite waard om even te lezen!!
horiyoshi // Michel - February 16, 2004 08:14 AM (GMT)
| QUOTE (sci-mdk // Bas @ Feb 14 2004, 03:30 PM) |
In de budosports van deze maand ( januari-februari ) staat een artikel van 6 pagina's over ninjutsu. Zeker de moeite waard om even te lezen!! |
neem woensdag even mee!
of kan ik hem op internet ergens lezen?
Ben benieuwd!
mies
Shicomm / Bas - February 16, 2004 10:52 AM (GMT)
Kennin / Achim - February 16, 2004 03:29 PM (GMT)
Budosports... blijkbaar een tijdschrift? In welke taal is dat?
Ik ken het immers niet :huh:
Shicomm / Bas - February 16, 2004 04:28 PM (GMT)
Dat is juist Kennin :)
Budosports is een kleinschalig tijdschrift wat enkel en alleen over budosporten gaat.
Het is niet echt goed verkrijgbaar en verschijnt 6 maal per jaar in Nederland.
De uitgever heeft zelfs geen website dus dat geeft ook wel aan hoe klein het allemaal is ; )
eezacque - February 16, 2004 04:31 PM (GMT)
| QUOTE (sci-mdk // Bas @ Feb 16 2004, 05:28 PM) |
Budosports is een kleinschalig tijdschrift wat enkel en alleen over budosporten gaat. |
Dan is de kans groot dat de betere artikelen zijn overgenomen uit andere media?
Kennin / Achim - February 16, 2004 05:57 PM (GMT)
| QUOTE (eezacque @ Feb 16 2004, 05:31 PM) |
| Dan is de kans groot dat de betere artikelen zijn overgenomen uit andere media? |
Toch wel eerder niet. Als je ziet wat voor rommelartikels de grote bladen allemaal durven publiceren... tsk tsk tsk...
Als het niet gaat over de grote sporten, dan slaan ze meestal nergens op.
Dus ik hoop dat het wat beter is.
eezacque - February 17, 2004 07:53 AM (GMT)
| QUOTE (Kennin / Achim @ Feb 16 2004, 06:57 PM) |
| QUOTE (eezacque @ Feb 16 2004, 05:31 PM) | | Dan is de kans groot dat de betere artikelen zijn overgenomen uit andere media? |
Toch wel eerder niet. Als je ziet wat voor rommelartikels de grote bladen allemaal durven publiceren... tsk tsk tsk...
|
Da's natuurlijk jammer, maar dat betekent nog niet dat kleinere bladen het beter doen...
budo / Rene - February 17, 2004 08:47 AM (GMT)
Ik heb het blad al en keer gekocht.en moet zeggen dat er goede informatie in staat het gaat over verschillende vechtsporten en vechtkunsten.Het is alleen jamer dat het moeilijk is om eraan te komen niet iedereen verkoopt het.maar wel een aanrader als je van vechtsporten houd maar dat is aan je zelf om dat te beslissen.
Kennin / Achim - February 17, 2004 12:37 PM (GMT)
| QUOTE (eezacque @ Feb 17 2004, 08:53 AM) |
| Da's natuurlijk jammer, maar dat betekent nog niet dat kleinere bladen het beter doen... |
Oh ja, dat staat als een paal boven water. Je hebt volledig gelijk.
eezacque - February 19, 2004 11:46 AM (GMT)
Ik heb het artikel inmiddels gelezen, en vond het een aardig en lichtgewicht verhaal over Bujinkan, aan de hand van een interview met Marco Barens en Christian Knibbe, twee beoefenaars. Recht-toe-recht-aan, no-nonsense informatie. Alleen de bewering dat Takamatsu een directe afstammeling is van Daisuke Togakure deed me even fronsen, ik heb nog niet de tijd gehad dit op te zoeken maar het lijkt me stug...
horiyoshi // Michel - February 19, 2004 11:50 AM (GMT)
| QUOTE (eezacque @ Feb 19 2004, 12:46 PM) |
| Ik heb het artikel inmiddels gelezen, en vond het een aardig en lichtgewicht verhaal over Bujinkan, aan de hand van een interview met Marco Barens en Christian Knibbe, twee beoefenaars. Recht-toe-recht-aan, no-nonsense informatie. Alleen de bewering dat Takamatsu een directe afstammeling is van Daisuke Togakure deed me even fronsen, ik heb nog niet de tijd gehad dit op te zoeken maar het lijkt me stug... |
wellicht ook leuk te vermelden dat Marco met ons in 1999 mee is geweest naar Japan. We waren toen met 10 man!
Marco is daar geslaagd voor zijn godan test, ook zijn vriendin Linda en onzer eigen Patricia zijn daar toen geslaagd.
Nodeloos te vermelden dat we erg veel sake gedronken hebben dat jaar......
Michel
Kennin / Achim - February 19, 2004 12:24 PM (GMT)
| QUOTE (eezacque @ Feb 19 2004, 12:46 PM) |
| Alleen de bewering dat Takamatsu een directe afstammeling is van Daisuke Togakure deed me even fronsen, ik heb nog niet de tijd gehad dit op te zoeken maar het lijkt me stug... |
Hmmm... wat mij vooral opviel was de al lang achterhaalde en ontkrachte bewering dat Tanemura sensei een leerling zou zijn geweest van Takamatsu sensei.
Tanemura sensei heeft al jaren geleden toegegeven dat hij Takamatsu sensei één enkele keer heeft ontmoet.
Jouke - February 19, 2004 02:10 PM (GMT)
| QUOTE (Kennin / Achim @ Feb 19 2004, 01:24 PM) |
| QUOTE (eezacque @ Feb 19 2004, 12:46 PM) | | Alleen de bewering dat Takamatsu een directe afstammeling is van Daisuke Togakure deed me even fronsen, ik heb nog niet de tijd gehad dit op te zoeken maar het lijkt me stug... |
Hmmm... wat mij vooral opviel was de al lang achterhaalde en ontkrachte bewering dat Tanemura sensei een leerling zou zijn geweest van Takamatsu sensei. Tanemura sensei heeft al jaren geleden toegegeven dat hij Takamatsu sensei één enkele keer heeft ontmoet.
|
Ik denk eerder dat ze dat doen om diplomatiek te zijn. Er is immers niet echt rivaliteit tussen de Genbukan en de Bujinkan (in nederland, naar mijn weten) en ik denk dat dat wel een goede zaak is en dat moeten we zo houden ook (naar mijn mening).